Lär känna fienden i Batman: Arkham City

Robot
Lär känna fienden i Batman: Arkham City

Two-Face är en av många karaktäristiska skurkar i Batman: Arkham City. Idag lär vi dig allt du behöver veta om din fiende.

#batman-arkham-asylum, #batman-arkham-city


Medlem
Lär känna fienden i Batman: Arkham City

Jag ser fram emot Two-face! Joker är cool, men Two-face...ingen lättvikt

Medlem

En "skurk" slängde syra i ansiktet på honom? Är det så det verkligen gick till? I The Dark Knight var det betydligt mer dramatiskt och bättre. Sen i tecknade Batman som gick på tv när jag var liten så sprang han och Batman över någon bro och sen så blev Dent medvetslös och sen så sprängdes någon stor tanker med syra och så skadades ena hans sida.

Här låter det som en skurk stod och väntade på honom när han skulle gå hem och sen kastade syra på honom när han kom runt hörnet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Harvey Dent får syra kastad i ansikten vid en rättegång av en brottsling... Det här spelet blir säkert lite bra som "AA" om inte bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första spelet var riktigt bra, håller faktiskt på att lira igenom det igen


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av Remus:

En "skurk" slängde syra i ansiktet på honom? Är det så det verkligen gick till? I The Dark Knight var det betydligt mer dramatiskt och bättre. Sen i tecknade Batman som gick på tv när jag var liten så sprang han och Batman över någon bro och sen så blev Dent medvetslös och sen så sprängdes någon stor tanker med syra och så skadades ena hans sida.

Här låter det som en skurk stod och väntade på honom när han skulle gå hem och sen kastade syra på honom när han kom runt hörnet.

Det var så det gick till i Batman Forever, om det var därför det blev så i spelet vet jag inte, men samtidigt var Forever och Batman & Robin de filmer som var närmst den tecknade serien(Som spelen är baserade på, typ), vare sig man gilla dom eller inte. Sen följer ju Arkham asylum & City inte väldigt mycket från Nolans filmer, som du kanske själv har märkt.

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av Remus:

En "skurk" slängde syra i ansiktet på honom? Är det så det verkligen gick till? I The Dark Knight var det betydligt mer dramatiskt och bättre. Sen i tecknade Batman som gick på tv när jag var liten så sprang han och Batman över någon bro och sen så blev Dent medvetslös och sen så sprängdes någon stor tanker med syra och så skadades ena hans sida.

Här låter det som en skurk stod och väntade på honom när han skulle gå hem och sen kastade syra på honom när han kom runt hörnet.

Det var så det gick till i Batman Forever, om det var därför det blev så i spelet vet jag inte, men samtidigt var Forever och Batman & Robin de filmer som var närmst den tecknade serien(Som spelen är baserade på, typ), vare sig man gilla dom eller inte. Sen följer ju Arkham asylum & City inte väldigt mycket från Nolans filmer, som du kanske själv har märkt.

Arkham serien följer mer tidningsserien och TV-serien Batman: The Animated Series ( Kevin Conroy som gör rösten till Batman i spelen gjorde även det i TV-serien, samma med Mark "Skywalker" Hamill som gör rösten till Jokern).


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Combi:
Skrivet av Remus:

En "skurk" slängde syra i ansiktet på honom? Är det så det verkligen gick till? I The Dark Knight var det betydligt mer dramatiskt och bättre. Sen i tecknade Batman som gick på tv när jag var liten så sprang han och Batman över någon bro och sen så blev Dent medvetslös och sen så sprängdes någon stor tanker med syra och så skadades ena hans sida.

Här låter det som en skurk stod och väntade på honom när han skulle gå hem och sen kastade syra på honom när han kom runt hörnet.

Det var så det gick till i Batman Forever, om det var därför det blev så i spelet vet jag inte, men samtidigt var Forever och Batman & Robin de filmer som var närmst den tecknade serien(Som spelen är baserade på, typ), vare sig man gilla dom eller inte. Sen följer ju Arkham asylum & City inte väldigt mycket från Nolans filmer, som du kanske själv har märkt.

Arkham serien följer mer tidningsserien och TV-serien Batman: The Animated Series ( Kevin Conroy som gör rösten till Batman i spelen gjorde även det i TV-serien, samma med Mark "Skywalker" Hamill som gör rösten till Jokern).

Japp, menade inget annat heller, jag sa bara att eftersom dom gick med Forever alternativet av hur Two Face blev som han blev, så var det ett närmare alternativ till den tecknade serien, eftersom Forever är närmare serien än.. Nolans filmer typ.

Medlem
Skrivet av Remus:

En "skurk" slängde syra i ansiktet på honom? Är det så det verkligen gick till? I The Dark Knight var det betydligt mer dramatiskt och bättre. Sen i tecknade Batman som gick på tv när jag var liten så sprang han och Batman över någon bro och sen så blev Dent medvetslös och sen så sprängdes någon stor tanker med syra och så skadades ena hans sida.

Här låter det som en skurk stod och väntade på honom när han skulle gå hem och sen kastade syra på honom när han kom runt hörnet.

Han var åklagare i ett mål mot en maffia-boss. En korrupt åklagar-assistent slängde syran i ansiktet på Harvey Dent under en pågående rättegång.
Jag gillar faktiskt filmens ändring där det är Jokern som ligger bakom Two-Faces galenskap.

Medlem

Tror detta har en stor potential!

Medlem

Harvey Dent, can he be trusted? ^^

Medlem

va söt han är

Medlem

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Moderator | Testpilot
Skrivet av blazing:

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Antagligen kan han inte bära andra vapen..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av blazing:

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Antagligen kan han inte bära andra vapen..

Nu läste du inte riktigt vad jag skrev va?

Moderator | Testpilot
Skrivet av blazing:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av blazing:

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Antagligen kan han inte bära andra vapen..

Nu läste du inte riktigt vad jag skrev va?

Jo att han borde burit sitt "favorit" vapen. Sedan bara för att vara snäll med dig så skriver jag samma mening jag skrev tidigare igen.

Antagligen kan han inte bära andra vapen.. <----- Det där är sarkastiskt btw.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av blazing:

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Det finns faktiskt nånting som kallas Automatic revolver. Namnet är i och för sig ganska missvisande i och med att revolvrarna är halvautomatiska ( precis som en "vanlig" pistol) men det finns i alla fall.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av blazing:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av blazing:

"Attribute 02: Extremely skilled with his weapons of choice: twin .45 automatics"
Kanske skulle haft det istället för en jävla revolver på bilden istället då.. Fail :E

Antagligen kan han inte bära andra vapen..

Nu läste du inte riktigt vad jag skrev va?

Jo att han borde burit sitt "favorit" vapen. Sedan bara för att vara snäll med dig så skriver jag samma mening jag skrev tidigare igen.

Antagligen kan han inte bära andra vapen.. <----- Det där är sarkastiskt btw.

Googla .45 automatics så kommer faktiskt en bild på en revolver upp....

Medlem

Arkham Asylum är ingen lätt kloss att efterträda.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

1
Skriv svar