E3 topp 30 – Far Cry 3

Robot
E3 topp 30 – Far Cry 3

I 30 dagar listar vi saker vi tror och hoppas få se på E3-mässan. Dagens tips är att Ubisoft lyfter på locket till nästa actionsandlåda.

#far-cry-3, #ubisoft


Medlem
E3 topp 30 – Far Cry 3

Far cry 2 var ett glorifierat tech demo, hoppas att det här blir det fulla spelet

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Everchange:

Ingen pc?

det står ju att det kommer till PC!?

Medlem

Jag gillade Far Cry 2. De lyckades fånga den afrikanska bananrepubliken på ett väldigt stämningsfullt sätt. Sen blev det lite mycket köra bil fram och tillbaka, men gillade ändå spelet skarpt, då jag inte har något emot sandlåda. Det vore helt klart trevligt med en uppföljare.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

sålänge:

A - Alla inte försöker döda dig så fort dom ser dig
B - NPC slutar använda aimbot
C - Guardposts inte respawnar 10sekunder efter du dödat alla

...så är FC3 ett klart köp


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag tyckte far cry 2 var rätt bra men vissa saker måste åtgärdas. Tex... att vapnen jammar sig hela tiden! Skitstörigt! Andra störiga moment är malarian och alla vägkontroller överallt som attackerar en.

Inaktiv

ord kan inte beskriva hur mycket jag hatar detta "#€%& "spel" som är Farcry2...

Medlem
Skrivet av Angelino:

sålänge:

A - Alla inte försöker döda dig så fort dom ser dig
B - NPC slutar använda aimbot
C - Guardposts inte respawnar 10sekunder efter du dödat alla

...så är FC3 ett klart köp

En mer levande miljö vill jag ha! Och att man faktiskt ska kunna smyga..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Om det inte kommer till PC så dör jag lite inombords.

Inaktiv

"Far Cry" 2 var som en lamborghini täckt med skit, otrolig potential men skiten var i vägen och sabbade hela upplevelsen.


signatur

Allah är stor men jag har större

Inget större begär efter en sådan dussinprodukt, ser ingen större mening förutom att de vi exploatera namnet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Åh hoppas ni har rätt FZ! Far Cry 2 var absolut det bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. hade det till PS3 men sen slutade folk spela det:(. Riktigt synd att inte en del konsollspelare vet vilka spel som är de bästa utan bara går på COD. Funderade över att köpa PC-versionen där ett tag men visste ju inte ifall Servrarna var tomma eller ej. I slutet innan jag sålde vidare det så gick bara alla runt och dödade sina lagkamrater. verkligen Synd att de tog dö på ett sånt fint spel.

PS: Om jag ska köpa FC3 så måste för min del gella fall map editorn finnas kvar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Inget större begär efter en sådan dussinprodukt, ser ingen större mening förutom att de vi exploatera namnet.

På vilket sätt är Far Cry-brandet en dussinprodukt? FC1 och 2 var väldigt originella jämfört med andra FPS (även om de båda var långt ifrån perfekta, framför allt 2:an).

Medlem

Jag gillade verkligen inte Far Cry 2. Att guardposts respawnade precis efter man lämnat det gjorde att jag slutade spela. Den här typen av design accepterar jag inte. Ett riktigt slöseri på pengar, just det köpet. Usch..

Jag är inte alls förväntansfull över Far Cry 3. Jag gillade första, men den andra upplagan var superhemsk..

Skrivet av WizardExt:

Jag gillade verkligen inte Far Cry 2. Att guardposts respawnade precis efter man lämnat det gjorde att jag slutade spela. Den här typen av design accepterar jag inte. Ett riktigt slöseri på pengar, just det köpet. Usch..

Jag är inte alls förväntansfull över Far Cry 3. Jag gillade första, men den andra upplagan var superhemsk..

Instämmer... Sedan allt körande fram och tillbaka, det var verkligen inte det man förväntade sig. Det ska vara ett plus i spelet, inte minus.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av laxan96:

Åh hoppas ni har rätt FZ! Far Cry 2 var absolut det bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. hade det till PS3 men sen slutade folk spela det:(. Riktigt synd att inte en del konsollspelare vet vilka spel som är de bästa utan bara går på COD. Funderade över att köpa PC-versionen där ett tag men visste ju inte ifall Servrarna var tomma eller ej. I slutet innan jag sålde vidare det så gick bara alla runt och dödade sina lagkamrater. verkligen Synd att de tog dö på ett sånt fint spel.

PS: Om jag ska köpa FC3 så måste för min del gella fall map editorn finnas kvar.

Du har då inte spelat många FPS...


signatur

Imperator

Medlem

Far Cry 2 var helt okej men kunde blivit asmycket bättre med några väldigt små förändringar. Något i stil med att om man dödar alla på en vaktpost så respawnar dom inte och bättre auto-travel, då hade spelet blivit asmycket skönare att spela. Kanske civila byar också för att förstärka känslan och atmosfären om att båda sidorna i konflikten är horribla massmördare.

Medlem

Hade glömt bort Far cry serien. Far Cry 2 sålde trotts allt relativt bra så en 3:e känns kanske inte så avlägset. Blir intressant och se om ni tippar rätt..

Medlem

Goda nyheter FC2 hade potensial, det gick inte så jättebra. MP va ganska hemskt men map-editorn var fantastisk

Medlem

Far Cry 1 förstördes av hur hela storyn föll på magen när det börjar skutta runt monster överallt.
Far Cry 2 förstördes så fort man introducerades till den första transportsträckan
Far Cry 3... ska det bli bra?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Åh hoppas ni har rätt FZ! Far Cry 2 var absolut det bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. hade det till PS3 men sen slutade folk spela det:(. Riktigt synd att inte en del konsollspelare vet vilka spel som är de bästa utan bara går på COD. Funderade över att köpa PC-versionen där ett tag men visste ju inte ifall Servrarna var tomma eller ej. I slutet innan jag sålde vidare det så gick bara alla runt och dödade sina lagkamrater. verkligen Synd att de tog dö på ett sånt fint spel.

PS: Om jag ska köpa FC3 så måste för min del gella fall map editorn finnas kvar.

Du har då inte spelat många FPS...

Har spelat COD MW2, COD BLOPS, Battlefield 2, Battlefield BC2, MAG Crysis 2 och Far Cry 2. Det tycker jag rätt så många, men om det vet några spm är bättre. Så Uppskattas det väldigt mycket:):):). Finns nämligen väldigt få FPS där MP:n är aktiv och är ett bra FPS:(.

Tack för svar på förhand.

Medlem

Bah, FC2 var bara yta inget innehåll..Hoppas dom fixar det till FC3 då.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Åh hoppas ni har rätt FZ! Far Cry 2 var absolut det bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. hade det till PS3 men sen slutade folk spela det:(. Riktigt synd att inte en del konsollspelare vet vilka spel som är de bästa utan bara går på COD. Funderade över att köpa PC-versionen där ett tag men visste ju inte ifall Servrarna var tomma eller ej. I slutet innan jag sålde vidare det så gick bara alla runt och dödade sina lagkamrater. verkligen Synd att de tog dö på ett sånt fint spel.

PS: Om jag ska köpa FC3 så måste för min del gella fall map editorn finnas kvar.

Du har då inte spelat många FPS...

Har spelat COD MW2, COD BLOPS, Battlefield 2, Battlefield BC2, MAG Crysis 2 och Far Cry 2. Det tycker jag rätt så många, men om det vet några spm är bättre. Så Uppskattas det väldigt mycket:):):). Finns nämligen väldigt få FPS där MP:n är aktiv och är ett bra FPS:(.

Tack för svar på förhand.

FPS är inte synonymt med multiplayer-shooter. De några av de bästa FPS-spelen är enligt mig singleplayer. Tips är:
Deus Ex
Half-Life 2, Half-Life 2:episode 2.
Team Fortress 2
Borderlands


signatur

Imperator

Medlem

2an var så enformigt men potentialen fanns där, så jag hoppas att dom lärt sig av sina misstag och att 3an blir mycket bättre.

Medlem

bara dom inte fokuserar enbart på grafiken blir det säkert bra, *HOST-FC2*

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Åh hoppas ni har rätt FZ! Far Cry 2 var absolut det bästa FPS-spelet jag någonsin spelat. hade det till PS3 men sen slutade folk spela det:(. Riktigt synd att inte en del konsollspelare vet vilka spel som är de bästa utan bara går på COD. Funderade över att köpa PC-versionen där ett tag men visste ju inte ifall Servrarna var tomma eller ej. I slutet innan jag sålde vidare det så gick bara alla runt och dödade sina lagkamrater. verkligen Synd att de tog dö på ett sånt fint spel.

PS: Om jag ska köpa FC3 så måste för min del gella fall map editorn finnas kvar.

Du har då inte spelat många FPS...

Har spelat COD MW2, COD BLOPS, Battlefield 2, Battlefield BC2, MAG Crysis 2 och Far Cry 2. Det tycker jag rätt så många, men om det vet några spm är bättre. Så Uppskattas det väldigt mycket:):):). Finns nämligen väldigt få FPS där MP:n är aktiv och är ett bra FPS:(.

Tack för svar på förhand.

FPS är inte synonymt med multiplayer-shooter. De några av de bästa FPS-spelen är enligt mig singleplayer. Tips är:
Deus Ex
Half-Life 2, Half-Life 2:episode 2.
Team Fortress 2
Borderlands

Tack för svar. Tror jag ska antingen testa HL2, Deus Ex eller Borderlands. Är igenkligen MP killen (förutom Assassin´s Creed) men ska testas ändå. tror jag först köper HL2 på steam.

Medlem
Skrivet av Mahone:

2an var så enformigt men potentialen fanns där, så jag hoppas att dom lärt sig av sina misstag och att 3an blir mycket bättre.

Ska man dra paralleller till Assassins Creed som utvecklats av samma studio innan Far Cry 2 så kan man ju se en trend on man tittar på kedjan AC, FC2, AC2 och AC: Brotherhood. Storyn får mer och mer plats och enformighet och repetition har minskats för varje släpp.

Medlem

FC2 var kul i början men det bjöd inte på några överaskningar. Det var alltid samma grejer och det enda som uppmuntrade en till lite off-road var att det fanns diamanter här och var.

Jag längtade hela tiden efter fiender som patrullerade skogarna och andra delar av den värld som man befann sig i. Fiender som faktiskt kunde stöta på varandra och inte bara hålla sig vid sina egna små guardposts.

Hur långt har STALKER kommit? Kanske mer för mig

Medlem

personligen så fanns det en del i tvåan som jag inte tyckte om

turbospawn på motståndet som stod i varje korsning ,tex.
men jag tackar inte nej till en 3a

12
Skriv svar