E3 topp 30 - Dota 2

Robot
E3 topp 30 - Dota 2

Vi gissar att Valve rastar sina hjältar under mässan och bjuder på ett releasedatum.

#valve, #counter-strike, #day-of-defeat, #portal, #dota-2


Inaktiv
E3 topp 30 - Dota 2

Kanske ska ge detta ett försök iaf.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Valve är ju inte med på utställarlistan.

Medlem

Asså kan nån förklara för mig varför Valve utvecklar en sån här grej och inte Blizzard? Fattar inte ett smack med kopplingen asså. Detta kan säkert bli bra eftersom det är vår kära Valve bakom spakarna mne ändå.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Asså kan nån förklara för mig varför Valve utvecklar en sån här grej och inte Blizzard? Fattar inte ett smack med kopplingen asså. Detta kan säkert bli bra eftersom det är vår kära Valve bakom spakarna mne ändå.

Uhm, vad har blizzard med det att göra? Ifall du enbart syftar på att Dota var en karta/mod till just WC3 så förstår jag inte riktigt kopplingen. Var ju inte blizzard som skapade Dota.

Medlem

De anställda på valve tyckte väldigt mycket om dota och ville göra ett riktigt spel av det. Vilken spelstudio som helst hade kunnat göra samma sak. Hon, Lol... Men Valve reggade namnet Dota istället för att välja ett annat namn.

Medlem

Eller så kan det ju ha varit för att dom anställde IceFrog, eller är det för långsökt?

Medlem

Tro mig, Blizzard är inte glada över att de inte har rättigheterna till Dota. Efter att Dota släppts (vilken version minns jag ej) så lade de till en klausul i WC3 map-editorn att de hade rättigheterna till varje map som gjordes. Bara för att förhindra att så kraftfulla och populära varor slinker dem ur händerna igen.

Medlem

Älskar Dota o HoN så jag ser jävligt mycker fram emot detta Jäkligt rolig spel form

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Tro mig, Blizzard är inte glada över att de inte har rättigheterna till Dota. Efter att Dota släppts (vilken version minns jag ej) så lade de till en klausul i WC3 map-editorn att de hade rättigheterna till varje map som gjordes. Bara för att förhindra att så kraftfulla och populära varor slinker dem ur händerna igen.

Varje gång du öppnar WC3 editorn går du med på avtalen, Blizzard äger rättigheterna till just Dota mapen.

Sen varumärket dota är en annan sak, det äger just nu Valve. Men det gr ingen egentlig skillnad om de inte börjar bitcha o säga att Blizzard spel inte får innehålla relaterade maps/mods.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Kazzim:

Valve är ju inte med på utställarlistan.

Där tror jag du satte huvudet på spiken, för det är ju sant!

http://www.e3expo.com/show-info/641/exhibitor-list/

Inte finns det något valve med där.

Medlem

Dota är sköj. Synd bara att folket som spelar inte är det. Är man en liten noob som jag så pallar du inte mer max 5min på en server. Kortsyntare och gnnälligare människor får man leta efter.

Medlem

Får se om det toppar HoN...

Medlem
Skrivet av Juel91:

Får se om det toppar HoN...

Utan tvekan.
HoN är bara tidsfördriv innan DotA2 släpps.

Precis som alla dessa Diablo-kloner som släppts mellan D2 och D3.

Medlem
Skrivet av visan:

Dota är sköj. Synd bara att folket som spelar inte är det. Är man en liten noob som jag så pallar du inte mer max 5min på en server. Kortsyntare och gnnälligare människor får man leta efter.

Ja spelets natur föder ju fram en sådan attityd. När en nybörjare dör, ger han pengar till motståndarna, därför är det ju bättre (för ett lag med erfarna spelare) att spela med en man mindre än med en lagkamrat som konstant feedar. Tror jag har läst att Valve vill fixa detta på något sätt.


signatur

Imperator

Medlem

Hoppas på ett datum i höst, då kommer nog beta fasen börja i sommar : )

Inaktiv

HoN har ju 1års firande med gratis speltid fur alles.

www.heroesofnewerth.com

Är massa förbättringar för nya spelare så kom gärna och lira

Medlem

Hoppas på att det blir mer "mod vänligt" dvs att man kommer kunna köra med hema gjorda banor osv.

Självklart inte ranked men ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av bleak:

HoN har ju 1års firande med gratis speltid fur alles.

www.heroesofnewerth.com

Är massa förbättringar för nya spelare så kom gärna och lira

Det var ett grymt långt firande må jag säga

Läs och beundra vad särskrivningen gör med vårt språk

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Men det gr ingen egentlig skillnad om de inte börjar bitcha o säga att Blizzard spel inte får innehålla relaterade maps/mods.

Hade varit så sjukt om de gjorde det... Tex när blizzard släpper sin dota SC2 map, hade valve börjat snea då tappar jag all respekt för dem. Men det tror jag inte dem gör.

Har för mig jag läste en post om att blizzard trots allt har stor respekt för valve. Kommer inte ihåg vart.

Men det är lite skumt att ta något från en mod community som hela tiden gått utan vinst och säga "nu äger vi detta namnet och ska tjäna pengar på det" utan att ha haft någon roll i att skapa originalet. Visst de anställer ice frog men han var ju inte ensam om att skapa dota.

Medlem

[quote=jonne_man]

Skrivet av QueloR:

Visst de anställer ice frog men han var ju inte ensam om att skapa dota.

Inte att skapa det, nej. Men det är han som har gjort det till vad det är.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

[quote=BudoWhoopass]

Skrivet av jonne_man:
Skrivet av QueloR:

Visst de anställer ice frog men han var ju inte ensam om att skapa dota.

Inte att skapa det, nej. Men det är han som har gjort det till vad det är.

Ja men det har väl inget med rättigheterna till namnet att göra, vem som skapat det är väl mest intressant då? Ser gärna att Ice frog tjänar pengar på hans verk. Men jag tycker inte att valve förtjänar rättigheterna till dota namnet genom att bara anställa ice frog.

Men jag tror och hoppas att valve inte kommer missbruka rättigheterna iaf. Men vi får väl se

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Ja men det har väl inget med rättigheterna till namnet att göra, vem som skapat det är väl mest intressant då? Ser gärna att Ice frog tjänar pengar på hans verk. Men jag tycker inte att valve förtjänar rättigheterna till dota namnet genom att bara anställa ice frog.

Men jag tror och hoppas att valve inte kommer missbruka rättigheterna iaf. Men vi får väl se

Ledsen, läste om ditt inlägg och läste rätt. Trodde det handlade om en annan sak.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bleak:

HoN har ju 1års firande med gratis speltid fur alles.

www.heroesofnewerth.com

Är massa förbättringar för nya spelare så kom gärna och lira

Det var ett grymt långt firande må jag säga

Läs och beundra vad särskrivningen gör med vårt språk

Tack och lov! Jag trodde jag var den enda svenska medborgaren under 65 som inte står ut med särskrivning skönt att se att vi är två...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bleak:

HoN har ju 1års firande med gratis speltid fur alles.

www.heroesofnewerth.com

Är massa förbättringar för nya spelare så kom gärna och lira

Det var ett grymt långt firande må jag säga

Läs och beundra vad särskrivningen gör med vårt språk

Tack och lov! Jag trodde jag var den enda svenska medborgaren under 65 som inte står ut med särskrivning skönt att se att vi är två...

Cheers!

Inaktiv

Lol & Hon räcker gott och väl!

Medlem

Kommer definitivt att testa det och håller tummarna att alla dota/HoN haters kan hålla sig borta eller åtminstone hålla det för sig själv.

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bleak:

HoN har ju 1års firande med gratis speltid fur alles.

www.heroesofnewerth.com

Är massa förbättringar för nya spelare så kom gärna och lira

Det var ett grymt långt firande må jag säga

Läs och beundra vad särskrivningen gör med vårt språk

haha, jag brukar faktiskt själv bli galen av särskrivningar så ber faktiskt om ursäkt. Får ursäkta mig med att jag skrev fort och läste inte riktigt igenom.

Skamhatten på

1
Skriv svar