Heroes of Newerths jätteuppdatering ute

Robot
Heroes of Newerths jätteuppdatering ute

Dota-klonen äntrar version 2.0.0 och en mängd godbitar får se dagens ljus. Läs allting här!

#heroes-of-newerth, #s2-games


Medlem
Heroes of Newerths jätteuppdatering ute

Sweeeet!

Medlem

HoN, kört det bra länge men inser nu vilket total katastrof spelet är. Obalance and shit, you name it. DoTa 2 kommer dra så otroligt många spelare ifrån HoN så det är sorgligt.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Inte testat, inte så värst lockad att testa heller. Den ilskna communityn skrämmer bort mig. Trivs rätt bra i League of Legends dock, än sålänge. Stött på mestadel bra och trevliga spelare. Vissa mer korkade än andra, men ändå trevliga.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Inte testat, inte så värst lockad att testa heller. Den ilskna communityn skrämmer bort mig. Trivs rätt bra i League of Legends dock, än sålänge. Stött på mestadel bra och trevliga spelare. Vissa mer korkade än andra, men ändå trevliga.

Jag förköpte spelet under betan men har fortfarande inte ens testat retail p g a just den ruttna communityn. Kanske är läge nu dock?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelet är (trots sina brister) sjukt roligt.

Men communityn är full av hopplöst ilskna (och vanligtvis dumma) spelare.

Medlem

DotA ska det vara! Nog aldrig mött en så ilsken community som i HoN, antar att alla idioter som spelade dota gick över till HoN istället, känns inte lika ruttet i DotA - scenen så

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Inte testat, inte så värst lockad att testa heller. Den ilskna communityn skrämmer bort mig. Trivs rätt bra i League of Legends dock, än sålänge. Stött på mestadel bra och trevliga spelare. Vissa mer korkade än andra, men ändå trevliga.

Det är smått överdrivet ang communityn. Det händer att folk beter sig omoget men det tar verkligen inte nåt ifrån själva gameplayet som är guld.

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

HoN, kört det bra länge men inser nu vilket total katastrof spelet är. Obalance and shit, you name it. DoTa 2 kommer dra så otroligt många spelare ifrån HoN så det är sorgligt.

Vad är så obalanserat? /nyfiken

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Haziza:

HoN, kört det bra länge men inser nu vilket total katastrof spelet är. Obalance and shit, you name it. DoTa 2 kommer dra så otroligt många spelare ifrån HoN så det är sorgligt.

Vad är så obalanserat? /nyfiken

Hur olika starka heroes är, det är grymt obalanserat.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Haziza:

HoN, kört det bra länge men inser nu vilket total katastrof spelet är. Obalance and shit, you name it. DoTa 2 kommer dra så otroligt många spelare ifrån HoN så det är sorgligt.

Vad är så obalanserat? /nyfiken

Hur olika starka heroes är, det är grymt obalanserat.

skelv kallar jag detta för roller som herosarna har tex en hard carry (cronos) är mycket bättre en tex (pollywog) som är en desibler/pusher i late game.
men tar man dom i erly game så är polly mycket bättre.
vill ditt lag inte att cronos skall bli en bra hero så måste ni ganka han så att han inte får farm och dett skall för det mästa ganskers så klart göra (deadwood) sköter inte folk sina roller så blir det det laget som har mäst hard carrys som vinner för att båda lagen bara farmar.

dota2 kommer förmodligen ha samma typ av balansering som hon och om man tänker på det så är dota mindre balanserat en hon pga att det är samma ungefär samma siffror i spel men att du har mer kontroll i hon pga bättre motor/ui
sen tittar du på alla "op" heros i hon förutom bombadier(som kräver skills) + moaraxus så är det bara "dota orginals" som är op.
hur blir dota2 då? ren slakt fäst?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

vill ni veta varför folk rager så mycket så kan ni läsa denna tråden för en del av anledigarna.
http://www.fz.se/forum/vriga-spelgenrer/heros-of-newearth-133...


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

fattar inte dessa spel jag ser trist ut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

fattar inte dessa spel jag ser trist ut.

japp ser skit tråkiga ut på bild men är roliga att spela
fast de enda spelen jag tycker ser roliga ut på bild är vissa action spel som dmc och demons souls...


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Communityn har blivit MYCKET bättre sedan report a player.

Jag spelade betan och mot slutet var det helt galet vad dålig stämning det var i nästan varje game. Nu började jag lira för kanske en månad sen igen.

Nu är det kanske var 3e game när någon blir lite små sur och ragear lite och går afk (vanligast i games med dåliga spelare). Men det är ju bara att skita i dem.

Är dem riktigt jävliga anmäler man dem bara så riskerar dem att bannas. Andra beteenden som att afka för att laget suger eller feeda andra laget medvetet bannas också.

Angående obalans.... Ta hjälten som är bäst själv då? Eller spela single draft eller spela banning pick eller banning draft så kan man enkelt banna de hjältar man själv anser vara obalanserade.

Citat:

fattar inte dessa spel jag ser trist ut.

Så även min uppfattning innan jag började

1
Skriv svar