Spela klassiska Sierra-äventyr gratis

Robot
Spela klassiska Sierra-äventyr gratis

Entusiast-sajt får Activisions tillåtelse att lägga upp gratisversioner av klassiska äventyrstitlar som King's Quest och Space Quest.

#sierra, #activision, #kings-quest, #space-quest, #codemasters


Medlem
Spela klassiska Sierra-äventyr gratis

Nu snackar vi retrokänsla

Medlem

Kings Quest 1 & 2 och snart även 3, plus ett par spel till, finns i gratis remake-versioner här också: http://www.agdinteractive.com/games/games.html
Upphottade till motsvarande VGA-grafik

Medlem

Gick just in på sarien.net där följande nyhet just postats: "Sarien.net is no more
Well folks, that's that. It was a blast. So long and thanks for all the fish! Feel free to discuss things over at the forum or contact me.
Time to restart, restore or ... quit

- Martin"

Så, verkar som om det redan packat ihop och stängt ned.

Medlem

Grafiken i spel har förändrats de seaste 20 åren.
Grafik är inte allt, men en del.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Santacruze:
Gå in på sajten igen och läs noggrannare.

Är det King´s Quest som är det där äventyrsspelet till amiga 600 där man styrde en blond kille och skrev kommandon typ "sit down on the chair" och så fick man vänta 10 sek, spelet svarar "You sat down on the chair and feel pretty tired"
Sen sprang man runt i skogen och plötsligt blev det fight med ett monster i närbild där man bara styrde i sidled och stack med svärdet.
Där dog jag alltid, jättesvårt.

Laddar ner 1:an nu men karaktären stämmer inte överens

Edit: ser att det inte är det jag tänker på... har för mig Simons quest men då kommer bara Castlevania upp när jag söker :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nu föll en tår av nostalgi och gammal kärlek som aldrig vägrar rosta. Kudos till engagemanget från Kool & Co.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Tack!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Njae, det var inte bra på sin tid, varför skulle det vara bättre nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sierra spelen är helt klart all time favorits! Hero quest rockar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ME WANT KINGS QUEST VII !!!!! (Det fungerar inte i Win7 hoppas en omgjord fungerar i det!!)

Inaktiv

Är inte detta samma sida som fanns för typ 3 år sedan? Fanns iaf en sida som hade samma spel ute som man spelade i webläsaren.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Är inte detta samma sida som fanns för typ 3 år sedan? Fanns iaf en sida som hade samma spel ute som man spelade i webläsaren.

Jo, men sen blev de tillsagda att de inte fick ha sidan. Nu har de dock ändrats.
Det verkar som många sidor fått för sig att gamla spel är okey att lägga ut för allmänheten utan utgivarens tillåtelse.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar