Robot
Dead Space 2

Uppföljaren till 2008 års i särklass mest fasansfulla spel är här. Och allt är precis som vanligt, tyvärr.

#dead-space, #dead-space-2


Medlem
Dead Space 2

Nice med recension, synd att det inte vara så bra betyg dock


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jag älskar att den säger "2008's mest fasansfulla skräckspel" var det inte också det ENDA skräckspelet


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Äh lyssna inte på honom, jag ger spelet 5av5 för underhållning. 4av5 totalt. Spelar just ettan igen efter att jag klarat av 2:an. Så helt klart värt ett köp!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör

Problemet är att du jämför för mycket med originalspelet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanske mer intressant för oss som inte kört ettan?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Problemet är att du jämför för mycket med originalspelet...

Det är en uppföljare.. Vad väntas man göra?

Medlem

Jag tycker Isaac är en intressant karaktär, han är inte en överpumpad steroid-arnold med usla one-liners utan är en helt vanlig kille "in the wrong place" som gör sitt bästa för att överleva.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot

Enligt filmer osv tycker jag faktiskt det verkar vara för likt orginalet, sedan kan man ju diskutera om det är bra / dåligt men i min mening verkar det iprincip vara samma spel. Bara lite nytt som i COD ungefär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av ohem:

Jag tycker Isaac är en intressant karaktär, han är inte en överpumpad steroid-arnold med usla one-liners utan är en helt vanlig kille "in the wrong place" som gör sitt bästa för att överleva.

Killen har uppenbarligen aldrig besökt ett gym. Han har katastrofal hållning.


signatur
Medlem

3 av 5? Okej? Alla andra sidor har gett spelet 9/10!

Hade förväntat mig 4/5.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det måste inte alltid vara något nytt!! Ettan tycker jag var bästa hittils inom doom, quake, resident evil katergorierna.

Detta är fortsättning på något som tidigare var väldigt omtyckt. Man vill därför inte avvika för mycket ifrån det, lr hur?

jag uppskattar att få gå vidare i storyn iaf o se de nya scenerna

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ohem:

Jag tycker Isaac är en intressant karaktär, han är inte en överpumpad steroid-arnold med usla one-liners utan är en helt vanlig kille "in the wrong place" som gör sitt bästa för att överleva.

Killen har uppenbarligen aldrig besökt ett gym. Han har katastrofal hållning.

Det gör inte saken sämre, att vara begränsad till karaktärens "fysiska" och psykiska hälsa lägger ju lite till i atmosfären i spelet - Gordon Freeman var/är ju bara en enkel forskare som blev en hjälte för sin(spelarens?) insats.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Får jag lov o anta att recensenten inte infinner någon ångest längre just för att han förväntar sig det som komma skall i spelet? Han har enorma förväntningar på att bli skrämd, o då brukar de inte bli särskilt skrämmande. För om spelet är så likt orginalet, antar jag att det som är skrämmande i ettan, bör också vara skrämmande i 2:an.

Medlem

Det är en personlig åsikt för recensenten. Han tyckte spelet var bra, men inget över det vanliga.

Personligen roar jag mig med att läsa om och om igen hur folk gnäller på när spel är samma sak som det förra, sen andra som tycker förändring är något dåligt. Inte samma folk men det är ju bara en av varje som märks i vissa speltest


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dead space+nya vapen å banor mm=Vill ha spelet nuuuuuuuu! spela 1an 5gånger på ps3 nu kör jag d på pc.

Medlem

Om handlingen fortsätter framåt måste jag skaffa det och se hur det är. Trevlig recension!

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ohem:

Jag tycker Isaac är en intressant karaktär, han är inte en överpumpad steroid-arnold med usla one-liners utan är en helt vanlig kille "in the wrong place" som gör sitt bästa för att överleva.

Killen har uppenbarligen aldrig besökt ett gym. Han har katastrofal hållning.

Det gör inte saken sämre, att vara begränsad till karaktärens "fysiska" och psykiska hälsa lägger ju lite till i atmosfären i spelet - Gordon Freeman var/är ju bara en enkel forskare som blev en hjälte för sin(spelarens?) insats.

Håller med dig helt och hållet. Tycker det är enormt befriande med en helt normal snubbe som verkligen hatar att vara en hjälte och som bara vill därifrån.

Håller egentligen inte med i någon av de negativa punkterna. Recensenten skriver ena stunden att skräcken är helt annorlunda från ettan, för att sen sätta en negativ punkt som att igenkänningsfaktorn är total.

Jag har testat spelet själv genom mitt jobb, och jag tycker det är minst lika bra som ettan. Men, alla tycker olika och så är det.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ohem:

Jag tycker Isaac är en intressant karaktär, han är inte en överpumpad steroid-arnold med usla one-liners utan är en helt vanlig kille "in the wrong place" som gör sitt bästa för att överleva.

Killen har uppenbarligen aldrig besökt ett gym. Han har katastrofal hållning.

Det gör inte saken sämre, att vara begränsad till karaktärens "fysiska" och psykiska hälsa lägger ju lite till i atmosfären i spelet - Gordon Freeman var/är ju bara en enkel forskare som blev en hjälte för sin(spelarens?) insats.

Håller med,tycker dock att Gordon freeman är en av spelvärldens tråkigaste karaktär.Aldrigh tyckt om honom. Men med Isak då vet man iallafall att han är lite sjuk i huvudet,vilket gör honom intressant.

Vad vet man om Gordon egentligen?

Medlem

Ser den här recensionen som ett tips till att köpa spelet, för jag älskade första. Och om tvåan är likt första så är det givet att man köper det.


signatur

OORRYYEE!!

Redaktör
Ponny
Skrivet av walter_iego:

Problemet är att du jämför för mycket med originalspelet...

Problemet är snarare att spelet gör det omöjligt för mig att göra något annat. Jag hade mer än gärna sett på det med fräscha ögon, men det går - tyvärr - inte.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

nice reklam på fz när hela skärmen togs över o fryste datorn en stund, för just dead space 2...fick ni en miljon för den eller?
hur många sura och färre besökare fick ni då? svårare att räkna.
passar på å ta betalt tills skeppet sjunker

Medlem

Att huvudpersonen ser ut som en "helt vanlig kille?". Tycker nog snarare att han är som tagen ur en Gilette-reklam med sitt obligatoriska macho-skäggstubb.

Medlem

Håller inte med, jag älskade demot.

Medlem

Hur är det med multiplayer då?

Sitter och spelar igenom ettan nu för första gången och ångrar som fan att jag inte tagit tag i det tidigare Det var länge sen jag rusat mot en dörr i panik för att sedan med svettig hand peppra på E-knappen för att få upp den så fort som möjligt.. Det är tamigfan ett gäng vidriga fiender de knåpat ihop

Medlem

Kom ihåg att även recensioner bara är en åsikt, inget officiellt. Jag tror nog inte jag håller med punkterna eller betyget heller, men that's just me.

Redaktör
Skrivet av Mortalis:

nice reklam på fz när hela skärmen togs över o fryste datorn en stund, för just dead space 2...fick ni en miljon för den eller?
hur många sura och färre besökare fick ni då? svårare att räkna.
passar på å ta betalt tills skeppet sjunker

Vi kan ta bort all reklam, men då måste vi antingen ta betalt eller hitta gratis bandbredd, hårdvara och serverhall samt folk som vill jobba utan ersättning.

Jag har sett annonsen utan att stöta på problem med den, vad jag sett är du den första som haft problem. Vilken webbläsare kör du? Hade du många andra sidor igång? Har det hänt förr?


signatur
Medlem

Är jag blind? Såg inget om extraction delen som är i full HD och har MOVE support?! Varför tog ni inte med den delen också? Låt mig gissa.. ni fick (som vanligt) ett recensions ex för xbox 360....


signatur

"High life on low budget"

Medlem

"Isaac är historiens tråkigaste hjälte "
Njah, Gordon Freeman tar den rollen. Han är en tyst flytande kamera i stort sett.

123
Skriv svar