Spana in försvarsspelet Sanctum

Robot
Spana in försvarsspelet Sanctum

Snart kan du spela Tower Defense ur ett nytt perspektiv.

#coffee-stain-studios


Medlem
Spana in försvarsspelet Sanctum

Oj, Detta kan bli väldigt roligt i Co-op.
Ett köp om det inte blir ett full-pris spel.

Medlem

Finns demo på deras sida, testade det själv för rätt längesen, så vet inte hur gammalt det är.
http://www.coffeestainstudios.com/products.php?id=Sanctum

Skoj med fler fps-td. Gillade IronGrip även om grafiken var riktigt sunkig. Dungeon defenders verkar lite överplottrigt, sedan finns det något liknande det Orcs must die, men de har ingen co-op.

Så hoppas på Sanctum, alltid roligt med svenska utvecklare dessutom.

Medlem

Jag prövade demot tidigare men spelet är enligt min mening ospelbart. Det ger mig en extrem simulatorsjuka så redan efter en halvtimme så känner jag mig kräkfärdig. Spelet bör undvikas om man har några sådana tendenser.

Jag tycker det är helt fucking awesome att det är möjligt att göra den här typen av spel nuförtiden.
AAA-formatet är så trasigt.

Medlem

#3 Jag är en av utvecklarna och detta är första gången vi hör något om simulatorsjuka. Vi skall ofc se till att undersöka om vi kan ge spelare möjligheten att ändra FOV eller sådant för att undvika detta.

Vi uppskattar all form av feedback, det hjälper oss att utveckla spelet till något spelarna vill ha. Spelet har utvecklats oändligt mycket sedan demot, tror ni kommer gilla det som det är nu. Det kommer inte bli ett fullpris spel. Det kommer antagligen ligga på runt 15$ på steam.

Medlem

Testat det nu; Riktigt snajsigt!

Medlem

Påminner en aning om ett flash-TDF som är otroligt grymt
http://www.kongregate.com/games/RElam99/sentinels-first-wave-...

Får bara hoppas detta håller en liknande nivå och blir kul så kan det nog bli ett köp i framtiden, undrar vilka plattformer vi ser det på?

Medlem

#7 Vi kommer försöka få ut det på så många plattformar som möjligt, inklusive Mac. Största sannorlikheten är att vi ger ut det på steam till att börja med och sedan portar det till andra plattformar. Det enda riktiga problemet är XBLA, så Microsoft inte tar emot spel till XBLA om man inte har en stor publisher.

Moderator | Testpilot

Trodde först det hade något med filmen att göra så tänkte.. Vad i helvete...

men detta ser lovande ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Satte mig precis med det här när dem var och speltestade det på skolan, riktigt kul faktiskt. ^^


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Ocke:

#3 Jag är en av utvecklarna och detta är första gången vi hör något om simulatorsjuka. Vi skall ofc se till att undersöka om vi kan ge spelare möjligheten att ändra FOV eller sådant för att undvika detta.

Vi uppskattar all form av feedback, det hjälper oss att utveckla spelet till något spelarna vill ha. Spelet har utvecklats oändligt mycket sedan demot, tror ni kommer gilla det som det är nu. Det kommer inte bli ett fullpris spel. Det kommer antagligen ligga på runt 15$ på steam.

FOV bör definitivt att gå att ändra då det minskar simulatorsjuka. Ni verkar ha gjort vad ni kunnat för att man inte ska kunna ändra det, inte ens konsolen gick att ta fram utan fiffel men efter en del mixtrande så fick jag till slut foven att ändras (genom att binda den till en knapp i någon av configfilerna vill jag minnas, bara skriva dit den räckte inte). Det gjorde situationen mer dräglig. Det var ett bra tag sedan jag spelade demot men jag vill minnas att det var något problem med muskänsligheten också, antagligen att den inte gick att ställa in tillräckligt lågt.

Medlem

Hmm, det där kan faktiskt ha potential. Gillar TD!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

#11 Vi använder oss av UDKn och dess standardinställningar för FOV. Mouse sense kommer att gå att ändra i fullversionen.

Medlem

Helflummigt men verkar roligare med Tower Defence i fps än i fågelperspektiv tbh, får se om det blir något


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar