Första informationen om Darksiders 2

Robot
Första informationen om Darksiders 2

Döden tar över som huvudperson istället för Kriget – allt blir större, bättre och mer episkt.

#darksiders-2, #thq


Medlem
Första informationen om Darksiders 2

Fan av nice! Darksiders är ett av mina favoritspel! Hoppas Samael återvänder och att man inte har lie som huvudvapen, kommer sakna War's feta Chaoseater då

Medlem

och varför står det bara 360 på spelinformationen?
hoppas på litte mer puzzel i spelet denna gången


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Mono:

Fan av nice! Darksiders är ett av mina favoritspel! Hoppas Samael återvänder och att man inte har lie som huvudvapen, kommer sakna War's feta Chaoseater då

Death´s huvudvapen kommer nog vara Harvester(lien), konstigt vore annars. Men man kanske kan få låna Chaoseater av War då han lånaden Harvester av Death.

Samael borde vara med på något hörn, annars gav det inte mycket att befria honom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Death´s huvudvapen kommer nog vara Harvester(lien), konstigt vore annars. Men man kanske kan få låna Chaoseater av War då han lånaden Harvester av Death.

Jo, fast lien gillade jag inte alls tyvärr, så jag hoppas den kommer fungera som Chaoseater ungefär.
Känns som att det kommer bli svårt att dö som Döden.

Edit: Kanske vi får dual wield?

http://media1.gameinformer.com/imagefeed/featured/thq/darksid...

Medlem
Skrivet av Mono:
Skrivet av Neatherblade:

Death´s huvudvapen kommer nog vara Harvester(lien), konstigt vore annars. Men man kanske kan få låna Chaoseater av War då han lånaden Harvester av Death.

Jo, fast lien gillade jag inte alls tyvärr, så jag hoppas den kommer fungera som Chaoseater ungefär.
Känns som att det kommer bli svårt att dö som Döden.

Givetvis kommer de att slå dig till liv i detta spel.

Det eller ingen förklaring alls om vad som händer när livet är slut.

Medlem

Fan vad underbart, jag älskar första spelet. Riktig najs Zelda feeling i det oxå

Moderator | Testpilot

Så man spelar inte som samma karaktär som i ettan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så man spelar inte som samma karaktär som i ettan?

Death och War är två olika karaktärer, sen finns Fury och Strife.

]


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så man spelar inte som samma karaktär som i ettan?

Death och War är två olika karaktärer, sen finns Fury och Strife.

]

vill inte vara petig men fury och strife är inte apokalypsens ryttare tyvärr. det är Conquest, War, Famine and Death


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så man spelar inte som samma karaktär som i ettan?

Death och War är två olika karaktärer, sen finns Fury och Strife.

]

vill inte vara petig men fury och strife är inte apokalypsens ryttare tyvärr. det är Conquest, War, Famine and Death

Ska man följa loren i Darksiders så är det fury och strife.

http://darksiders.wikia.com/wiki/Fury
http://darksiders.wikia.com/wiki/Strife


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så man spelar inte som samma karaktär som i ettan?

Death och War är två olika karaktärer, sen finns Fury och Strife.

]

vill inte vara petig men fury och strife är inte apokalypsens ryttare tyvärr. det är Conquest, War, Famine and Death

Ska man följa loren i Darksiders så är det fury och strife.

http://darksiders.wikia.com/wiki/Fury
http://darksiders.wikia.com/wiki/Strife

Mycket korrekt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Darksiders blev för mycket pussel och för lite action för min smak (hamnade i ett visst segment ungefär 20% in i spelet där jag tyckte att det hade blivit lite för många kluriga pussel efter varandra som utspelade sig på enormt stora ytor (det suger att det ska ta sån tid att prova en lösning för att det alltid ska finnas typ tre utrymmen som pusslet utspelar sig på). Annars var kanske spelet riktigt bra, men jag sögs inte riktigt in i det på samma sätt som man gör i t.ex. God of War-spelen.

Medlem

Toppen! Ettan var en fullträff på alla fronter med pussel, action, spelkänsla, osv.
Låter riktigt lovande med tvåan.

Inaktiv

Toppen, ser fram emot att spela Death.

Medlem

bästa spelet får en uppföljare yea!


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

bästa spelet får en uppföljare yea!

word

zomgzomg im so exicted :3

Medlem

Gillade verkligen Darksiders.

Medlem

F**king hatar när de byter huvudpersoner! vad skulle half life vara om de bara bytte ut freeman mitt i serien eller tog bort shaperd från mass effect. Jag menar titta på hur folk reagerade när de bytte ut dante i det nya spelet....nu säger jag inte att darksiders är lika stort som spelen jag nämnt men fortfarande.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Darksiders reveal trailer, med lite gameplay sekvenser.
http://www.gameinformer.com/games/darksiders_ii/b/ps3/archive...

Medlem

Styrkan i Darksiders låg i bossfighterna utan tvekan. Fighten mot fladdermusdraken på bilden (kommer inte ihåg namnet) var en av mitt livs coolaste och absolut bästa bossfighter. Tyvärr så fungerade inte spelets Zelda/GoW-koncept till hundra procent. Det blev ofta tråkigt och den svaga storyn gjorde det inte bättre. Men det största irritationsmomentet för mig var nog den urusla portningen till PC. Närmast ospelbara kontroller. Ettan måste åtgärda ettans brister, men ha kvar den höga standarden på bosstriderna.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Men det största irritationsmomentet för mig var nog den urusla portningen till PC. Närmast ospelbara kontroller. Ettan måste åtgärda ettans brister, men ha kvar den höga standarden på bosstriderna.

Det var inget fel på portningen till PC, spelet fungerade hur bra som helst. Det enda jag saknar är AA, vilket var synd. Jag kör med en 360-pad och det fungerar finfint. Ett sånt här spel är inte smidigt att köra med mus+tb. Visst, det är kanske dyrt att skaffa en sån för enbart ett spel, men jag har ett antal som jag kör med 360-kontrollern.

Personligen har jag slutat gnälla över konsollportar som saknar smågrejer på PC. Huvudsaken är att jag kan spela de spel som är bra utan att behöva skaffa en konsoll och att det inte är några tekniska problem. Skönt att de släpper Darksiders 2 till PC också.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Reize:

Men det största irritationsmomentet för mig var nog den urusla portningen till PC. Närmast ospelbara kontroller. Ettan måste åtgärda ettans brister, men ha kvar den höga standarden på bosstriderna.

Det var inget fel på portningen till PC, spelet fungerade hur bra som helst. Det enda jag saknar är AA, vilket var synd. Jag kör med en 360-pad och det fungerar finfint. Ett sånt här spel är inte smidigt att köra med mus+tb. Visst, det är kanske dyrt att skaffa en sån för enbart ett spel, men jag har ett antal som jag kör med 360-kontrollern.

Personligen har jag slutat gnälla över konsollportar som saknar smågrejer på PC. Huvudsaken är att jag kan spela de spel som är bra utan att behöva skaffa en konsoll och att det inte är några tekniska problem. Skönt att de släpper Darksiders 2 till PC också.

Alltså no offense, men nu spelade ju du med pad så du kan ju inte riktigt uttala dig om det jag tog upp, nämligen problemen att spela med mus & tangentbord.

Och du har rätt, ett spel som detta ska faktiskt spelas på konsoll med en handkontroll, så varför släpper de det då till PC. För att motivera ett sådant val bör de ha en riktigt bra lösning på problemet med konsollkontroller till PC-kontroller, vilket de inte hade. Därför: en dålig portning.

Plus; Ett portningsproblem som detta kallar inte jag direkt för "smågrejer". Det förstörde ju hela spelupplevelsen. Med vettiga kontroller hade jag gett Darksiders en fyra, nu blev det bara en tvåa.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Alltså no offense, men nu spelade ju du med pad så du kan ju inte riktigt uttala dig om det jag tog upp, nämligen problemen att spela med mus & tangentbord.

Plus; Ett portningsproblem som detta kallar inte jag direkt för "smågrejer". Det förstörde ju hela spelupplevelsen. Med vettiga kontroller hade jag gett Darksiders en fyra, nu blev det bara en tvåa.

Detta är ju ett klassiskt actionspel som är som gjort för att spelas med handkontroll. Ungefär som att RTS är väldigt svåra att spela på konsoll för de är som gjorda för mus+tb.

Men jag har en kompis som körde det med mus+tb och tyckte det var väldigt skoj. Han körde igenom hela vad jag vet.

-----

I övrigt här finns lite nya bilder från Darksiders 2
http://www.gameinformer.com/games/darksiders_ii/b/pc/archive/...

Inaktiv

Ser verkligen fram emot detta spelet! Tyckte första Darksiders va riktigt grymt!

1
Skriv svar