Metro 2034 blir mer finputsat

Robot
Metro 2034 blir mer finputsat

THQ erkänner att det första spelet inte putsades tillräckligt och lovar att bättra sig till uppföljaren.

#metro-2033, #metro-2034


Medlem
Metro 2034 blir mer finputsat

Hoppas dem fixar ljudet, det var det värsta med ettan.

Medlem

Men kan dom inte lägga åtminstånde liiiiite klös på att "rädda" 1:an innan de ger upp hoppet helt?
Spelet är ju knappt spelbart, dom kan ju inte bara ge upp sådär. Det är nästan som att visa fingret till alla som köpt första spelet och säga "sorry, buy the next one".... och det första spelet var ju inte direkt billigt när det släpptes.

Fixa 1:an så man iaf kan spela det innan dom gör en uppföljare! Hycklare!

Medlem

Jag gillade inte 1an.. det kändes.. weird

Medlem

Håller med samtliga talare


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Jag älskade Metro 2033 av någon anledning.

Så om Metro 2034 blir bättre så har jag ingen anledning att klaga

Medlem

Ljudet var inget vidare i 1033 men jisses vilken grafik de bjöds på när man maxade DX11 med physx! hoppas 2034 håller samma eller bättre standard!

Medlem

Tyckte 1an var riktigt roligt = )

Medlem

1an var bland de bästa spel jag spelat år 2010, så jag hoppas 2034 blir minst lika bra


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kommer det till PS3 den här gången eller är dem nöjda med att förlora cirka hälften av intäkterna genom att bara släppa det på en av konsolerna ännu en gång? Alan Wake hade sålt tredubbelt om det kom till PS3, överlag är det fler singleplayer spelare på PS3 som framförallt älskar ett bra äventyr... Men tyvärr går utvecklarna på det här med exklusivitet och hellre en säck pengar innan en tredubbelt efter spelet är släppt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag hoppas de fixar custom graphics, presets är värdelösa.

Medlem

1an var ju grymt buggigt, inte vidare skoj heller... Nej, jag lägger mina slantar på något annat spel jag.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Lustigt, jag hade inga problem med 2033 överhuvudtaget. Stötte inte på en enda bugg.
Jag tycker det var ett ruskigt bra spel.

Medlem

Om dom fixar optemering och ljudet så kommer det bli ännu bättre. Sen att dom tar bort preset i grafik inställningarna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

här var vi trevliga och glada


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Har spelet till min 360 men inte provat det ännu Men tycker det ser riktigt bra ut och längtar till 2034!

Medlem

Det märktes att det var studions första spel...var en riktigt plåga att ta sig igenom, om jag jämför med den spännande boken Är lite skeptiskt att det skulle funka bättre i en två, men varför inte! Ska vänta på minst två recensioner innan jag köper!

Till sist måste jag säga att det verkligen är en bra idé för ett skräckspel (eller nåt åt det hållet), men det var nåt som inte höll!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Skrivet av Neatherblade:

Om dom fixar optemering och ljudet så kommer det bli ännu bättre. Sen att dom tar bort preset i grafik inställningarna.

10+


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Moderator | Testpilot

Inget spel är så buggigt så det inte går att spela tyvärr, om det inte är MP vi snackar om i Black ops, men det funkar alltid för mig också iprincip. Oftast inte spelets fel utan DIN DATOR som är felet, uppfyller inte kraven. Har något konstigt installerat eller INTE installerat för det inte ska funka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad är det med alla här ? Spelet var ju grymt =D inte en ända bugg i spelet perfekt grafik allt var bara grymt hoppas på att 2034 blir minst lika bra

Medlem

För mig flöt Metro 2033 hur bra som helst, det jag saknade var dock lite mera freeplay. Kändes för upplåst, jag vill ha mera "Vandra helt fritt á la stalker"!

Och uberpwnage2.0, jag är nog inte ensam om det heller, men jag skrattar åt hur barnslig du är. Lägg ner, du gör narr av dig själv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Metro 2033 flöt bra, spelet är helt fantasiskt filmiskt bra gjord!
Däremot hade det varit kul att vandra fritt, som en stalker!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

....

Och uberpwnage2.0, jag är nog inte ensam om det heller, men jag skrattar åt hur barnslig du är. Lägg ner, du gör narr av dig själv.

+10

Medlem

Vad jag har att skratta åt? Att någon som uppenbarligen tror att han är en forumgud inte har en aning om hur ett forum fungerar bevisligen. Att någon svarar på ditt inlägg som du riktade specifikt till den personen är knappast konstigt.

Och att du inte gjort något fel är väl relativt antar jag, men att öppna ditt svar i tråden med "Förstår inte alla jävla idioter som sitter här", är väl knappast rätt. Att alla inte får exakt samma buggar osv är väl common sense. Har du fått en blåskärm någon gång? Det har aldrig jag. Så om du har det måste ju du vara en jävla idiot, och jag fattar inte vad i h*lvete du håller på med.

TÄNK människa, och svara inte ens på detta inlägg, vill du nåt mer, eller har du problem med att du uppenbarligen har numerärt underläge i åsikt, ta det i PM. Däremot får du nog inget svar, men du kanske kan underhålla mig såhär på nattkvisten.

Fnys, var är forumsverige påväg...

Edit1: Vill även poängtera att ett spel absolut kan vara så buggigt att det är ospelbart. Prova att spela Fallout 3 med en CTD i minuten, quests som inte går att lämna in, items som består av enorma felsymboler, inventory som är på fel språk och en meny som är spegelvänd. Jag har 4900 poäng på 3dMarks senaste benchtest, och en mycket kompetent dator, samt enorm datorvana. Felet ligger alltså inte i min användning eller min dator, utan i spelet i sig.

Edit2: Notera att dessa buggar i Fallout 3 sedan länge är fixade, och att det var i början av releasen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tyckte att 2033 var bra. Möjligen kort, men roande spelupplevelse. Flöt på bra för övrigt, och såg bra ut i dx11

Pröjsade 200;~ strax efter att det släpptes, och har spelat ca 15h.

Blir ett köp av uppföljaren.

Moderator | Testpilot
Skrivet av r3lev4nt:

Vad jag har att skratta åt? Att någon som uppenbarligen tror att han är en forumgud inte har en aning om hur ett forum fungerar bevisligen. Att någon svarar på ditt inlägg som du riktade specifikt till den personen är knappast konstigt.

Och att du inte gjort något fel är väl relativt antar jag, men att öppna ditt svar i tråden med "Förstår inte alla jävla idioter som sitter här", är väl knappast rätt. Att alla inte får exakt samma buggar osv är väl common sense. Har du fått en blåskärm någon gång? Det har aldrig jag. Så om du har det måste ju du vara en jävla idiot, och jag fattar inte vad i h*lvete du håller på med.

TÄNK människa, och svara inte ens på detta inlägg, vill du nåt mer, eller har du problem med att du uppenbarligen har numerärt underläge i åsikt, ta det i PM. Däremot får du nog inget svar, men du kanske kan underhålla mig såhär på nattkvisten.

Fnys, var är forumsverige påväg...

Edit1: Vill även poängtera att ett spel absolut kan vara så buggigt att det är ospelbart. Prova att spela Fallout 3 med en CTD i minuten, quests som inte går att lämna in, items som består av enorma felsymboler, inventory som är på fel språk och en meny som är spegelvänd. Jag har 4900 poäng på 3dMarks senaste benchtest, och en mycket kompetent dator, samt enorm datorvana. Felet ligger alltså inte i min användning eller min dator, utan i spelet i sig.

Edit2: Notera att dessa buggar i Fallout 3 sedan länge är fixade, och att det var i början av releasen.

Fortfarande, vf buggar det egentligen? Många proglem mina kompisar och jag haft med spel har mest varit för vi har haft något installerat på datorn eller INTE haft något installerat så det strulat. Om det då är spelets fel är ditt eget fel går ju att diskutera. Det som vi snackat om i grunden och om annat kommit upp så står inte jag för det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har två bra datorer, och spelet flyter på dåligt på båda. Speciellt om man har physx aktiverat. Synd för jag gillar spelet, men jag gillar däremot inte att spela spel som är så dåligt optimerat. Crysis fungerar bättre än det här. Så om tvåan ska vara nåt att ha, då får dom satsa lite tid&pengar på optimera koden.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

jag fattar inte vad alla klaga över? 2033 är hur fint som helst när jag spela det, fast har inte hunnit spela klart det än. det kan inte vara era datorer som inte klara av det? för vad jag har hört är det grymt grafik krävande.

Medlem

Jepp metro 2033 var klart ett av de bästa spelen 2010, älskade det och det både flöt på och fungerade helt perfa för mig.

Medlem

va folk gnäller om grafiken och allt XD grafiken från ettan är ju bättre än cod??? wtf

1
Skriv svar