World of Warcraft: Cataclysm

Robot
World of Warcraft: Cataclysm

Blizzards dynamiska duo besökte Stockholm häromdagen, för FZ berättar de hur den nya World of Warcraft-expansionen blev till.

#world-of-warcraft-cataclysm, #blizzard


World of Warcraft: Cataclysm

alternativ titel: Så föddes Cataclysm - under ett hav av gröna sedlar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack för intressant artikel, ser verkligen fram mot recension från herr Nylund nu (förhoppningsvis även i nästa PCG).

Är svårt att tänka sig hur jäkla mycket grisjobb det måste varit att ändra hela världen och dessutom lägga till lika mycket "helnytt" material som tidigare expansioner. HELA spelet känns väldigt fräscht för första gången sen release, Blizzard dominerar!

Skrivet av Traveller in time:

alternativ titel: Så föddes Cataclysm - under ett hav av gröna sedlar.

Ja det är förjävligt att företag ska tjäna pengar!

Inaktiv

Härlig intervju, kul att se vad som händer- och har hänt under utvecklingen.

Visst är det!

Speciellt bakom allt säljsnack då det är samma gamla spel.

http://fanboys-online.com/comics/20101204.jpg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Varför denna besatthet av flygande?
För mig var införandet av detta och bieffekterna av det en stor bidragande del till att jag slutade.

Hade det låtit bli att införa detta i Azeroth nu i nya expansionen så hade jag med glädje givit WoW en ny chans.

Men förmodligen så tycker väl merparten av kiddsen att det här med att flyga är jätte häftigt, så hade de inte implemerat det så hade det blivit rage utan dess like.

Medlem
Skrivet av chorizotaco:

Varför denna besatthet av flygande?
För mig var införandet av detta och bieffekterna av det en stor bidragande del till att jag slutade.

Hade det låtit bli att införa detta i Azeroth nu i nya expansionen så hade jag med glädje givit WoW en ny chans.

Men förmodligen så tycker väl merparten av kiddsen att det här med att flyga är jätte häftigt, så hade de inte implemerat det så hade det blivit rage utan dess like.

Det nya mijöerna de har skapat i världen är helt undebart vackra ibland när man flyger runt dit man nu ska. Tycker att de lyckades bra med att föra in flying. Trodde inte att jag skulle kunna bli slagen häpen av wow grafik i dagens ålder men vissa av de nya områdena har verkligen gjort det.

Medlem

Intressant läsning, men rubriken "Så föddes Cataclysm" var verkligen missvisande. Jag förväntade mig att få läsa om hur idéerna till att göra om världen uppstod, var det storydrivet, eller var det en vilja att förbättra det ursprungliga spelet tex?

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Visst är det!

Speciellt bakom allt säljsnack då det är samma gamla spel.

http://fanboys-online.com/comics/20101204.jpg

Precis som att alla nya FPS bara är samma spring från A till B och döda allt i din väg. Alla RPG:n är skapa hjälte och samla XP för att döda större fiender.

Medlem

Jag trodde att folk själva kunde välja om de vill spela WoW eller inte, men när jag ser nyhetskommentarerna på WoW-artiklar här på FZ börjar jag undra om så är fallet.

Pansarknekt

Jag kommer ihåg en blå post på de amerikanska forumen där dom va tvärsäkra på att det aldrig skulle gå göra om Azeroth med tanke på att det var för mycket jobb. Så där la man dom tankarna om flygning åt sidan, trodde tom att flygningsryktet var osant när jag började höra om expansionen


signatur

Ooooh the drama!

[quote=Brandter]

Citat:

Precis som att alla nya FPS bara är samma spring från A till B och döda allt i din väg. Alla RPG:n är skapa hjälte och samla XP för att döda större fiender.

Sant! visst är det förjävligt. men ändå köper vi det. därför flyr varje recensent upp i sitt hyllar torn när något som Minecraft dyker upp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

[quote=Brandter]

Citat:

Precis som att alla nya FPS bara är samma spring från A till B och döda allt i din väg. Alla RPG:n är skapa hjälte och samla XP för att döda större fiender.

Stalker och Recettear. Det finns innovation hos spelutvecklare, tro det eller ej.

Medlem

"Min fru ringde mig på jobbet så fort patchen kom ut och frågade hur hon skulle ta sig till Hyjal, men jag tvingades svara att det inte går än, och säga åt henne att utforska resten av världen så länge."

Hahaha. Tror knappast att man är så okunnig om man är gift med en som jobbar på Blizzard samtidigt som man spelar WoW. PR-trick...

1
Skriv svar