Epic: "Ni tar grafiken i Gears 3 för givet"

Robot
Epic: "Ni tar grafiken i Gears 3 för givet"

Enligt utvecklaren bakom Gears of Wars minns vi originalet och uppföljaren som snyggare än vad de faktiskt var. Hur ska då trean kunna tävla mot förskönade minnen?

#gears-of-war-3, #gears-of-war, #gears-of-war-2


Medlem
Epic: "Ni tar grafiken i Gears 3 för givet"

Det minne jag har av GOW är att banorna är otroligt linjeformade, och att grafiken var sådär. GOW2 var väl lite snyggare, men minns det som att det var lika linjeformade banor även där.
Tänk vad hemskt för oss spelare om det skulle finnas mer än ett sätt att ta sig från A till B.. Det skulle bli total katastrof och ingen av oss skulle kunna fatta något beslut hur vi skulle klara av en bana. Men det är ju tur att spelet är snyggt, för det vet ju alla att det bara är grafiken som räknas i ett spel

Medlem

Är det meningen att jag ska jämföra 2st in-gamefilmer med en mellansekvens/intro?

Redaktör
Ponny
Skrivet av vajn:

Är det meningen att jag ska jämföra 2st in-gamefilmer med en mellansekvens/intro?

"Man tager vad man haver", som det heter. Men, okej, vi kör på en multiplayer-film från trean istället.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ingen större skillnad mellan spelen, förutom att 3an använder fler än 2 färger.

Medlem

"Grafiken för GiveN"

GoW1 är fortfarande en av de trevligaste spelupplevelser jag haft, har både spelat det på PC och på Xbox360, underbar grafik, bra story och varierande banor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ursäkta om mitt svar lät lite arrogant, men nu är det enklare att göra en jämförelse när alla iflmer är in-game. Tack!

Medlem

Gears 1 var grymt, specielt multiplayer. Spelade hur mycekt som helst. När tvåan kom var jag så hypad som det bara gick. Tyvärr var det riktigt kasst tyckte jag. Matchmaking funkade inte alls och det enda roliga i multiplayer var "Horde". På grund av detta kommer jag inte köpa trean, även fast de verkar infört något experience system som alla jävla shooters har idag. usch !

2:an stannade upp mitt i allt när man skulle in i den fula "ormen" eller "masken", och skulle gräva sig ut, det känndes inte riktigt som GOW, sådant undanbedes i 3:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är väl inte några dramatiska skillnader mellan de olika spelen direkt. Använder man samma motor till samma hårdvara blir det självklart rätt likt.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skribent

Heh. Man bara måste beundra spelutvecklare som säger åt sina kunder vad de ska tycka.

(Ja, Tim Schafer och David Cage, jag tittar på er!)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

i konsol spel som tror det har bra grafik lol ingen nyhet där...

Medlem

Tja... det är liite bättre miljöer i 3:an, även om det uppenbarligen fortfarande i stor del bygger på fyrkantiga lådor och pelare. Ta inte i så ni spricker nu Epic.

Medlem
Skrivet av Sille:

i konsol spel som tror det har bra grafik lol ingen nyhet där...

Inga nyheter att dagens ungdomar är dåliga på sitt eget modersmål i både tal och skrift, kanske dags att satsa lite på skolan också
Sen kan vi börja diskutera ord som "optimering" och "ny spelmotor" samt "grafisk utveckling". Då hänger nog alla med ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Sille:

i konsol spel som tror det har bra grafik lol ingen nyhet där...

Inga nyheter att dagens ungdomar är dåliga på sitt eget modersmål i både tal och skrift, kanske dags att satsa lite på skolan också
Sen kan vi börja diskutera ord som "optimering" och "ny spelmotor" samt "grafisk utveckling". Då hänger nog alla med ^^

Som man skulle bry sig om ett värdelöst språk som svenska när det finns engelska.

Medlem

sorlight hur grafiken har ståt i princip stilla sen Xbox/ps3:an kom ut, tkr inte man ser någon större skillnad.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Sille:

i konsol spel som tror det har bra grafik lol ingen nyhet där...

Inga nyheter att dagens ungdomar är dåliga på sitt eget modersmål i både tal och skrift, kanske dags att satsa lite på skolan också
Sen kan vi börja diskutera ord som "optimering" och "ny spelmotor" samt "grafisk utveckling". Då hänger nog alla med ^^

Som man skulle bry sig om ett värdelöst språk som svenska när det finns engelska.

Jag har en känsla av att din engelska är precis lika värdelös som din svenska. Din juvenila och befängda inställning till det svenska språket får dig inte direkt att framstå som en vidare upplyst människa. Jag gissar på att du är ungefärligen tretton år gammal.

Medlem

Första gången jag kom i kontakt med Unreal3 motorn var från ettan i denna spelserie(pc). Kan säga att jag tappade hakan mer än en gång under tiden jag körde igenom det.... tycker fortfarande att spelet är svinroligt och det plockas fram med jämna mellanrum. Surt är det dock eftersom resten i serien inte släpptes till Pc och jag vägrar att köpa kryss bara för denna serie.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Vadå för givet?
För 599kr ska de fan se bättre ut än vad de gör idag.

Medlem

GOW 1,2 eller 3 är vål inte direkt marknadsledande i snyggaste grafiken? Tycker inte att det är något speciellt...

Inaktiv

GOW 1 var det snyggaste spelet på konsol på sin tid, inget snack om den saken. GOW 2 hade mer motstånd men samma sak där.

GOW 3 (spelade en hel del igårkväll , betan) är grymt snyggt och rivaliseras enbart av crysis 2(nej, varken uncharted 2 eller killzone är ens nära ) , jag är fortfarande osäker på vilket av dem som ser bäst ut, man får ju jämföra mp/ mp. Svårt att säga innan man fått ta del av singleplayn.... =/

Inaktiv
Skrivet av elmackonr1:

GOW 1,2 eller 3 är vål inte direkt marknadsledande i snyggaste grafiken? Tycker inte att det är något speciellt...

Oj.... huvudet i sanden? Unreal engine är defacto, tillsammans med cryengine de snyggaste motorerna på marknaden... Ska bli kul att se om frostbite 2 motorn kommer att ge dem en match i höst.

1
Skriv svar