EA-klassiker på Good Old Games

Robot
EA-klassiker på Good Old Games

Över 25 EA-titlar på väg, redan nu kan du återuppleva klassiker som Wing Commander, Dungeon Keeper och Ultima Underworld.

#nyhetstips, #electronic-arts, #wing-commander-privateer, #dungeon-keeper, #ultima-underworld-12, #crusader-no-remorse, #sid-meiers-alpha-centauri, #magic-carpet, #system-shock, #syndicate


Medlem
EA-klassiker på Good Old Games

meh kom igen EA jag vill ju ha systemshock serien :/


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

ULTIMA UNDERWORLD!?!??
Brilliant!
Undrar bara hur de kommer lyckas lösa så att det spelet funkar bra på dagens datorer..

Inaktiv

Dags att lira igenom Crusader igen då, så sjukt bra på sin tid!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

ULTIMA UNDERWORLD!?!??
Brilliant!
Undrar bara hur de kommer lyckas lösa så att det spelet funkar bra på dagens datorer..

GoG brukar använda sig av dosbox, tror jag. Dock färdigkonfigurerad så att det bara är att starta som vilket spel som helst.

nj
Medlem
Skrivet av bionicman:

meh kom igen EA jag vill ju ha systemshock serien :/

För de som tittade på CD Projekts presentation vid 21 så nämnde de att System Shock och Syndicate-serierna inte är del i det nuvarande avtalet med EA pga det är osäkerheter kring rättigheterna till spelen. Dock så är det inte helt omöjligt att de kanske dyker upp senare.
3 spel till från EA kommer dyka upp under juni och totalt så ska 20+/25+ (stått lite olika här och där) spel från utgivaren ingå i det nuvarande avtalet. Dock så är det sommar, det tar lite tid att se till så de fungerar ordentligt på nyare operativsystem, etc, så det kommer nog ta ett tag före alla spelen är släppta.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av bionicman:

meh kom igen EA jag vill ju ha systemshock serien :/

För de som tittade på CD Projekts presentation vid 21 så nämnde de att System Shock och Syndicate-serierna inte är del i det nuvarande avtalet med EA pga det är osäkerheter kring rättigheterna till spelen. Dock så är det inte helt omöjligt att de kanske dyker upp senare.
3 spel till från EA kommer dyka upp under juni och totalt så ska 20+/25+ (stått lite olika här och där) spel från utgivaren ingå i det nuvarande avtalet. Dock så är det sommar, det tar lite tid att se till så de fungerar ordentligt på nyare operativsystem, etc, så det kommer nog ta ett tag före alla spelen är släppta.

tackar o bockar för info.i så fall får man väl hoppas dem lyckas trassla loss sina rättigheter.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Oj, spel från tiden då EA faktiskt tillförde något av värde! Känns som mycket längesedan nu.

Medlem

Alpha Centauri är ju rätt trevligt.

Medlem

Give us Shodan...
E iofs najs ändå men...

Medlem

Jag hade LÄTT köpt båda System Shock igen på GOG.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Wing Commander: Privateer aaahhhhh ge mig! o.O

Medlem

Är inte Dungeon Keeper Bullfrog? får gräva fram skivan o kolla.

För att inte tala om att DK2 knappt är spelbart på något OS efter Win 2000. Har dock fått det att fungera om jag spelar det i win 2000 comp. mode, dock har alla försök till att ändra upplösningen i regedit resulterat i spelcrash... :S (även om det får för sig att crasha lite då o då ändå )

Medlem
Skrivet av Sandal:

Är inte Dungeon Keeper Bullfrog? får gräva fram skivan o kolla.

För att inte tala om att DK2 knappt är spelbart på något OS efter Win 2000. Har dock fått det att fungera om jag spelar det i win 2000 comp. mode, dock har alla försök till att ändra upplösningen i regedit resulterat i spelcrash... :S (även om det får för sig att crasha lite då o då ändå )

Utvecklaren var Bullfrog, utgivare dock EA som också äger rättigheterna. Jag hoppas verkligen de också äger rättigheter till DK2 och släpper det via GoG fixat för windows 7 senare.

Medlem

Dungeon Keeper är ju ett givet köp, evigheter sen man spela det senast! Hoppas att de kan trolla fram System Shock 2 också så småningom, det vore guld värt

Medlem

Asbra!

Medlem
Skrivet av nj:

För de som tittade på CD Projekts presentation vid 21 så nämnde de att System Shock och Syndicate-serierna inte är del i det nuvarande avtalet med EA pga det är osäkerheter kring rättigheterna till spelen. Dock så är det inte helt omöjligt att de kanske dyker upp senare.
3 spel till från EA kommer dyka upp under juni och totalt så ska 20+/25+ (stått lite olika här och där) spel från utgivaren ingå i det nuvarande avtalet. Dock så är det sommar, det tar lite tid att se till så de fungerar ordentligt på nyare operativsystem, etc, så det kommer nog ta ett tag före alla spelen är släppta.

EA äger väl rättigheterna till Syndicate iaf, förstår inte hur det skulle kunna vara ett problem om EA går med på det. Låter mer som de inte vill gå med på det eftersom de håller på att utveckla en remake av spelet.

Skrivet av AHTF:

Utvecklaren var Bullfrog, utgivare dock EA som också äger rättigheterna. Jag hoppas verkligen de också äger rättigheter till DK2 och släpper det via GoG fixat för windows 7 senare.

EA köpte senare upp Bullfrog och äger därmed samtliga deras IP (såvida de inte gjorde upp ett avtal om dessa). Om de kan ge ut första DK ser jag inga som helst problem för att ge ut andra med.

Inaktiv

man bara måste gilla GoG

Inaktiv

Roligt!

Jag registrerade mig precis - får också hoppas på att fler utgivare hoppas på tåget! Men någon som vet hur de får spelen att fungera på nyare datorer?

Det är också bra att man får lite godis på köpet, som artwork, musiken (ibland), o.s.v.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar