Äventyr i Minecraft - heta detaljer

Robot
Äventyr i Minecraft - heta detaljer

NPC-städer, slumpmässigt genererade grottor, kritiska träffar och mer när Notch röjer detaljer inför den kommande "äventyrsuppdateringen".

#nyhetstips, #minecraft


Medlem
Äventyr i Minecraft - heta detaljer

"Markus och Jens Bergensten röjer inte allting, men för att inte bli galna på kuppen har de så smått börjat släppa väder med mer eller mindre intressanta detaljer."

Oerhört roligt formulerat, hoppas det inte var meningen. Jag skulle också bli galen om jag plågades av väderspänningar.

Medlem

NPC-städer,,,,
Welcome to creeper town, we celebrate with fireworks every day.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Vill du bli bra på något?? Spela Minecraft omöjligt att misslyckas! <3


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Ish
Medlem

Vi behöver katapulter, så man kan ha siege battles mellan spelar/ai "klaner" !!!! Vem är med mig?!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ny kod för biomer är välkommet. Tycker ofta det blir lite "buggigt"...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"kritiska träffar", så skulle man nog inte riktigt översätta "critical hits", låter totalt fel med tanke på vad "kritiska" egentligen betyder på svenska (och vad "critical hit/hits" betyder på engelska i spelsammanhang).
Låter mest som om det är en träff med någon man är kritisk till i nuläget tycker i alla fall jag


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"kritiska träffar", så skulle man nog inte riktigt översätta "critical hits", låter totalt fel med tanke på vad "kritiska" egentligen betyder på svenska (och vad "critical hit/hits" betyder på engelska i spelsammanhang).
Låter mest som om det är en träff med någon man är kritisk till i nuläget tycker i alla fall jag

Hur skulle du översätta det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det skulle jag inte, eftersom det inte riktigt finns någon rätt översättning.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"kritiska träffar", så skulle man nog inte riktigt översätta "critical hits", låter totalt fel med tanke på vad "kritiska" egentligen betyder på svenska (och vad "critical hit/hits" betyder på engelska i spelsammanhang).
Låter mest som om det är en träff med någon man är kritisk till i nuläget tycker i alla fall jag

Håller med, ge ett bättre exempel Dave

Medlem

Critical hits har jag hörts översättas till "lyckosamma träffar" mer än kritiska träffar. Men detta är ju kanske inte riktigt samma sak om citical hits är geometribaserade (tex head shots) utan gäller väl mer om det är RPG stil där man slår samma ställe hela tiden. Då är det dessutom en faktor av att många spel använder "luck" som stat för att öka chansen på en critical hit (ta fallout serien som klassiskt exempel). Vad dave lister menar är nog att kritisk brukar användas inom mekanik och andra "ämnen" som att något förödande eller över/under gränsen uppstår.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Kan tänka mig att det är just den modden de tagit in och fixat till NPC'ernas franska samt halvt dassiga engelska.

Gillar jag idén med katapult. Det borde ju gå att fixa ett block som kan vrida sig 45/90/180/270/360 grader i olika hastigheter. Och att man kan koppla objekt till den sidan som vrider sig. Lite redstone och en switch och sedan kan man hiva iväg dynamit istället för att göra den klassiska "vatten" kanonen.

Skulle också vara intressant om de införde fientliga NPC'er som bygger städer och även knatar runt i skogen under dagarna.

Inaktiv

Låter som dom försöker få det att bli mer likt Terraria. Vilket inte är helt fel

Medlem

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

Medlem
Skrivet av Paladia:

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

På vilket sätt försöker dom kopiera Terraria?

Medlem

"Förmågan att springa" eller "sprinta" vill jag absolut INTE se i Minecraft. Anledningen till att exempelvis Creepers fortfarande skräms ibland är ju just för att man inte bara kan springa ifrån dem utan att utnyttja omgivningen på nåt sätt. Eller konfrontera dem såklart. Spindlar är t.o.m snabbare än en själv så där krävs också lite mer än att bara tokrusha. Buuu

Annars bra.

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av Paladia:

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

På vilket sätt försöker dom kopiera Terraria?

De är liknande spel till att börja med men nu lägger Minecraft in sådana äventyrs/rpg-moment som redan finns hos konkurrenten Terraria. Såsom bossar, NPC, mer fiender, sprint, dungeons osv.

Medlem

Fantastiskt : D. Det enda jobbiga är att jag måste skapa om världen, så man får allt nytt. Speciellt om man har en server map från alphan eller vad man nu vill kalla det, så man får sitta några timmar med Mcedit och copy pasta allt som folk gjort på servern =/

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av znokker:
Skrivet av Paladia:

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

På vilket sätt försöker dom kopiera Terraria?

De är liknande spel till att börja med men nu lägger Minecraft in sådana äventyrs/rpg-moment som redan finns hos konkurrenten Terraria. Såsom bossar, NPC, mer fiender, sprint, dungeons osv.

Men detta "adventure Mode" annonserade dom ut redan ett år sen.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av znokker:
Skrivet av Paladia:

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

På vilket sätt försöker dom kopiera Terraria?

De är liknande spel till att börja med men nu lägger Minecraft in sådana äventyrs/rpg-moment som redan finns hos konkurrenten Terraria. Såsom bossar, NPC, mer fiender, sprint, dungeons osv.

Men detta "adventure Mode" annonserade dom ut redan ett år sen.

Mjo, fast Mojang kan ju fortfarande inspireras av andra spel och implementera liknande funktioner. Notch har ju trots allt sagt att han gillar Terraria och att många i studion faktiskt spelar det. Det är ju dessutom inget fel att låna av varandra. Så länge man inte bara gör en direkt ripoff som FortressCraft

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Annanaz:

Kan tänka mig att det är just den modden de tagit in och fixat till NPC'ernas franska samt halvt dassiga engelska.

Gillar jag idén med katapult. Det borde ju gå att fixa ett block som kan vrida sig 45/90/180/270/360 grader i olika hastigheter. Och att man kan koppla objekt till den sidan som vrider sig. Lite redstone och en switch och sedan kan man hiva iväg dynamit istället för att göra den klassiska "vatten" kanonen.

Skulle också vara intressant om de införde fientliga NPC'er som bygger städer och även knatar runt i skogen under dagarna.

Fins ett sådant mod du kan ladda ner, då spawnar det Knight av olika grader runt om i världen som antingen är snälla o hjälper dig döda en spindel, slås mot varandra, eller är elaka och vill spräta upp dig.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av Paladia:

Jo, det låter sannerligen som de försöker kopiera Terraria, men inget fel med att kopiera ett bra spel.

Critical hits skulle jag översätta till "vitala träffar"

På vilket sätt försöker dom kopiera Terraria?

Dem lägger tmods som skapades innan Terraria?


signatur

Rwa?

Medlem

Har fortfarande problem att skapa en server...

Medlem

katapulter och möjligheten att lägga till attacker av större mängder fiender när och var man vill hade varit helt okej, och fler sorters glas/fönster.


signatur

//monster

1
Skriv svar