Black Ops-patch förbereder för mod-verktyg
Call of Duty-uppdatering släppt, de utlovade modifikationsfilerna ska dyka upp inom ett par dagar.
#call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Fortfarande. De lade till sina tutorials, vad fan har ActivisionJ* gjort?
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Fortfarande. De lade till sina tutorials, vad fan har ActivisionJ* gjort?
Förberett för mod-tools. Eller har dom lovat något annat?
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Fortfarande. De lade till sina tutorials, vad fan har ActivisionJ* gjort?
Activision har som vanligt GETT ut spelet,Treyarch har GJORT det.
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Ännu en som inte förstår programmering. Treyarch har en egen motor som är vidareutvecklad från en äldre ID-motor. Det är ungefär som att säga att Office 2010 är byggd på samma "motor" som Office 97.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Call of Duty 4: Modern Warfare: IW engine
Call of Duty: World at War: IW engine 3.0 (heavily modified)
Call of Duty: Modern Warfare 2: IW 4.0
Call of Duty: Black Ops: IW engine (improved from World at War)
Saxat från Wikipedia.
TL;DR: Treyarch har en egen version av IW Engine.
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Ännu en som inte förstår programmering. Treyarch har en egen motor som är vidareutvecklad från en äldre ID-motor. Det är ungefär som att säga att Office 2010 är byggd på samma "motor" som Office 97.
Gör du det? Man kan inte "vidareutveckla" en gammal plattform i all evighet. Då och då måste man börja på ny kula. Har visserligen aldrig programmerat spelmotorer, men principen borde vara den samma och det är nog de begränsningarna som börjar märkas av i nyare COD-spel.
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Fortfarande. De lade till sina tutorials, vad fan har ActivisionJ* gjort?
Activision har som vanligt GETT ut spelet,Treyarch har GJORT det.
De har givit* ut ja, men det är fortfarande Activision som ger* ut mod verktyg.
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Ännu en som inte förstår programmering. Treyarch har en egen motor som är vidareutvecklad från en äldre ID-motor. Det är ungefär som att säga att Office 2010 är byggd på samma "motor" som Office 97.
Gör du det? Man kan inte "vidareutveckla" en gammal plattform i all evighet. Då och då måste man börja på ny kula. Har visserligen aldrig programmerat spelmotorer, men principen borde vara den samma och det är nog de begränsningarna som börjar märkas av i nyare COD-spel.
Jasså inte? De flesta spel du ser idag är baserade på Quake motorn. Några exempel är ju COD, Half-life 1,2 osv. Det skulle inte förvåna mig om det nya COD också är baserat på Quake motorn. Why reinvent the wheel? Bättre att lägga ner vikten på att utveckla ett grymt spel än att "börja helt på ny kula".
Trevligt, men tog dem lång tid nog. Spelet släpptes i November?
Kolla på Portal 2. släpper modtools efter 1 vecka
Portal 2 är byggt på source motorn, det fanns redan mod verktyg till den för flera år sedan, allt de behövde göra var att lägga till lite tutorials.
Ganska tomt argument då cod motorn varit mer eller mindre den samma också genom åren sedan 2an. Dessutom släpptes tools till cod1 , 2 och 4an och femman. Att valve bara lagt till några tutorials är inte nödvändigtvis så bara.
Spelet måste stödja mods osv , och toolsen måste vara uppgraderade för att stödja motorn.
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Ännu en som inte förstår programmering. Treyarch har en egen motor som är vidareutvecklad från en äldre ID-motor. Det är ungefär som att säga att Office 2010 är byggd på samma "motor" som Office 97.
Gör du det? Man kan inte "vidareutveckla" en gammal plattform i all evighet. Då och då måste man börja på ny kula. Har visserligen aldrig programmerat spelmotorer, men principen borde vara den samma och det är nog de begränsningarna som börjar märkas av i nyare COD-spel.
Jasså inte? De flesta spel du ser idag är baserade på Quake motorn. Några exempel är ju COD, Half-life 1,2 osv. Det skulle inte förvåna mig om det nya COD också är baserat på Quake motorn. Why reinvent the wheel? Bättre att lägga ner vikten på att utveckla ett grymt spel än att "börja helt på ny kula".
För att spelare kan tänka "hur vill jag ha det här spelet?" och bygga motorn efter behoven som finns, istället för "hur kan jag göra det här spelet så bra som möjligt med den här motorn?"
Alla studios har såklart inte resurser till det, men fortsätter man nöta något så gammalt som de gör med COD-motorn finns risken att spelen inte tillför något nytt, i och med att man är så begränsad i utvecklingen.
Gör du det? Man kan inte "vidareutveckla" en gammal plattform i all evighet. Då och då måste man börja på ny kula. Har visserligen aldrig programmerat spelmotorer, men principen borde vara den samma och det är nog de begränsningarna som börjar märkas av i nyare COD-spel.
Quake 3 motorn har förändrats så enormt att det är en oerhörd skillnad på den nu än när id skapade den. Tror många skulle bli förvånande över i hur många spel den har använts.
Anledningen till att de flesta som utvecklar motorer börjar om från början beror nog mer på att det är rätt så tidskrävande att ändra i koden än att börja om från början speciellt om man kanske bara vill ha kvar lite delar av den men göra om resten. Ta bara en sådan enkel sak som att lägga till ett alternativ för att ta bort "hjälpen" i kommande Deus Ex. Detta kan i sin tur innebära att spelet får en del oväntade buggar som innebär extra arbete för utvecklarna (dock är jag väldigt glad att de införde detta alternativ då jag inte gillar denna "hjälp"). Vad jag vill få fram är att om man ändrar i en befintlig kod måste man kanske även ändra koden på en massa andra ställen, detta kan vara väldigt tidskrävande och ibland är det helt enkelt lättare att börja om från början.
Du vet att alla COD-spel sedan COD2 har byggt på samma motor? Och om jag kommer ihåg rätt har det funnits mods tidigare...
Ännu en som inte förstår programmering. Treyarch har en egen motor som är vidareutvecklad från en äldre ID-motor. Det är ungefär som att säga att Office 2010 är byggd på samma "motor" som Office 97.
Gör du det? Man kan inte "vidareutveckla" en gammal plattform i all evighet. Då och då måste man börja på ny kula. Har visserligen aldrig programmerat spelmotorer, men principen borde vara den samma och det är nog de begränsningarna som börjar märkas av i nyare COD-spel.
Jasså inte? De flesta spel du ser idag är baserade på Quake motorn. Några exempel är ju COD, Half-life 1,2 osv. Det skulle inte förvåna mig om det nya COD också är baserat på Quake motorn. Why reinvent the wheel? Bättre att lägga ner vikten på att utveckla ett grymt spel än att "börja helt på ny kula".
Så du säger att Source-motorn i HL2 är quake 3-motorn?