Rage – bakom kulisserna

Robot
Rage – bakom kulisserna

Spana in världen i Rage och få inblick i att det faktiskt inte bara är karga ökenlandskap.

#rage, #id-software


Medlem
Rage – bakom kulisserna

Jag ser inte något specielt med det här spelet.

Medlem

Får konstiga Fallout vibbar av spelet tyvärr.
1. Du vaknar upp i ett skyddsområde och lämnar det för att se hur jorden har förändrats helt och hållet.
2. Du är unik bara för du är en Person från detta skyddsområde och därför har folket en viss tillit till dig.
3. Såsom Enclave i Fallout, så spelar Authority samma roll i Rage. Dem ska ta över helt enkelt.

Förlåt men jag vill inte klanka ner på spelet, det är bara att jag fick såna vibbar. Tror spelet kan vara rätt ballt och grafiken (Vem vet det kanske blir bättre) verkar rätt frän.

Jag väntar iaf på det här och BF3

Inaktiv

Känns ganska run of the mill men det ska bli coolt att få spela med id tech 5

Medlem

Rage ≈ Fallout 4

id Tech 5 ser mycket spännande ut!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Kolla hur första snubben i filmen rör sig Lite väl pretentiöst

Medlem

Som har sagts innan: Detta kommer antagligen vara mer ett teknikdemo än ett nyskapande spel. Snygg grafik, men ser inte ansiktsanimationerna väldigt stela ut?


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Tycker det verkar mycket intressant, men så gillade jag Fallout osså.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Får konstiga Fallout vibbar av spelet tyvärr.
1. Du vaknar upp i ett skyddsområde och lämnar det för att se hur jorden har förändrats helt och hållet.
2. Du är unik bara för du är en Person från detta skyddsområde och därför har folket en viss tillit till dig.
3. Såsom Enclave i Fallout, så spelar Authority samma roll i Rage. Dem ska ta över helt enkelt.

Förlåt men jag vill inte klanka ner på spelet, det är bara att jag fick såna vibbar. Tror spelet kan vara rätt ballt och grafiken (Vem vet det kanske blir bättre) verkar rätt frän.

Jag väntar iaf på det här och BF3

4. http://fallout.wikia.com/wiki/Finding_the_Garden_of_Eden
"Finding the Garden of Eden is a main quest in Fallout 3"

Det är lättare att peka ut detaljer i storyn som _inte_ skiljer!

Men visst, man kan ju helt enkelt tänka på det som Fallout 4 och då är det inte så konstigt längre...

Medlem

Gillar settingen, tror det kan bli bra.. Blir köp för min del iaf

Inaktiv
Skrivet av ernstp:
Skrivet av Jonrei:

Får konstiga Fallout vibbar av spelet tyvärr.
1. Du vaknar upp i ett skyddsområde och lämnar det för att se hur jorden har förändrats helt och hållet.
2. Du är unik bara för du är en Person från detta skyddsområde och därför har folket en viss tillit till dig.
3. Såsom Enclave i Fallout, så spelar Authority samma roll i Rage. Dem ska ta över helt enkelt.

Förlåt men jag vill inte klanka ner på spelet, det är bara att jag fick såna vibbar. Tror spelet kan vara rätt ballt och grafiken (Vem vet det kanske blir bättre) verkar rätt frän.

Jag väntar iaf på det här och BF3

4. http://fallout.wikia.com/wiki/Finding_the_Garden_of_Eden
"Finding the Garden of Eden is a main quest in Fallout 3"

Det är lättare att peka ut detaljer i storyn som _inte_ skiljer!

Men visst, man kan ju helt enkelt tänka på det som Fallout 4 och då är det inte så konstigt längre...

Tror inte att han syftade på "Oblivion with guns" specifikt.

@Jonrei:

Vadå "konstiga" Fallout-vibbar? Jag får inga konstiga vibbar alls för vem som helst som har spelat Fallout ser ju direkt att dom tagit en stor portion inspiration från Fallout-spelen och det med all rätt, för Fallout är helt jävla underbart enligt mig.

Jag ser Rage som ett skönt FPS i Fallout- och Borderlands-ish stuk med fokus på action. Det lär knappast bli någon revolution på FPS-fronten men det blir definitivt ett välpolerat spel med skön atmosfär. Kommer förmodligen ha bra mycket roligare med Rage än vad jag hade med Fallout 3 som jag tyvärr bara störde mig på från början till slut.

Givet köp för min del.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Ska absolut spela detta.

Men fan vad likt det är Fallout. Anklagar det inte för att vara en rip-off (eller inte), men jag bara konstaterar hur likt det är. Wow.

Ark = Vault
Ark survivor = Vault dweller
Authority = Enclave
Mutants = Mutants
Settlers = Settlers
Resistance = Brotherhood of Steel
New Eden = New Eden

Etc x 1000

zsm
Medlem

ID tech5 är inte ens imponerande som det har varit förut

Medlem

Jävlar vad spoilers de packade in i den filmen.

1
Skriv svar