Robot
Angry Birds

Grisblodet har flutit på Iphone i ett års tid, och i dagarna drar slakten igång på Playstation 3. Vi testar en fullvuxen version av den finska indiesuccén.

#world-of-warcraft, #blizzard, #angry-birds, #boom-blox


Medlem
Angry Birds

Tycker du missade att nämna en av de viktigare sakerna. Hur fungerar styrningen och precisionen med en analog styrspak?

Redaktör
Ponny

Som jag skrev fungerar den lekande lätt. Har ju inte spelat titeln på andra plattformar så jag kan inte dra paralleller, men jag hade inga problem.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag kan förstå att det här inte är något man spelar på en PS3. På min HTC är det fantastiskt kul att plocka upp lite då och då men skulle aldrig komma på tanken att spela det på PS. Bra recension.

Medlem

Recensera Angry Birds känns tämligen meningslöst.

Medlem

Detta spel är ju kul men det är nog ingen vidare idé att recensera.

Medlem

Hur fungerar spyware'n i spelet? Eller inkluderade dem inte det i PS3 versionen? Hm, bara Android versionen isf.. nu tycks dem ha tagit bort det där dock också när ja kollade nyss.

Skribent
Skrivet av Preath:

Hur fungerar spyware'n i spelet? Eller inkluderade dem inte det i PS3 versionen? Hm, bara Android versionen isf.. nu tycks dem ha tagit bort det där dock också när ja kollade nyss.

Vadå för spyware? Det har jag missat totalt.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Preath:

Hur fungerar spyware'n i spelet? Eller inkluderade dem inte det i PS3 versionen? Hm, bara Android versionen isf.. nu tycks dem ha tagit bort det där dock också när ja kollade nyss.

Vadå för spyware? Det har jag missat totalt.

Jupp när Angry Birds först kom ut till Android så ville den ha rättigheter för att läsa telefonboken o allt möjligt som ett spel inte alls ska ha möjlighet eller ska behöva läsa.

Men nu tydligen så står det bara
"Prevent phone from sleeping"
och
"Full Internet Access"

Är ju inte bara Angry Birds som släpper spel som samlar på sej personlig information.

Medlem

Tycker minis spel är bara roligt till psp så skulle nog inte spela detta på ps3.

Inaktiv

Så detta kostar att köpa då ?
Folk är ju tokiga om dom gör det isåfall, det finns ju ett flertal angry birds att köra gratis på sin mobil, ett så simpelt spel behövs inte köras på konsol, och definitivt inte betalas för.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Angry Birds till PS3? Surely you jest.

Medlem

Så det är som Crush the castle?

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

Så det är som Crush the castle?

Ja.

Grymt på iPad måste jag säga, perfekt format för den typen av spel.


signatur
Medlem

Borde inte recencenten ha spelat angry birds på iphone och iPad så att man kan få veta hur spelet är jämfört med originalet. Angry Bird på iPad är den ultimata angry birds upplevelsen


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Nu även till PC!

Medlem

Angry har flera bättre före-(säkert efter oxo)-gångare på nätet.. alla gratis!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Höga försäljningssiffror innebär inte kvalitet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Nu även till PC!

Kom nyss till Mac också via Appstore.

Hur kan något som Angry Birds slå så stort? Det är ju bara en kopia av hundratals liknande kloner. Det finns ju inget unikt med just Angry Birds mer än att mest personer råkat prata om det. Känns som någon jäkla Perez Hilton-fenomen.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Hur kan något som Angry Birds slå så stort? Det är ju bara en kopia av hundratals liknande kloner. Det finns ju inget unikt med just Angry Birds mer än att mest personer råkat prata om det. Känns som någon jäkla Perez Hilton-fenomen.

Är väl inget extra fancy egentligen, snyggt presenterat, smått beroende framkallande.

Bara idiotiskt lätt att dra fram mobilen och skjuta några fåglar.

Skönt spel.

EDIT, finns massor av spel och program som är skitigt presenterade, räcker att någon tar en gammal idé, wrappar in den i guldpapper och slänger på något fancy namn.

Medlem

Finns ju inte på PS store..... hittar iaf inte det.. var har dom gömmt det : ?

Medlem

Att ifrågasätta om någon fortfarande spelar på en PS är väldigt omoget. ca 60 miljoner sålda lär säga annat. Bara om 10% fortfarande spelar så är det väldigt mycket.

Detta spel är nog släppt för att förbereda inför lanseringen av Xperia Play och PSP2. Men så långt tänker inte FZ...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Redaktör
Skrivet av redmac:

Att ifrågasätta om någon fortfarande spelar på en PS är väldigt omoget. ca 60 miljoner sålda lär säga annat. Bara om 10% fortfarande spelar så är det väldigt mycket.

Frågan är väl hur många av dessa eventuellt sålda spel som säljs i Sverige.


signatur
Medlem

Nöff nöff... Pip pip.... BOOOM.... nöff...

Medlem

Skönt tidsfördriv till androiden när man sitter på muggen.

1
Skriv svar