Rykte: 3DS icke regionsfri

Robot
Rykte: 3DS icke regionsfri

Den som planerat att importera spel till sin 3DS från USA och Japan ser ut att behöva tänka om.


Medlem
Rykte: 3DS icke regionsfri

Sååå '00-tal.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

nintendo började så smått med regionslåsning på handhållen konsoll redan med DSi, de få spel som bara fungerar på DSi är regionlåsta samt att nedladdningstjänsten dsi ware är regionsbunden.

...så varför blir FZ förvånade?

Nintendo försöker nu desperat att komma till bukt med det utbredda piratspelandet som vid det här laget nästan knäckt DS marknaden.

Medlem

Att piratandet skulle knäckt DS marknaden har jag svårt att tro.
Dom säljer fortfarande massor med konsoler samt spel, en liten hit har de säkert tagit men inget markant.

Men att göra den regionslåst är ännu en anledning att inte köpa maskinen... 3 timmars batteritid med 3d spel är en annan

Medlem

Nu sjönk suget att äga den här konsollen ytterligare. Jag håller mig till mitt DSL ett tag till tror jag allt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Nu sjönk suget att äga den här konsollen ytterligare. Jag håller mig till mitt DSL ett tag till tror jag allt.

Jupp, mitt sug för 3DS minskade rejält.

Har flera importerade spel från USA till DS som inte släppts här i Europa, och kommer snart importera Radiant Historia som inte heller kommer släppas här.

Väldigt trist att Nintendo ändrat sig med DSi och 3DS; GB, GBA och DS är alla regionsfria.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Att piratandet skulle knäckt DS marknaden har jag svårt att tro.
Dom säljer fortfarande massor med konsoler samt spel, en liten hit har de säkert tagit men inget markant.

Men att göra den regionslåst är ännu en anledning att inte köpa maskinen... 3 timmars batteritid med 3d spel är en annan

läs: nästan

spelförsäljningen i europa har gått ned mycket kraftigt de senaste åren.

Medlem
Skrivet av mudjah:
Skrivet av Kerrai:

Att piratandet skulle knäckt DS marknaden har jag svårt att tro.
Dom säljer fortfarande massor med konsoler samt spel, en liten hit har de säkert tagit men inget markant.

Men att göra den regionslåst är ännu en anledning att inte köpa maskinen... 3 timmars batteritid med 3d spel är en annan

läs: nästan

spelförsäljningen i europa har gått ned mycket kraftigt de senaste åren.

En anledning till det kan ju vara att dom väljer att ta bort spel som bara är 2 - 3 år gammla från hyllan.
Samt att folk har redan köpt de spelen dom vill ha.

Medlem

trist med att just regionslåsa en portabel konsol. när jag va i japan va det ju oerhört roligt att plocka upp spel till sin DS och PSP.. för man hade de liks gick å bar runt på dom och kunde kasta in liret på en gång "länge leve Simple DS Series Vol. 44"

Medlem

Regionslåsning borde vara olagligt.

Medlem

Jag tror att det som vanligt är rätt fel att skylla dålig försäljning på piratande, i det här fallet lär en stor del av försäljningen flyttat över till mobiltelefonerna istället. Android i viss mån och kanske iPhone/iPod:s AppStore i synnerhet.

Men det är väl lättare att skylla på piratverksamheten istället för att inse att saker och ting förändras med tiden.

Skrivet av Fairfax:

Regionslåsning borde vara olagligt.

Instämmer, och detta gäller även filmer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Då inväntar man nog ett chip.

Medlem

Att dem gjorde det regionsbundet är väl inte bara för piratkopiering?

Kan ju mycket väl också vara för att man inte ska kunna transportera in utifrån. Annars hade de väl lika gärna sålt spelen endå i Sverige, eller?

Bara en tanke...

Medlem

En annan anledning att spelförsäljningen dalat kan ju vara att det inte släpps lika många spel och att de kanske är lika efterlängtade. Jag menar, alla har ju köpt sina Mario Kart och New Super Mario Bros redan.

Många företag satsar ju som jonis skrev på mobiltelefoner och dylikt istället.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

då förlorade det precis en köpare

Stämmer detta (det är som sagt inte officiellt ännu, people!) så är det såklart supertrist. Jag lär importera en amerikansk konsol istället i sådana fall.

Medlem

noo va tråkigt! o.o mina senaste ds har jag köpt i japan så det skulle vara kört att göra det, vore tråkigt om man skulle behöva skaffa sig 2 st bara för att kunna spela eu versionen och den japanska...släpps ju bra många fler spel på japanska

1
Skriv svar