Scrolls - Minecraft-skaparnas nästa

Robot
Scrolls - Minecraft-skaparnas nästa

Multiplayerfokuserat samlarkortspel med story av Penny Arcade-Jerry.

#minecraft, #scrolls


Medlem
Scrolls - Minecraft-skaparnas nästa

Det här var ju lite random

Medlem

verkar faktiskt intressant .

jag trodde dessutom att det var långt kvar innan de skulle tillkännagiva projekt 2

Medlem

Det är alltid kul att se företag försöka nå en ny kundbas


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja, detta var lite random! Men i andra sidan så är det kul att det inte focuserar bara på en spel style! Men det kanske skulle utveckla minecraft mer o göra bättre motor osv! men men... Alltid bra med nya ider mellan åt!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

dmn
Medlem

Särskriven rubrik ftw.

Medlem

Så länge vi snackar om digitala kort och inte behöva-köpa-i-butik kan de ju vara lite innovativt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

Särskriven rubrik ftw.

Crapshit!


signatur
Medlem
Skrivet av Serkish:

Ja, detta var lite random! Men i andra sidan så är det kul att det inte focuserar bara på en spel style! Men det kanske skulle utveckla minecraft mer o göra bättre motor osv! men men... Alltid bra med nya ider mellan åt!

Håller med. Minecraft är en guldgruva som man egentligen skulle kunna mjölka, göra en konsolversion av osv. Men istället vidgar de sina vyer, vilket jag gillar.

Intressant, Magic The Gatherinig har ju en av de absolut bästa spelmekanikerna (både analoga och digitala spel inräknat), så potentialen finns defenitivt i genren.

Dock tror jag att de med modellen att släppa nya kort konternueligt kommer att stöta på samma problem som Magic - Inflation och bloat. Nya Magic lekar löjligt kraftfulla jämfört mot gamla. Och alla gamla dåliga kort gör det bara rörigt.

Jag tror att man bygger ett välbalanserat competetive multiplayer-spel bäst genom att göra produkten komplett från släppet och sedan polera med många balanspatchar. Hur hade Starcraft sett ut om Blizzard släppte en ny enhet varje månad?

Medlem

Har själv inte fastnat för något "samla kort"-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hm, det är kul o se att det går bra för Mojang och att dem har framtidsplaner. Men för min del så är inte det här något för mej. Fast å andra sidan så är det ett nytt och nykläckt företag så.. man kan ju ge dem lite tid

Medlem

Jag tror det blir svårt för dem att hävda sig. Det finns redan en uppsjö sådana spel, de flesta av dem helt gratis.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Jag tror det blir svårt för dem att hävda sig. Det finns redan en uppsjö sådana spel, de flesta av dem helt gratis.

Tror inte det är så farligt. Det lär vara många Minecraft fans som provar det enbart för att det är Mojang som ligger bakom. Många som kanske aldrig spelat ett spel av den här typen och annars aldrig hade provat på. Plus att en stor hög Penny Arcade fans lär säkert bli intresserade också.

Medlem

låter intressant, men gör en sak i taget, notch...
vi är fortfarande i beta, kommer du ihåg?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

.___.
Ja du... själv vet jag inte om man skulle mjölka Minecraft men så länge de fortsätter uppdatera det borde det inte vara någon fara. Man kan ju minst sagt säga att ett kortspel av den här sorten mest kommer leva på populariteten av Minecraft tills tillräckligt många gillar det, om det är bra vill säga.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

NHL 11? UHL <3 I LOVE IT

Medlem

Tycker det är bra att de kör på något lite annorlunda. Jag hade inte haft något emot att testa det åtminstone. Sålänge det är digitalt åtminstone.

Medlem
Skrivet av torylva:

låter intressant, men gör en sak i taget, notch...
vi är fortfarande i beta, kommer du ihåg?

Såsom jag förstått det så har företaget blivit så stort så att det är inte samma personer som arbetar med minecraft som gör scrolls? Förutom notch då isåfall.

Medlem

Typ som http://www.regno.se/ alltså? Hade förväntat mig något mer innovativt än ett spelkorts-shack-spel

Medlem

Har inte samlat på kort sedan lågstadiet då fotbolls kort var något alla samlade på av nån anledning. Jag vetefan, hade en kompis som var helt till sig angående magic kortspelet, själv kunde jag inte fatta att han la sådana summor på papper, men lite små kul lät det ändå.

Fast vilken kul grej att sitta och teckna åt, måste säga att jag ändå är avundsjuk över det då man kan i stort sätt hitta på vad som helst och bara sätta en ram på det med lite värden och info.

Moderator | Testpilot

Detta ser intresant ut men jag tror jag håller mig til Yu-gi-oh


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer floppa, 100% säker på det. Snake oil helt enkelt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Inget för mig, har aldrig fastnat i kortspelen, det är endast bilderna som får mig intresserad då.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Samlarkortspel i digital form är ju inget vidare.

Har testat "Yu-Gi-Oh" och "Magic The Gathering"... riktigt tråkigt jämfört med deras fysiska motsvarigheter.

Medlem

Var det bara jag som kände Yu-Gi-Oh? Jag ska inte döma nu, jag har inte spelat det sen jag var liten skit, och då förstod jag ändå inget av det. Lycka till Mojang!

Medlem

Väldigt besviken. hade hoppas på nåt som faktiskt är roligt att spela

Medlem

Hoppas de snackar om digitala kort... och att man inte ska lägga ut riktiga pengar på att köpa nya. För isf är idéen dum. Varför skulle jag sluta spela Magic för att börja om helt från början? Varken tid eller pengar för det.

Medlem

Magic The Gatherinig kommer aldrig bli ett bra spel så länge dom inte vill d dom vill bara att man köper korten. Deras spel är mer som demon av värkligheten iallafall det senaste spelet duels of the planeswalkers tycker jag.

Medlem
12
Skriv svar