Stalker-filmen Heart of the Oasis i vårt arkiv

Robot
Stalker-filmen Heart of the Oasis i vårt arkiv

Fans har försökt porträttera fasorna med zonen från Stalker-universumet. Åtta minuter blev resultatet.


Medlem
Stalker-filmen Heart of the Oasis i vårt arkiv

Oj! Den här var ju bra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Stalker gillar vi och den här filmen var rätt sjysst den med.

Medlem

Började bra, blev fluff i mitten och slutade bra. + för snygga effekter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ge oss en lång film av stalker!

Medlem

Riktigt bra! Älskar Stalker-spelen också.

Medlem

Riktigt trevligt, men visst borde de ha varit lite smutsigare och svettigare?

Medlem

Väldigt bra gjord, speciellt effekterna. Synd bara att filmen tog slut så snabbt, hade varit intressant att få se mer. Får lust att gå tillbaka till zonen igen men det var ju inte så länge sen jag lirade spelen, så nu börjar jag längta ännu mer efter Stalker 2. Hoppas hoppas verkligen att GSC Game World inte gör som så många andra utvecklare, dvs. hugger sina fans i ryggen och släpper något nerdummat skräp riktad till den stora tröga massan.

Ish
Medlem

Det enda som inte var bra var när monstret kom ut från tunneln. Såg som taget direkt ur spelet ut


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Nice, annars ser jag fram emot tvserien:
http://kinostalker.com/?lang=en#en

Medlem

Jag är ett enormt stalker-fan och uppskattar verkligen såna här projekt.

Men killarna var alldeles för rena. Inga ärr, inte ens lite skit på sig. Och dom som ska ha krypit i lera, dodgat kulor, fått sot från granater och krut och fan vet allt på sig. De ser inte ens lite strålskadade ut (alla vet ju att man i zonen måste punda anti-rads för att inte omkomma).

Och lägg på ett svagt färgfilter, lite kontrast kanske? Otroligt snygg emission och allt, men innan den kom var färgerna helt vanilla - ett skämt. Och skådespeleriet var minst sagt svagt men det hör väl till såna här projekt.

Overall så hade mycket kunna vinnas genom lite bättre redigering - för den var överlag väldigt bra.

Medlem

Välgjord, men ganska onödig?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag är ett enormt stalker-fan och uppskattar verkligen såna här projekt.

Men killarna var alldeles för rena. Inga ärr, inte ens lite skit på sig. Och dom som ska ha krypit i lera, dodgat kulor, fått sot från granater och krut och fan vet allt på sig. De ser inte ens lite strålskadade ut (alla vet ju att man i zonen måste punda anti-rads för att inte omkomma).

Och lägg på ett svagt färgfilter, lite kontrast kanske? Otroligt snygg emission och allt, men innan den kom var färgerna helt vanilla - ett skämt. Och skådespeleriet var minst sagt svagt men det hör väl till såna här projekt.

Overall så hade mycket kunna vinnas genom lite bättre redigering - för den var överlag väldigt bra.

Då hoppas jag du inte har missat de här moddarna till alla spelen:

http://artistpavel.blogspot.com/

- bättre texturer, musik, m.m...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En controller sabbar deras polare så ögonen vidgas, fast när de pangat lite in i tunneln, stapplar deras kompis ut istället som påstår sig lämnat en kompass "in the hot zone" (!). Right. Efter det är det dags för den klassiska stormen som alla som spelat spelet älskar / hatar, men då har kompisen (som inte var en controller) kvar kompassjäveln och controllern har nu mixtrat så luffaren börjat blöda ur öronen. Som final försöker vi ta en osmälld patron som nu leviterar. Fade to black.

Hur menar ni att detta är "bra"?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av GurkaN021:

Ge oss en lång film av stalker!

Stalker-spelen är baserade på en film.
http://www.imdb.com/title/tt0079944/


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Jävligt snygg och välgjord tribut till spelen. Nu vill jag hem å spela dem


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

jävligt välgjord.. spårade lite tycker jag.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av GurkaN021:

Ge oss en lång film av stalker!

Stalker-spelen är baserade på en film.
http://www.imdb.com/title/tt0079944/

Den är för övrigt en sjukt bra film! Om man gillar rysk filosofi vill säga. Men det gör väl alla?
Boken som filmen baseras på är också grymt bra. Roadside Picnic är skriven av bröderna Strugatsky och är en annorlunda men mycket spännande historia.

Bra spel + bra film + bra bok = Vill ha mer + mer + mer.

Medlem

Bara jag som såg Half-life loggan ?

1
Skriv svar