Påstådda Deus Ex-läckare stämda i Italien

Robot
Påstådda Deus Ex-läckare stämda i Italien

Square Enix anser 15 italienare vara skyldiga till att spelbar kod från Deus Ex: Human Revolution släpptes lös på nätet tidigare i år.

#square-enix, #deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Påstådda Deus Ex-läckare stämda i Italien

För att skapa hype enligt tesen att ju mer något pratas om ju mer reklam?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Ish
Medlem

Bara jag som kändes mig tvungen att läsa summan igen? Eller iofs, Square Enix är väl inte Amerikanskt?
Då hade nog blivigt miljonbelopp menar jag.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Uhm,, Hur kan GMC--journalisten påstå att spridningen inte skett med hans tillstånd eller vetskap?
"Oj,, jag bara RÅKADE lägga upp materialet från den här skivan jag ska recensera så att mina kompisar kommer åt det.. Oj vad trist, mina kompisar har visst spritt det vidare, det var verkligen inte min mening.. vad synd"

Jobbar man som recensent så har man väl ändå ett visst ansvar att förvara dylikt material skyddat?

Medlem

...5000 dollar? Saknas inte några nollor?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...5000 dollar? Saknas inte några nollor?

De lever väl kvar i tiden då de hade Lire i Italien och räknar om i huvudet.
Då blir det en djäkla massa nollor mera.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Uhm,, Hur kan GMC--journalisten påstå att spridningen inte skett med hans tillstånd eller vetskap?
"Oj,, jag bara RÅKADE lägga upp materialet från den här skivan jag ska recensera så att mina kompisar kommer åt det.. Oj vad trist, mina kompisar har visst spritt det vidare, det var verkligen inte min mening.. vad synd"

Jobbar man som recensent så har man väl ändå ett visst ansvar att förvara dylikt material skyddat?

Nu var det väl snarare så att recensentens STEAM konto vart hackat och dom fick tag på spelet den vägen.

http://kotaku.com/5818840/square-enix-pushing-for-valves-help...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Eftersom det demo som GMC fick bara innehåller en enda bana, kan man då tänka sig att det kostar 5000dollar per bana om man sedan piratkopierar hela spelet?

Medlem

Är det 5000 dollar per person?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Eftersom det demo som GMC fick bara innehåller en enda bana, kan man då tänka sig att det kostar 5000dollar per bana om man sedan piratkopierar hela spelet?

Det var inte bara "en enda bana". Jag googlade det och det var tydligen spelets första ca10-12 timmar.

Medlem

Det var inte mycket pengar det inte.


signatur

Imperator

Medlem

Wow. Det var en... ovanligt liten summa för såna här saker. Vanligtvis brukar det väll landa på några miljoner per skalle?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Fantasi summor i stämningar händer nästintill bara i USA. I resten av världen brukar summor som faktiskt går att betala i slutändan användas.

"Tror" - sig vara skyldiga. Snälla, ta reda på om det verkligen är så, sedan får de gärna stämma dem. I musikbranschen kör vi med "digitala vattenmärke", det går alltid att spåra läckan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vadan är detta? En skadeståndssumma som inte är helt uppåt väggarna? Jag måste drömma.

1
Skriv svar