Nytt Alan Wake bekräftat - men inte Alan Wake 2

Robot
Nytt Alan Wake bekräftat - men inte Alan Wake 2

Remedy bekräftar att en del av företaget arbetar på en ny Wake-titel som varken är en uppföljare eller ett DLC-paket.

#remedy-entertainment, #alan-wake


Medlem
Nytt Alan Wake bekräftat - men inte Alan Wake 2

En pc version av ettan?

Medlem

Släpp mer än gärna en PC-version så att de som har missat detta underbara spel kan få en chans att spela det

Men då det varken är ett dlc eller en uppföljare så är det säkert någon dålig iphone-version eller ett till facebook.. xD
Skämt o sido.

Var det fler än jag som verkligen tokälskade varenda sekund utav Alan Wake?


signatur
Medlem

Jag har faktiskt aldrig spelat Alan Wake :S Hade ingen xbox när spelet släpptes men nu när jag har en igen...

Värt att köpa?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skulle kanske ta och skaffa spelet, innan detta kommer, det finns på xbox games on demand eller?
Ja? (Springer och kollar plånboken, spindelnät i och en fjäril flyger ut) noooooooo!!!!!

Medlem

PC-version tack


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag har faktiskt aldrig spelat Alan Wake :S Hade ingen xbox när spelet släpptes men nu när jag har en igen...

Värt att köpa?

Ja.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag har faktiskt aldrig spelat Alan Wake :S Hade ingen xbox när spelet släpptes men nu när jag har en igen...

Värt att köpa?

Bland de bästa till 360.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

J-a Bill Gates-kramare dom där finnarna. Det lät ju på en intervju för någon vecka sedan på FZ som de skulle ge exklusivitet till xbox igen(och ge alla ansiktuttryck med finnar överallt).

Man får hoppas att det inte bara är förhandlingstaktik med MS att det nu låter mindre säkert.

Medlem

Blir det måhända "Max Wake", nu när de sålt rättigheterna till Max Payne?


signatur

Imperator

Tror aldrig en PC-version kommer, det skulle i sådana fall om de gav jobbet till någon annan att koda om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Kanske är en expansion

Medlem

En prequel kanske?

För er som inte har detta spel bör ju införskaffa det omedelbums, om ni då inte lider av att bli rädda för läskiga spel. Det är lite mystik i det, men så himla läskigt är det inte

Medlem

Ge oss det till PC och PS3 nu så jag får testa detta spel som alla säger är så underbart bra:)

Medlem

Vem fan bryr sig? helt ointressant om det inte kommer till pc eller ps3, ettan kan dom också gärna släppa till dom formaten, spelet blev inte direkt en succe pengamässigt så förstår inte varför dom håller sig så strikt till xboxen..

Inaktiv

Spelet var ingen jättehöjdare, det var ok men väldigt repetivt med en massa ficklampslysande mot efter ett tag uttjatade och trista "spöken". Tilsammans med väldigt flummig story hade det varit roligare att se remedy göra något helt nytt, än mer av Alan Wake. Sjystare hade det varit om de hade tagit till vara på de faktiskt härliga miljöerna(amerikansk liten idyllby med tilhörande skog och vattendrag), till att skapa ett mer utforskar äventyr kanske med rp inslag och med mer intressanta fiender, istället för gå hyfsat linjärt 10 meter, sedan pang pang döda några "spöken, rince and repeat.. Nej det blev en besvikelse, efter max payne 2 och ny generation konsol hade jag väntat mig något i hästklass, trist.

Medlem

Riktigt bra spel Alan Wake, till skillnad från typ Dead Space och Amnesia lyckades det vara läskigt hela spelet ut och hade ett bra återspelningsvärde. Långt från perfekt, men ruskigt bra
Hoppas att det nästa gång släpps till 360/Ps3/PC så alla kan få njuta av det, samt att eventuell DLC blir större/längre

Inaktiv

Väntar på PC versionen!

Medlem

Släpp Allan Wake som det var tänkt från början...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Släpp Allan Wake som det var tänkt från början...

Skulle du kunna förklara? För förstår tyvärr inte riktigt vad dumenar.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av T.Mani:

Släpp Allan Wake som det var tänkt från början...

Skulle du kunna förklara? För förstår tyvärr inte riktigt vad dumenar.

Det skulle ha varit en öppen värld, som GTA tex.
Men dom ändrade sig vid nåt tillfälle.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av T.Mani:

Släpp Allan Wake som det var tänkt från början...

Skulle du kunna förklara? För förstår tyvärr inte riktigt vad dumenar.

Det skulle ha varit en öppen värld, som GTA tex.
Men dom ändrade sig vid nåt tillfälle.

Ok förstår.:)
PS:Man tackar för svar:).

Medlem

Riktigt bra spel. Älskade varje sekund. Sällan att jag bryr så mycket om en spelkaraktär som jag gjorde i Alan Wake. Remedy kan skapa skön atmosfär.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar