Modern Warfare 3 använder Steamworks

Robot
Modern Warfare 3 använder Steamworks

Både boxade och digitala pc-exemplar av Call of Duty: Modern Warfare 3 nyttjar Steamworks, avslöjar Valve.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #valve, #electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Modern Warfare 3 använder Steamworks

Hälften av spelet på skivan och den andra halvan på steam då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En sak som Activision gör rätt i alla fall

Medlem

Precis som de tidigare, dvs.

Medlem

Nu blev alla gnällspikar och snorungar glada.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Nu blev alla gnällspikar och snorungar glada.

Nope jag har massor kvar att fortfarande gnälla och klaga över det spelet

Medlem

Stem är trevligt. Sålänge jag slipper betala via det.
De säljer nya titlar så inihelvetes dyrt där.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

ÅHHHH. Tur att man inte är så jävla dum som man var på Black Ops realesen, att man köper det på PC, haha. Vilket skit. Denna gång blir det till konsol.

Medlem

tror att activision gör såhär bara för att retas med EA, förvänta er ett uttalande inom kort där Bobby Kotic säger att steam är i särklass den bästa digitala distributionsplattformen och att det inte finns någon platform som kommer kunna konkurrera med steam inom de närmsta 10 åren

Medlem

eftersom MW2 finns på Steam så är det väll självklart att dess DLC-paket också kommer till Steam

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag vill då fan inte använda mitt Steam Account till andra spel än Valve's egna, man kan inte sälja något. Helt värdelöst.

Steam suger till allt annat än Valve's egna produkter.. punkt slut

Vad händer om du köper ett valve-spel som du sedan inte vill ha?
Eller kan du inte bli missnöjd med deras?

Inaktiv

Steam är bra en tjänst..activision gör så himla rätt. Blir höstens storsäljare och kommer slå nya rekord.

Inaktiv
Medlem

inte oväntat då så var fallet med både mw2 och blops.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag vill då fan inte använda mitt Steam Account till andra spel än Valve's egna, man kan inte sälja något. Helt värdelöst.

Steam suger till allt annat än Valve's egna produkter.. punkt slut

Ja för andrahands värdet på pc spel är ju så jävla bra. Steam är det bästa som hänt pc-spelande på länge. Innan jag använde steam så laddade jag ner på piratebay för att det var smidigare än att vänta på posten eller att åka till webhallen. Nu är dock steam mycket smidigare än piratebay. Man slipper cracka och installera och leta patcher. Nu trycker man bara install vänta ett kort tag och sen spela. En utmärkt tjänst. Jag har själv aldrig sålt ett pc spel för att man får så extremt dåligt för det och det är inte värt mödan. Konsol-spel kan man sälja för där finns det ingen cd-nyckel men pc-spel vill man ju inte köpa beggat då den förra ägaren kan ta cd-nyckeln.

Medlem

"Den värsta konkurrenten, Electronic Arts Battlefield 3, bojkottar som bekant Steam till förmån för egna initiativet Origin. Kan detta beslutet ha någon inverkan på vilken av titlarna du väljer?"

När det gäller köp av endera spelet så påverkar det verkligen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Aldrig haft så mycket problem med ett spel som Black Ops tillsammans med Steam.
Förstår inte varför det ska vara så svårt att behålla systemet man hade i MW1 och WAW...
(MW2 skaffades aldrig till PC)

Medlem
Skrivet av Amelek:

Aldrig haft så mycket problem med ett spel som Black Ops tillsammans med Steam.

Av intresse, vilka var de största problemen du hade med Black Ops relaterat till Steam?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Typhor:

eftersom MW2 finns på Steam så är det väll självklart att dess DLC-paket också kommer till Steam

QFT

1+

Medlem

Konstigt det spelet man är mest sugen på är BF3 men ändå så är det så att EA/DICE gör dumma saker som att ta bort features som att ha flera soliders och sedan att man måste använda origin (Har inget emot origin utan tycker det är ett väldigt bra program men det är många andra som tycker det är sjaskigt). IW kommer nu enbart med glada nyheter till fansen som dedi servrar och nu steamworks (med andra ord achievments jippi) vilket många tycker om och har alla sina spel där. Medans EA/DICE bästan bara kommer med dåliga nyheter till fansen .
PS:Glömde av att BF3 inte får ha hemmaservrar och ingen SDK och bara 64 spelare i conquest på pc och bara 24 spelare i TDM, man tycker ju att dom kunde faktiskt ge åtminstone möjlighet till hemmaservrar och att spelarna själva får bestämma hur många spelare de vill ah på en server och hur många zoner de vill ha med i varje match och sådana saker. Men fortfarande är vi alla mest hypade och sugna på BF3. Den enda dåliga nyheten som kommit med MW3 var ju att ljudet var förskräckligt dåligt och man väntade ju sig att de inte hade uppgraderat spelmotorn. Kommer fotfarande köpa BF3 till både dator och PS3. Sedan kommer jag fortsätta bojkotta MW3 som det är i nuläget för som det är nu vill jag varken stödja Activision eller Infinity Ward med mina pengar.

Medlem

Palla steam...jädra bloatware


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

tror att activision gör såhär bara för att retas med EA, förvänta er ett uttalande inom kort där Bobby Kotic säger att steam är i särklass den bästa digitala distributionsplattformen och att det inte finns någon platform som kommer kunna konkurrera med steam inom de närmsta 10 åren

Skulle absolut inte förvåna mig om han gjorde det, dessutom är det sant förutom att jag istället tror de 2-3 närmsta åren och inte 10 åren.

Medlem

Ytterligare ett skäl att inte köpa detta spel, iaf inte till PC.

Tacka vet jag spela på konsol, en plattform som löjligt nog har stor frihet jämfört med Pc när det gäller dina köp. Köp spel, byt/sälj/gör vad du vill, köp på PC och det är med stor sannolikhet bundet till Steam = inga rättigheter.
OM Steam vore friviiligt, visst, men hur kan någon i dagsläget uppskatta en tjänst som förstör värdet på din investering och berövar dig dina rättigheter?
Man kan ju lika gärna bli månadsgivare åt Kinas kommunistparti eller köpa cigarrer åt Fidel för pengarna.

Medlem

Steam var vad som saknades i cod blo(o)ps, nu kommer man kunna joina som en grupp förhoppningsvis. Visst, man får säkert några "steam connect failed" men det tål jag. Om inte så har jag ju bf3.

Inaktiv

Det här var förväntat. Steam är och förblir skit och jag kommer således inte köpa spelet.

Medlem

Jag har bojkottat Steam pga många av de redan nämnda anledningarna. Därmed blir det inget köp av spel som är exklusiva för det. Dock fälls ingen tår för MW3 direkt. Det räckte med MW2...

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Nu blev alla gnällspikar och snorungar glada.

Inklusive dig alltså. Klart folk vill gnälla... ska man ha ett konto & inloggnings uppgifter för varje större spelutgivare i framtiden? Det blir jävligt krångligt...

Nej, Steam får gärna ha monopol i min mening. Dom var ändå först och har en oslagbar tjänst, nya spel är visserligen dyra men dom skaffar man på annat sätt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Remus:

Nu blev alla gnällspikar och snorungar glada.

Inklusive dig alltså. Klart folk vill gnälla... ska man ha ett konto & inloggnings uppgifter för varje större spelutgivare i framtiden? Det blir jävligt krångligt...

Nej, Steam får gärna ha monopol i min mening. Dom var ändå först och har en oslagbar tjänst, nya spel är visserligen dyra men dom skaffar man på annat sätt.

Så länge steam tillåter folk att köpa spelen någon annanstans;)

Inaktiv

Det mesta man ser här är (cry cry cry cry faces, cut cut cut cut veins) om inte till och med folk som verkar tappa livlusten på grund utav att mw3 blir insatt på steam. Det mest komiska här inne med är att dom flesta som gnäller på att det hamnar där är dom som verkligen HATAR cod också som sagt själv dom ALDRIG mer kommer lira det för det är så urmjölkat.

Sluta gnäll då om ni ändå inte vill ha det eller SLUTA gnälla över huvud taget!
Hellre har jag alla spel på steam.

Medlem

Även en analog klocka som står still har rätt 2 ggr per dygn.

12
Skriv svar