EA förtydligar om The Old Republic och Origin

Robot
EA förtydligar om The Old Republic och Origin

Du behöver inte Origin installerat ens om du köpt spelet från tjänsten, förklarar Electronic Arts.

#nyhetstips, #electronic-arts, #star-wars-the-old-republic


Medlem
EA förtydligar om The Old Republic och Origin

Detta gäller alltså enbart Old Republic?

Medlem

Hoppas detsamma gäller för Battlefield 3...

Medlem

Jag tycker du har skrivit konstigt.. I första delen så skriver du att man måste ha Origin. Sen efter (vad jag antar) citatet så skriver du att man inte behöver det. Känns väldigt udda.

Medlem

vad hände med du köper ett spel å kan spela när du vill utan extra satans sidor för bonuscrap och i vissa fall för att ens kunna spela vad man betalat för =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Seeings:

Jag tycker du har skrivit konstigt.. I första delen så skriver du att man måste ha Origin. Sen efter (vad jag antar) citatet så skriver du att man inte behöver det. Känns väldigt udda.

Vad yrar du om?

Medlem

Låter bra att det förtydligas ytterligare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Moderator | Testpilot
Skrivet av Seeings:

Jag tycker du har skrivit konstigt.. I första delen så skriver du att man måste ha Origin. Sen efter (vad jag antar) citatet så skriver du att man inte behöver det. Känns väldigt udda.

Vad snackar du i?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Seeings:

Jag tycker du har skrivit konstigt.. I första delen så skriver du att man måste ha Origin. Sen efter (vad jag antar) citatet så skriver du att man inte behöver det. Känns väldigt udda.

Hm, jag förstår inte riktigt vad det är som är konstigt. Kan du förklara noggrannare?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Seeings:

Jag tycker du har skrivit konstigt.. I första delen så skriver du att man måste ha Origin. Sen efter (vad jag antar) citatet så skriver du att man inte behöver det. Känns väldigt udda.

Hm, jag förstår inte riktigt vad det är som är konstigt. Kan du förklara noggrannare?

Jag skulle att det är din formulering som fintar honom.

Skrivet av Sebastian Lind:

Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela.

Medlem

"Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela." + "Du som vill spela The Old Republic (men ogillar Origin) behöver alltså inte vara orolig" (+ citatet där de säger att man inte behöver ha origin)

Medlem

Så vad jag menar i den första meningen skriver du att man måste ha Origin. Men sen senare i texten skriver du att man inte behöver ha den.

Medlem
Skrivet av Seeings:

Så vad jag menar i den första meningen skriver du att man måste ha Origin. Men sen senare i texten skriver du att man inte behöver ha den.

Nej, det står inte att man måste ha Origin någonstans...

Medlem

"Nej, det står inte att man måste ha Origin någonstans..." Oh really?. Varför säger det ordagrant det här då?: Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela."

Medlem

Svenska betyg?


signatur

Meep!

Skrivet av Seeings:

"Nej, det står inte att man måste ha Origin någonstans..." Oh really?. Varför säger det ordagrant det här då?: Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela."

Ah, du missförstår. Det jag menar är att även om du använder Origin för att köpa The Old Republic så kan du sedan avinstallera tjänsten igen, om du känner för det. Du får tillgång till patchar och kan spela ändå, alldeles oavsett om du fortfarande har Origin kvar eller ej.

Medlem
Skrivet av Seeings:

"Nej, det står inte att man måste ha Origin någonstans..." Oh really?. Varför säger det ordagrant det här då?: Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela."

Det står att OM du har köpt det via Origins så kan du avinställera Origins och ändå spela det. Det gäller de som valt att köpa spelet via Origins. Står ingenstans det du hävdar.

Läs om, läs rätt.

Medlem

"Ah, du missförstår. Det jag menar är att även om du använder Origin för att köpa The Old Republic så kan du sedan avinstallera tjänsten igen, om du känner för det. Du får tillgång till patchar och kan spela ändå, alldeles oavsett om du fortfarande har Origin kvar eller ej." Ok., det är inte direkt det som jag ser. (inte min bror heller). Men tack för förtydligandet

Medlem

Jag hittar inte ens TOR när jag letar runt i Origin klienten, verkar finns på hemsidan dock..

Medlem

Jag tror tom (obs tror) att du inte ens behöver ha klienten installerad för att beställa. Utan du kan göra det via hemsidan med ett ea konto. Kan doick ha fel som sagt. Prova gärna någon och berätta har själv redan beställt så jag kan ej.

Medlem
Medlem

Snälla, samma grej med BF3 tack


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Seeings:

"Ah, du missförstår. Det jag menar är att även om du använder Origin för att köpa The Old Republic så kan du sedan avinstallera tjänsten igen, om du känner för det. Du får tillgång till patchar och kan spela ändå, alldeles oavsett om du fortfarande har Origin kvar eller ej." Ok., det är inte direkt det som jag ser. (inte min bror heller). Men tack för förtydligandet

Citat:

Faktum är att inte ens om du köpt spelet via Origin så kommer du behöva ha Origin installerat för att nyttja uppdateringar eller spela.

Läs meningen så här då:

Du behöver inte ens installera eller använda Origin om du har köpt spelet via den tjänsten för att få hem uppdateringar eller spela.

Som sagt, jag tror det är Sebastians formulering som gör det svårt för dig och din bror.

Medlem

Snälla DICE, säg åt EA att göra samma sak med Battlefield 3. Jag vill inte ha med EAs Spyware att göra. :/
http://www.droidgamers.com/index.php/game-news/android-game-n...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Snälla DICE, säg åt EA att göra samma sak med Battlefield 3. Jag vill inte ha med EAs Spyware att göra. :/
http://www.droidgamers.com/index.php/game-news/android-game-n...

98% sannolikhet att du redan har Steam och njuter av det trots att det både kan spionera och fyller datorn med reklam.
Origins är iaf ibland? frivilligt och redan där ett steg in mot 2000-talet för Pc gamers, som med Steam gav upp sina rätttigheter i bästa 1400-tals stil där överheten (Valve) bestämmer åt det okunniga folket (spelarna).

Medlem

Stephen Reid, Community Manager för swtor svarade på twitter igår.

Fråga: "Is origin required to play swtor?"

Svar: "No it is not."

Källa: https://twitter.com/#!/Rockjaw

1
Skriv svar