IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover tillkännagivet
Flyg autentiska plan till Windows-liret IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover som släpps redan i mars. 128 spelare i flerspelarläget! Spana in första filmen och bilderna hos oss.
#ubisoft, #1c-maddox-games, #il-2-sturmovik-cliffs-of-dover
Detta kommer bli så jävla bra alltså, de bytte namnet från Storm of War till Cliffs of Dover för folk som inte känner till detta, och efter ca 6+ års utveckling är det äntligen dags för den kära uppföljaren till IL2
Värt att nämna är att detta aldrig någonsin kommer nå konsolerna, detta är realism på hög nivå , har man bara sett trailern kanske det är svårt att greppa skillnaderna mellan Wings of Prey och detta men tro mig när jag säger att dem är enorma.
Pröva IL2 Sturmovik 1946 (PC version, innehåller alla IL2 pc spel som expansioner som släppts) och föreställ er sedan det fast x100 antal gånger mer detaljerat och realistiskt på alla plan.
Ska bli intressant & se med vilket DRM de lyckats förstöra den med.
Orka att alla ska dra så negativa referenser suck, DRM gör inte spelet och Silent Hunter 5 behöver ju inte tas upp varenda gång det är något med UBISOFT.
Dem har inte haft något med utvecklingen av spelet att göra och Oleg har haft incidenter med dem förut, han släpper knappast till.
Fortfarande ingen pilot i cockpiten; spökflygare?
Är det någon som skulle kunna förklara skillnaderna mellan Wings of Prey och det här? Jag har bara kört Wings of Prey nämligen så jag kan inte riktigt avgöra vad skillnaderna är.
Skillnaderna är enorma, om du kör det orginella IL2 till PC så förstår du, då WOP/BOP bara var en konsollvariant av vad som egentligen är en fullfjädrad stridsflygsimulator från ww2. (PC ONLY, samma gäller uppföljaren )
Rekommenderar att du köper IL2 1946 som innehåller alla expansioner m.m (ja 1946, även några prototyper etc)
Hur som helst så är detta den riktiga uppföljaren till det originella IL2 och har varit under utveckling i över 6 år, fokus ligger på hög grafik, otrolig realism i form av 99% återskapade flygplan med helt korrekt simulerade projektiler/ballistics , flight models, damages models, physics, aerodynamics m.m
Djupet i detta spel jämfört med WoP är enormt och realismen är som om du skulle jämföra Arma 2 med Call of Duty ungefär, så kanske du får en hum om det hela
En mindre interjuv.
http://www.neocrisis.com/articles/198-gaming-interviews/6459-...
Press Releasen:
World famous IL-2 Sturmovik series of flight simulators roars over Britain. 1C Company and Ubisoft announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (for PC) will take off in March 2011.
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover is the latest instalment in the acclaimed IL-2 Sturmovik series from award-winning developer 1C: Maddox Games.
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover takes place in 1940 during the pivotal aerial battle for the skies over Britain between the British, the German and the Italian air forces.
Key Features:
* New aircraft: incredibly detailed true-to-life modeling of aircraft systems based on thousands of hours of dedicated research. Every single aircraft component can be damaged for realistic and immensely satisfying results.
1. Flyable aircraft – Over a dozen famous and highly detailed English, German and Italian aircraft available, with all crew positions open to players. All flyable aircraft have been painstakingly researched, resulting in incredibly accurate cockpit interiors (including Spitfire, Hurricane, Messerschmitt and the Stuka).
2. Non-flyable aircraft – 13 AI controlled additional aircraft are also available to allow an even more accurate and immersive experience thanks to a varied aircraft.
* Immersive game modes:
1. Exciting Single-Player Campaign – The campaign thrusts the player into the middle of the battle. The player will join the British Air Force to fight the German forces and renegade pilots on his own side, or join the German Luftwaffe and take part in meticulously recreated historical battles.
2. Massive multiplayer – Customizable modes range from simple deathmatch-style free-for-alls to epic, ongoing 128 player battles that can last hours, days, weeks, or even longer.
3. Interactive training – Comprehensive interactive training for new players – fly a real WWII trainer plane with a computer controlled instructor through a series of training missions.
* Brand new setting – The battle will take place on a large area spanning London and southern England in the north, to Northern France and Belgium in the south. The huge map will contain thousands of historical cities, towns, roads, airfields, radar stations, ports, and industrial areas – all located exactly where they were in 1940.
* New 3D engine – Latest-gen graphics engine with DX10 and DX11 API support. Huge variety of photorealistic ground vehicles, buildings and other environmental elements recreate minute details of 1940s Europe.
* Customizable difficulty – dozens of realism options allow newcomers to the franchise to reduce the difficulty and focus on the fun while learning the ropes of being a pilot.
1C and Ubisoft also announced that IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover will be available in a special Collector’s Edition, along-side the standalone version.
This Collector’s Edition features the following collection of exclusive pilot material assets in a premium packaging:
* The Windows PC version of IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
* A cloth pilot escape map showing The Battle of Britain strategic locations
* A replica of the Pilot’s Notes on the Spitfire I Aeroplane, provided to RAF pilots during The Battle of Britain and reprinted from the RAF Museum original document
* An in-depth 150-page ring binder pilot instructions
Är det här spelet endast för hardcore flightsim spelare? Vet inte om den här informationen finns tillgänglig än men har det nån typ av modes som Wings Of Prey? Spelar nämligen WoP på Realistic Mode och har inte tagit steget över till Simulator Mode än och det får nog vänta ett tag, tar man bort nametagsen och min minimap så är jag helt ute och cyklar
Är det någon som skulle kunna förklara skillnaderna mellan Wings of Prey och det här? Jag har bara kört Wings of Prey nämligen så jag kan inte riktigt avgöra vad skillnaderna är.
Wings of Prey är en absurd arkadare med världens mest absurda hopkok av random uppdrag över 2h speltid som inte är värt det fullpris jag betalade och är fortfarande förbannad över. Det är budget s***spel som ser väldigt bra ut.
IL2 däremot skapar en riktig "front" som man slåss över och fullbordar uppdrag. Bara skalan och dynamiken är något att förundras över i IL2. Till det tillkommer den där perfekta nivån av realism som inte är alltför tokig och man får ett spel som inte bara håller jätte länge men är superbra.
Är det här spelet endast för hardcore flightsim spelare? Vet inte om den här informationen finns tillgänglig än men har det nån typ av modes som Wings Of Prey? Spelar nämligen WoP på Realistic Mode och har inte tagit steget över till Simulator Mode än och det får nog vänta ett tag, tar man bort nametagsen och min minimap så är jag helt ute och cyklar
Det finns med stor sannolikhet realisminställningar av typen oändlig ammo, oändligt bränsle, avstängd motorhantering, avstängd skada och sådant, men det lär absolut inte finnas något som gör det till ett arkadspel som Wings of Prey.
Olegs flygsimulatorer är extremt realistiska, och skall helst upplevas med HOTAS-kontroller och TrackIR. Visst tar det tid att lära sig ordentligt, men det ger så extremt mycket mer utdelning än de flesta casual-spel.
Faktum är att jag närmast är förvånad över att det fortfarande kan släppas så här högkvalitativa simulatorer i en tid då 98% av alla spelföretag gör lättsamt skräp för målgrupp med IQ 70.
Ska bli intressant & se med vilket DRM de lyckats förstöra den med.
Skitsamma.. så länge piratkopieringen är ett faktum så kommer detta otyg finnas på ett eller annat sätt.
Bara att gilla läget.
Tror att de gör allt för att säkra sina intäkter efter 6 års utvecklande...
8)
CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4