Färsk film på nya Black Ops-nivåerna

Robot
Färsk film på nya Black Ops-nivåerna

Fem nya nivåer i första nivåpaketet First Strike. Spana in dem i vårt arkiv.

#call-of-duty-black-ops


Medlem
Färsk film på nya Black Ops-nivåerna

När kommer det till PC då ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

120 kronor för 5 banor?
Varför i helvette accepterar folk det här?

Skrivet av Kharif:

120 kronor för 5 banor?
Varför i helvette accepterar folk det här?

Precis
Åt helvitte för dyrt .. kanske 50 spänn?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

folk är dumma helt enkelt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Moderator | Testpilot

Varför betala för nya banor? Varför behöver vi ens göra det? Hur länge sedan var det egentligen när nya banor kom med patcher?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför gör dom nya maps istället för att fokusera på alla bugs/problem som är i spelet...? Fattar inte

Medlem

Givet köp! 120 spänn är småpengar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Håller 110% med Dispersion, fixa buggar och göra spelet spelbart SEN tjäna pengar... Det dom gör är fan mer kriminellt än att tanka ner och spela det gratis!

Medlem
Medlem

Synd att kartpaketet är så jäkla dyrt, annars hade det varit ett givet köp.

Medlem

"First on Xbox Live*" <3

Black Ops. MP är mycket underhållande, 120:- är lite för dyrt, men man får valuta för pengarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Givet köp! 120 spänn är småpengar.

Visst är det men det här är en princip-sak!

Vart kommer det här stanna? Priserna på spel har redan gått upp med åren, kolla bara på CoD 600 spänn på PC och då får du en trasig produkt.

Det är ju för fan helt galet!

Nytt spel förr, 400 spänn, kanske är för ung för att minnas korrekt men fick man inte för det mesta en hel produkt då? Plus allt tillägg man brukade få i patchar, mods och allt annat gott som var tillgängligt!

EDIT: priset är taget från steam, finns säkerligen billigare i andra butiker men tycker jag ser väldigt höga priser överhuvudtaget nu i butiker?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Tommy_h - man behöver faktiskt inte köpa spelet på releasedagen, vänta ett halvår så är det nere i halva priset så var den saken fixad. Spel är dessutom inte film, det har ett mervärde på många olika sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"120:- är lite för dyrt, men man får valuta för pengarna"

Om det är för dyrt får man väl inte något som motsvarar kostnaden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vilken tur att det finns ett val att inte köpa DLC för er som tycker att det är för dyrt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tommy_h - man behöver faktiskt inte köpa spelet på releasedagen, vänta ett halvår så är det nere i halva priset så var den saken fixad. Spel är dessutom inte film, det har ett mervärde på många olika sätt.

Nu är det väl en sak att priset på spel sjunker efter ett tag, som på allting annat. Men nu är det inte begagnat vi pratar om. Att ett spel numera kostar uppemot 600 kronor som nytt, samtidigt som kvalitén blir sämre (gäller inte alla) är helt sjukt!

Sedan jag köpte just Black Ops och märkte att det va nästintill ospelbart har jag inte tagit upp skiten mer än att jag testat snabbt ifall det har blivit något bättre med jämna mellanrum. Bättre har det blivit sen början, det laggar inte konstant men det är fortfarande inte roligt att spela.

Dem får gärna släppa tonvis med kartpaket, det är upp till mig sen om jag köper eller ej. Det är bara extrasaker. MEN när dem fixar med nya kartor istället för att försöka göra huvudspelet bra, så jag slipper känna att jag blivit totalt lurad på mina pengar...då blir jag förbannad...

Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av StrongBad:

Givet köp! 120 spänn är småpengar.

Visst är det men det här är en princip-sak!

Vart kommer det här stanna? Priserna på spel har redan gått upp med åren, kolla bara på CoD 600 spänn på PC och då får du en trasig produkt.

Det är ju för fan helt galet!

Nytt spel förr, 400 spänn, kanske är för ung för att minnas korrekt men fick man inte för det mesta en hel produkt då? Plus allt tillägg man brukade få i patchar, mods och allt annat gott som var tillgängligt!

EDIT: priset är taget från steam, finns säkerligen billigare i andra butiker men tycker jag ser väldigt höga priser överhuvudtaget nu i butiker?

Nu är du allt missvisande. Jag betalade 350kr för mitt Black Ops på releasedagen från Elgiganten. PC-spel har faktiskt inte alls ökat i pris genom åren, det är lite statistik du bara hittar på. Dom har faktiskt legat kvar på samma pris och tillochmed sjunkit. Som någon annan sa, att man behöver inte köpa spelet på releasedagen heller. Jag fick mitt Mass Effect 2 för 99kr, samt Dragon Age för 99kr utan att det ens var på rea. Jag väntade några månader bara.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vart kommer det här stanna? Priserna på spel har redan gått upp med åren, kolla bara på CoD 600 spänn på PC och då får du en trasig produkt.

Butikspriset för Call of Duty-spelen till PC har alltid legat på runt 400:-. En bekant köpte det för 300:- två dagar efter release på Elgiganten i Jönköping.
För ett spel av den kalibern är det verkligen prisvärt.

För 10 år sedan var priset på nya spel ungefär exakt samma nivå som nu, så med tanke på inflationen så har priset snarare gått ner än upp.

EDIT: Fan, Punchbag Polly, du hann före mig med knapp marginal...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hittar på och hittar på, har du lässvårigheter Polly?

Missade ni EDIT stycket? Ni missade nog allt ihop och hängde upp er på det första jag skrev

Har själv inte köpt ett spel för nypris på flera år, bara gått på Steams Reor.
Men har inte kvalitén och innehållet sjunkit för det man betalar på spel då? Känns så i alla fall!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

@Tommy_h

Jag upplever det inte alls som om kvaliteten sjunkit, det är snarare så att spelutvecklingen har förändrats som process och marknaden ser enormt mycket mer annorlunda ut nu.

Det som är DLC nu var expansioner tidigare. Dessa var oftast mer omfattande, men kostade lika mycket som själva spelet istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Hittar på och hittar på, har du lässvårigheter Polly?

Missade ni EDIT stycket? Ni missade nog allt ihop och hängde upp er på det första jag skrev

Har själv inte köpt ett spel för nypris på flera år, bara gått på Steams Reor.
Men har inte kvalitén och innehållet sjunkit för det man betalar på spel då? Känns så i alla fall!

Så om du tar priset från det dyraste stället som finns i dag så är det alltså så att priserna för spel har ökat?

Vill man betala 150-200kr extra för ett nysläppt spel på steam så ja, då har spelpriserna ökat men då är det personen i frågans eget fel.

Spelen håller den samma klass som dom alltid gjort, saken är den att det inte kommer något nyskapande och man får då känslan av att man spelar samma spel om igen.

Skrivet av Tommy_h:

Hittar på och hittar på, har du lässvårigheter Polly?

Missade ni EDIT stycket? Ni missade nog allt ihop och hängde upp er på det första jag skrev

Har själv inte köpt ett spel för nypris på flera år, bara gått på Steams Reor.
Men har inte kvalitén och innehållet sjunkit för det man betalar på spel då? Känns så i alla fall!

Fast du behöver ju inte köpa spelet genom Steam. Steam är ju känt för att ta ockerpriser.
Black Ops, som exempel, använder Steamworks och man kan(måste) enkelt regga spelet på Steam just därför.

När Dungeon Keeper fanns att köpa och jag var väldigt sugen på det kostade det 550kr, och det var över 10 år sen. Man behöver inte köpa sina spel på Steam eller Game eller andra lurendrejare.

Medlem
Skrivet av Dispersion:

Varför gör dom nya maps istället för att fokusera på alla bugs/problem som är i spelet...? Fattar inte

Om du inte fattar kan jag förklara för dig. De som gör banorna är oftast designers och har inte lika mycket att göra när spelet väl släppts. De som fixar buggar är några helt andra individer.

Designers är oftast esteter, såna skulle jag aldrig någonsin släppa i närheten av själva koden...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

!!!!!!!!!!!!

Skrivet av Tommy_h:

EDIT: priset är taget från steam, finns säkerligen billigare i andra butiker men tycker jag ser väldigt höga priser överhuvudtaget nu i butiker?

!!!!!!!!!!!!!!

Ser ni nu?

Tycker då iaf kvalitén idag är sämre, jag menar med tanke på hur mycket CoD har dragit in det senaste och hur många det är som har problem med det.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Tommy_h:

Vart kommer det här stanna? Priserna på spel har redan gått upp med åren, kolla bara på CoD 600 spänn på PC och då får du en trasig produkt.

Butikspriset för Call of Duty-spelen till PC har alltid legat på runt 400:-. En bekant köpte det för 300:- två dagar efter release på Elgiganten i Jönköping.
För ett spel av den kalibern är det verkligen prisvärt.

Hur du än vrider och vänder på det kan en produkt ALDRIG vara prisvärd om den är trasig och inte lagas...Skulle aldrig ens betalat 10 kronor om jag visste att jag köpte skit. Vet ju inte vad du har för krav på saker och ting, men så funkar jag.

Medlem

Bättre dom går å betalar 120 kr till någon som kan slå dom på käften för att dom tänkte tanken att skaffa S*iten till att börja med

Inaktiv
Skrivet av Dispersion:

Varför gör dom nya maps istället för att fokusera på alla bugs/problem som är i spelet...? Fattar inte

Klart du inte fattar. Men så blir det ju när du tror att det är samma personer som gör banorna till spelet och kodar gameplayen.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av StrongBad:

Givet köp! 120 spänn är småpengar.

Visst är det men det här är en princip-sak!

Vart kommer det här stanna? Priserna på spel har redan gått upp med åren, kolla bara på CoD 600 spänn på PC och då får du en trasig produkt.

Det är ju för fan helt galet!

Nytt spel förr, 400 spänn, kanske är för ung för att minnas korrekt men fick man inte för det mesta en hel produkt då? Plus allt tillägg man brukade få i patchar, mods och allt annat gott som var tillgängligt!

EDIT: priset är taget från steam, finns säkerligen billigare i andra butiker men tycker jag ser väldigt höga priser överhuvudtaget nu i butiker?

Som de andra säger så har pc-spelspriserna inte stigit. Sedan om man är dum nog, vilket många här uppenbarligen är, köper man nya konsolspel hos game eller gamestop och betalar överpriser.

Köp spelen från england och du sparar väldigt ofta hundralappar. Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa ett spel för 6-700kr.

12
Skriv svar