Resident Evil: Operation Raccoon City tillkännagivet

Robot
Resident Evil: Operation Raccoon City tillkännagivet

Nästa Resident Evil låter dig besöka Raccoon City igen, till Windows, Xbox 360 och Playstation 3 redan i vinter.

#resident-evil-operation-raccoon-city, #capcom, #resident-evil-2, #resident-evil-3, #slant-six


Medlem
Resident Evil: Operation Raccoon City tillkännagivet

Jävligt skeptisk, helt klart mer en actiontitel än skräck titel, men nevertheless är jag otroligt mycket mer intresserad av detta än Resident Evil 5 som var horribelt, även 4ran var kass jämfört med den gamla serie.

Medlem

Vågar inte hoppas att det kommer bli bra... dom har helt förstört den här serien...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

vart jag läste först om detta så tyckte jag att det lät dåligt men nu fan gav fz mer info på detta och tycker det låter jävligt bra blir nog ett köp! men hoppas gameplay blir mer som dead space då man kan gå medans man skjuter och inte sikta och stå still för att skjuta....aja, dom gjorde iallafall det bra på RE4 och 5


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

pff Leon är kung han kan inte dödas...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Give me Resident Evil 2 & 3 Remake!! =3


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Rädd för att det kommer bli en form av L4D rip off. Hade varit så sjukt nice med ett nytt outbreak

Medlem

Låter bra! Så länge det håller skräcktema!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fattar inte varför alla klagar på Resident Evil 4 & 5, oftast används argumentet:
"Det var ingen skräck i dem spelen."

Tyckte ni att Resident Evil 1-3 var läskigt så lurar ni er själva, skräckfaktorn i de spelen är sjukt överskattade.

Inaktiv

Härligt med ett nytt RE!


signatur

War never changes.

Medlem

Jag trodde att det var Zipper interactice som gjorde SOCOM. De här snubbarna kanske gjorde Confrontation (Ryser vid tanken om det spelet) och om så är fallet, så är inte mina förväntningar höga på det här spelet...

Inaktiv

Resident Evil till windows? Nog för att jag föredrar att spela spel på PC, men dom Capcom titlar jag provat till PC har varit så dåligt portade att det varit ospelbara.

Medlem

Kanske kan bli intressant. fast jag vill ha ett RE6 som är som dom första me skräck och inte för mycket action som femman hade.

Medlem

FUCK YEAH!

Detta ser jag fram emot på PC! Resident Evil är en av världens bästa spelserier och som dessutom har hängt med väldigt länge!

Älskar Hunk också, han kommer säkert vara med på en del ställen i detta spelet eftersom man själv lär vara en gasbeprydd soldat!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vore jävligt coolt om spelet var taktiskt. Ungefär som de äldre Ghost Recon eller Rainbow Six. Man dör lätt osv.

Medlem

Snälla! old style plz!

Medlem

Tror nog det blir RE5 tempo och inte som RE1 - 3

Blir nog en vanlig third person shooter om man läser detta

Resident Evil: Operation Raccoon City delivers a true third person team based shooter experience set within the dark and sinister Resident Evil universe and a reinterpretation of the events depicted in Resident Evil 2 and Resident Evil 3. The setting of the Resident Evil universe not only provides a rich backdrop to the action but delivers a unique and thrilling triple threat battle. Zombies and Bio-Organic Weapons (B.O.W’s) add to the mix as players not only compete against an opposing squad but also tackle this third unpredictable element, creating a brand new style of gameplay and breaking the conventions of traditional team based shooters.

It is September 1998 and the action centers once more on the ill-fated Raccoon City and the horrific consequences of the deadly T-virus outbreak from the Umbrella facility. With a cover up required, Umbrella orders an elite team into Raccoon City to destroy all evidence of the outbreak and eliminate any survivors. Hearing of this plan, the US Government dispatches its own special forces to uncover any evidence that exposes the cause of the viral infection and Umbrella’s actions. Players take on the role of an Umbrella Security Services soldier (U.S.S.), competing alone or in four player co-op in a battle against all the competing forces at play in Raccoon City.

Expect the return of original Resident Evil enemies, iconic landmarks such as the Raccoon City Police Department and fan favorite characters, including Leon S. Kennedy, who as a rookie police officer in Raccoon City is on your hit list to eliminate. Players will experience a retelling of classic moments from past titles Resident Evil 2 and Resident Evil 3 and watch the events unfolding from the menacing perspective of the Umbrella Security Service, giving fans the chance to rewrite the history of the Raccoon City outbreak.

In addition, Resident Evil: Operation Raccoon City will deliver a number of competitive online multiplayer modes. Each one of these will provide a unique gaming experience thanks to the three way combat between the Umbrella Security Service, US Special Ops and threat of zombies and B.O.W’s that could only exist in the deadly and twisted Resident Evil Universe

källa

http://www.gametrailers.com/news/resident-evil-operation-racc...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bah... de förstörde totalt Resident Evil med fyran och femman... hur man nu ens kan kalla dem för Resident Evil...


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv
Skrivet av Blazter:

Bah... de förstörde totalt Resident Evil med fyran och femman... hur man nu ens kan kalla dem för Resident Evil...

+1 tyvärr.

En remake av outbreak vore riktigt coolt men det känns smått otroligt.
Man ska aldrig säga aldrig, men jag håller förväntningarna väääldigt låga så att man slipper bry sig så mycket när(om) det visar sig vara skräp.

Medlem

Låter som ännu en tredje person shooter, önskar dom hade hållit säg till den gamla stilen. Men men, får hoppas att det kommer längre ner på vägen.

Medlem

AJ mina ögon, hur kan du säga att RE4 är ett horribelt spel ? jag rankar det top5 bästa spel genom alla tider, sjukt jävla bra spel

Medlem

Vet inte vad jag ska säga...skulle hellre spela som en av dom gamla godingarna...typ Barry "God Ol'Barry" med hans Colt Pyton och rippa några zombies a new one. Men visst kommer nog ändå spela detta eftersom man spelat resten av spelen :>. Dock så undrar jag om att man ska spela Umbrella som var serie ändringen som dom sa att dom skulle göra med Resident Evil Serien.

Medlem

Jag håller tummarna för detta.

Jag handlade RE5 på en steam-rea för ett tag sedan, spelade nyligen igenom det i COOP på LAN. Inte precis samma klassiska resident evil som 1-3:an, men ett väldigt kul COOP spel ändå.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

4 player coop, mums. Det gillar vi!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

AJ mina ögon, hur kan du säga att RE4 är ett horribelt spel ? jag rankar det top5 bästa spel genom alla tider, sjukt jävla bra spel

RE4 är inte dåligt med det är enligt mig inte Resident evil som det bör vara.
5an har jag men inte ens orkat spela, det är grabbarna med sina kompisar som kört igenom det och dom gillade det.
Men dom å andra sidan har inte varit med från början och dom tror att Resident evil filmerna har nått att göra med spelen osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Molotov: Håller med helt! Varför går dom inte tillbaka till det gamla konceptet med zombies och pussel? var så mycket bättre då.

Medlem

Hoppas det blir bra, det låter lite intressant faktiskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

leon s kennedy var som skapad för resident evil serien att döda honom vare som att döda hela serien...

1
Skriv svar