Ninja Gaiden 3 blir enklare
Team Ninja siktar på ett lättillgängligare och mindre brutalsvårt actionäventyr när Ryu Hayabusa planerar sin återkomst.
#ninja-gaiden-3-razors-edge, #team-ninja
Suck, snart kommer varenda spel vara som splinter cell convicion. Det ska hålla spelaren i handen rakt igenom hela spelet och helst ska man bara behöva trycka på en knapp så sköter spelet resten...
Är dagens generation av spelare dummare, eller vad är det som är problemet egentligen? Varför ska varenda spel vara så löjligt enkelt.
Första Sigma har en svårighetsgrad som tilltalar mig. Att sänka den gör även att spelet inte längre är utmanande vilket är en anledning till att jag gillar det. Spelet blir svårt om man bara button mashar, här krävs att man lär sig när man ska attackera och när man ska blockera.
Hoppas att detta inte innebär att man inte kan välja att spelet blir mer utmanande för jag tröttnar väldigt fort på spel som inte är det och då tvivlar jag på att jag kommer skaffa det.
Själva grejen är väl inte att de är svåra spel, utan att deras känsla för att sätta ut checkpoints är horribel (i sanna JP-anda)
Det är svåra spel. Med något dålig känsla för checkpoints.
Ex. var inte simturen till mördande svåra Alma särskilt rolig att göra 100 gånger.