GC: Den stora Deathwing-kampen snart här

Robot
GC: Den stora Deathwing-kampen snart här

Snart släpps en ny patch för Cataclysm där den sista raiden för expansionen ingår. Och det är inte vilken raid som helst. Deathwing, draken som sabbade hela Azeroth, är slutboss. Striden äger rum på hans rygg (!).

#world-of-warcraft


Medlem
GC: Den stora Deathwing-kampen snart här

Redan? Jag trodde att det åtminstone skulle släppas någonting annat innan -_-!

Moderator | Testpilot

Fighten låter väldigt epic måste jag säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Happ... Då är det väl bara the one and only, Sargeras the Destroyer of Worlds kvar att små knattar skall raida varje Onsdag.....

Sen har Blizzard tagit kål på alla i Warcraft världen som är värda att nämnas....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Inte spelat på över ett halvår, men det ska fortfarande bli intressant att se vad som blir av Deathwing striden.

Medlem

Finns inte en chans att DW är slutboss i cata dom har själva sagt de afaik

Medlem

glöm vad jag sa jag som fattat fel ^^

Skägg.
10 Chambers

Det kommer ocksa att vara mojligt att morfa armour för att fa nua utseendet, ta designen fran en och statsen fran ett annat.


signatur
Medlem

Deathwing? Ooh, Jag känner en stämning i anstormande från Games Workshops håll!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kommer ocksa att vara mojligt att morfa armour för att fa nua utseendet, ta designen fran en och statsen fran ett annat.

Warhammer online style altlså? känns som de tagit väldigt mycket idéer där ifrån på sista tiden.

Medlem

lägg ner wow blizzard o satsa på Starcraft 3 !!!!

Medlem

Inte mycket som Blizzard utlovat under Cataclysm's gång som faktiskt blivit av:

- War of the Ancients raid (nerlagt, ersätts med 5-manna dungeon)
- Abyssal Maw raid (nerlagt)
- Fler oldschool dungeons som heroics (återstår att se)
- Fler raids än någonsin förr (se nedan)

4.0 började starkt med 3 raids varav 2 med fler än 2 bossar, 4.1 införde 0 raids pga "brist på antal guilds som gjort klart 4.0 raidsen", 4.2 införde 1 raid som rensades både normal och heroic, på en dryg månad. Knappast "fler än förr"

Själv slutade man spela WoW i Januari i år, och jag har inga tankar på att återgå till spelet. Men trots det så bevakar jag ändå ny information som dyker upp om spelet, för att se om intresset någonsin tänds att man vill spela igen. Tror dock man kan konstatera att Cataclysm inte varit WoW's "höjdpunkt" under åren. Lägg därtill, att Blizzard börjat tappa antal spelare för första gången på 7 år, när dom annars gick uppåt för varje år.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag saknar att farma guld och items i tyrs hand på level 60 med inslag av PvP me jämna mellanrum Och raida Molten Core och kör lite UBR dvs WoW vanilla, nu fattar jag knappt nått ur spelet ser helt förstört? ut, slutade efter nåra månader in på TBC då arena satte sista spiken i kistan för world PvP samt att dem nerfade instancer och bossar brutalt.

Sist jag såg en polare spela i veckan så var han en tauren paladin wtf?

Medlem
Skrivet av darkthunder:

ILägg därtill, att Blizzard börjat tappa antal spelare för första gången på 7 år, när dom annars gick uppåt för varje år.

Kan det vara så att folk börjar bli mätta på WoW?

Medlem

Kort expansion, Blizzard vill nog ha allt fokus på Titan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Förjävligt att man kan ta ner bossar med rena fusken idag. Addons, macros och annat skit som bara förstör tycker jag. Du behöver inte i princip göra något förutom att klicka lite här och var annars sker en boss fight på automatik.

Medlem
Skrivet av Remus:

Happ... Då är det väl bara the one and only, Sargeras the Destroyer of Worlds kvar att små knattar skall raida varje Onsdag.....

Sen har Blizzard tagit kål på alla i Warcraft världen som är värda att nämnas....

Hahaha jag hoppas du skojar

5 Old gods
Sargeras
Queen Azshara
Neptulon
Xavius
Chromatus
Kil'Jaeden

+ att blizzard kan hitta på hur många nya dom vill som helst så...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Förjävligt att man kan ta ner bossar med rena fusken idag. Addons, macros och annat skit som bara förstör tycker jag. Du behöver inte i princip göra något förutom att klicka lite här och var annars sker en boss fight på automatik.

Det är en liten överdrift. Visst får man lite extra varningar för saker, men måste ändå utföra allting.
Håller dock med om att de kunde tonat ner hjälpen från addons en aning.

Skrivet av liath:
Skrivet av darkthunder:

ILägg därtill, att Blizzard börjat tappa antal spelare för första gången på 7 år, när dom annars gick uppåt för varje år.

Kan det vara så att folk börjar bli mätta på WoW?

Mätta på cataclysm skulle jag tro.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Disasterpiece:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kommer ocksa att vara mojligt att morfa armour för att fa nua utseendet, ta designen fran en och statsen fran ett annat.

Warhammer online style altlså? känns som de tagit väldigt mycket idéer där ifrån på sista tiden.

Everquest 2 hade det redan innan Warhammer Online ens hade kommit ut.... Alla spel snor från nåt annat spel, förutom det allra första i just den genren.

Medlem

Trodde det var ett nytt spel som skulle komma men aja det var ju WoW -.-

Medlem

Äh, Draigoch blir bättre

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Disasterpiece:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kommer ocksa att vara mojligt att morfa armour för att fa nua utseendet, ta designen fran en och statsen fran ett annat.

Warhammer online style altlså? känns som de tagit väldigt mycket idéer där ifrån på sista tiden.

Everquest 2 hade det redan innan Warhammer Online ens hade kommit ut.... Alla spel snor från nåt annat spel, förutom det allra första i just den genren.

SWG hade det, LOTRO har det. AoC har det. EQ2 har det, Warhammer online har det. WoW var helt enkelt sist ut med detta. Men som vanligt kommer väl alla tro att det är 'en ny grej'. För allt kommer på WoW först.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kul för dom som spelar wow :), finns ingen anledning att vara bf på det,

Kul att dom slipar på det fortfarande , och jag tycker nog wow håller ett bra tag till .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Disasterpiece:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det kommer ocksa att vara mojligt att morfa armour för att fa nua utseendet, ta designen fran en och statsen fran ett annat.

Warhammer online style altlså? känns som de tagit väldigt mycket idéer där ifrån på sista tiden.

Everquest 2 hade det redan innan Warhammer Online ens hade kommit ut.... Alla spel snor från nåt annat spel, förutom det allra första i just den genren.

SWG hade det, LOTRO har det. AoC har det. EQ2 har det, Warhammer online har det. WoW var helt enkelt sist ut med detta. Men som vanligt kommer väl alla tro att det är 'en ny grej'. För allt kommer på WoW först.

tänkte inte just bara på den featuren, väldigt många nya uppdateringar som kommit till wow den senaste tiden finns i Warhammer online vilket är just därför jag tog det som exempel-

1
Skriv svar