Exklusiv info om Mass Effect 3 nästa vecka?

Robot
Exklusiv info om Mass Effect 3 nästa vecka?

Enligt EA:s tjeckiska webbplats är ny information om BioWares stora vinterrelease att vänta nästkommande vecka.

#mass-effect-3


Inaktiv
Exklusiv info om Mass Effect 3 nästa vecka?

Efter besvikelsen med Dragon Age 2 lägger jag allt mitt hopp till det här spelet i stället.

Berättarstilen i dessa sorters spel involverar inte längre, Så vad utvecklarna än kommer med vill jag personligen att det ska bryta mot de tidigare delarna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag funderar starkt på att köpa ME2 till PS3, men bör man ha spelat 1an för att spela 2an, och kommer det troligtvis bli så att man bör ha spelat 2an för att förstå sig på 3an? Köp eller inte köp? Kommer jag sacka efter för att jag inte vill lira 1an?

Medlem

spelade just ut ME1 o 2 och tycker absolut du inte bör missa 1:an, men ME2 till ps3 ska tydligen ha något system som berättar händelserna i 1:an, där du även för göra dina viktiga val om jag inte misstar mig.

Medlem
Skrivet av Chemical:

spelade just ut ME1 o 2 och tycker absolut du inte bör missa 1:an, men ME2 till ps3 ska tydligen ha något system som berättar händelserna i 1:an, där du även för göra dina viktiga val om jag inte misstar mig.

OK. Tyvärr spelar jag enbart på PS3'an nu för tiden. PC'n är konverterad till 100% arbetsdator. Dessutom känner jag mig inte taggad att spela alls på datorn längre. Och 360 äger jag inte ens... Så 1an kommer jag inte spela vilket som. Undra om man bör spela 2an för att förstå sig på 3an när det kommer..hmm.

Medlem

2:an är helt underbar, varför börja på 3:an först?

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag funderar starkt på att köpa ME2 till PS3, men bör man ha spelat 1an för att spela 2an, och kommer det troligtvis bli så att man bör ha spelat 2an för att förstå sig på 3an? Köp eller inte köp? Kommer jag sacka efter för att jag inte vill lira 1an?

Innan jag dök in i Mass Effect serien så satt jag ungefär i din situation men jag bestämde mig för att köpa 1an ändå. Såhär efteråt så tyckte jag att det var en jävla tur att jag ändrade mig och köpte 1an också. Jag säger som IGN's review och det är att om du har kört 1an innan så blir 2an en så otroligt mycket mer kraftfull upplevelse. Dessutom är första delen i serien väldigt rolig. Så om du har möjlighet till att köra första delen i serien så gör det för allt i världen.

Medlem
Skrivet av Cellander:
Skrivet av Zane86:

Jag funderar starkt på att köpa ME2 till PS3, men bör man ha spelat 1an för att spela 2an, och kommer det troligtvis bli så att man bör ha spelat 2an för att förstå sig på 3an? Köp eller inte köp? Kommer jag sacka efter för att jag inte vill lira 1an?

Innan jag dök in i Mass Effect serien så satt jag ungefär i din situation men jag bestämde mig för att köpa 1an ändå. Såhär efteråt så tyckte jag att det var en jävla tur att jag ändrade mig och köpte 1an också. Jag säger som IGN's review och det är att om du har kört 1an innan så blir 2an en så otroligt mycket mer kraftfull upplevelse. Dessutom är första delen i serien väldigt rolig. Så om du har möjlighet till att köra första delen i serien så gör det för allt i världen.

Okej. Tackar.. Hoppas de har så pass mycket tid över så de kan släppa 1an på PSN eller något då

Medlem
Skrivet av Zane86:

Okej. Tackar.. Hoppas de har så pass mycket tid över så de kan släppa 1an på PSN eller något då

Microsoft har kontrakt på att ME trilogin endast skall vara till Xbox 360 och PC men det kan också ha varit 1an, lite osäker på den delen dock.

Medlem
Skrivet av Zane86:

Okej. Tackar.. Hoppas de har så pass mycket tid över så de kan släppa 1an på PSN eller något då

Mass Effect 1 kommer inte till PS3 Bioware har sagt det om och om igen.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag gillade 2:an en hel del. Inte det bästa spelet jag spelat någonsin, men helt klart underhållande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

MASS EFFECT!!!!! Jag vill veta mer om The Arrival och Reapers och ME3! Ge mig info nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Inte för att gnälla, men jag måste...
Varför finner jag alltid "nyheter" på FZ som är en nyhet om en eventuell nyhet som kommer publiceras senare?
Ungefär som att säga: "Vill du veta vilken smak glassen har? Vi kommer att berätta det för dig när vi själva vet det." Så intressant.

Medlem
AW8
Medlem

Längtar till denna information!

Är 99% säker på att jag kommer förbeställa spelet redan nu.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

ME2 var ju grymt mycket bättre än 1:an, fast man måste ändå spela igenom 1.an för att förstå storyn. Men hela serien är fantastisk, hoppas ME3 blir ännu bättre än 2:an, väntar med spänning.

Medlem

I och med att man kan se vilket håll det går med alla BioWares spel sedan EA tagit över, så blir nog Mass Effect 3 inget köp förrän man kan fynda det hos Gamestop i en sån där "köp 3 betala för 2"-grej. Ettan var absolut fantastisk och erbjöd något jag inte upplevt på lång tid inom spelvärlden, det var faktiskt ett BioWare-spel också; nämligen Knights of the Old Republic.

Visst, Mass Effect 2 var bra. Men inte var det då en egentlig värdig uppföljare till Mass Effect. Det enda som dem egentligen förbättrat var, ptja, kontrollerna. Resten låg snäppet under föregångaren, förutom storyn som var mer eller mindre värdelös. Även om nu den varit lite klyschig i ettan, så fanns den åtminstone där, och man brydde sig om vad som hände. Lika med karaktärerna.

Nä, spelen blir mer och mer strömlinjeformade för att passa den alldaglige konsumenten/casualspelaren, vilket vore okej om det nu inte vore så att dem förstör för oss som gillade det gamla [bakåtsträvarna].

tl;dr - Mindre action-shooter, mer fokus på story (och dem där "tråkiga" RPG-elementen).

Peace off.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

...... så blir nog Mass Effect 3 inget köp förrän man kan fynda det hos Gamestop i en sån där "köp 3 betala för 2"-grej.

Eftersom jag jobbar för Gamestop så kan jag säga att det är ett BRA tag innan ME3 skulle komma dit, då nya 3för2 gäller bara titlar för 149kr/st (enbart) och 2 för 149/199 erbjudanden är borttagna.

MVH

Medlem
Skrivet av Boomer:

I och med att man kan se vilket håll det går med alla BioWares spel sedan EA tagit över, så blir nog Mass Effect 3 inget köp förrän man kan fynda det hos Gamestop i en sån där "köp 3 betala för 2"-grej. Ettan var absolut fantastisk och erbjöd något jag inte upplevt på lång tid inom spelvärlden, det var faktiskt ett BioWare-spel också; nämligen Knights of the Old Republic.

Bioware började ju gå åt det hållet efter Baldur's Gate. De har hela tiden gjort spelen mer casual och jag hade hoppats på något av en revival iom Dragon Age: Origins - det blev inte så, DA: O var något som påminde om BG men det var för hetsigt (det fanns för mycket fokus på strider trots det habila stridssystemet). Dragon Age 2 och Mass Effect 2 är produkter av en lång utveckling i ett företag som har blivit mer och mer casual och dialoginriktad. Jag kan dock inte förstå hur man kan se Mass Effect 1 som ett bättre spel än Mass Effect 2 ett spel som enligt mig gjorde allt bättre - förutom då kanske story, men story är irrelevant i ME 2. DA: O till 2 är något annorlunda där det enda som höll DA 2 tillbaka är den korta utvecklingstiden.

Jag måste bara avsluta med att säga att jag hoppas Bioware eller något annat företag gör ett spel värdigt Baldur's Gates position som rpg-kung.

Medlem

Mass effect spelen är grymt bra, stora förväntningar på 3an. Bästa spelen jag någonsin spelat !

Inaktiv

När kommer den informationen ni utlovade FZ?

"källan" till informationen har redan släppts så det finns inga hinder till varför ni inte också borde släppa information...


signatur

The Year was 2027..

1
Skriv svar