Bethesda: vi har blivit bättre på att hitta buggar

Robot
Bethesda: vi har blivit bättre på att hitta buggar

Bethesdas massiva världar kantas tyvärr ofta av buggar, men med Skyrim hoppas rollspelsjätten att det blir färre än någonsin.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Bethesda: vi har blivit bättre på att hitta buggar

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alla andra gånger har dom gått ut med att det kommer vara ett sjukt buggit spel?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Talk the talk but do you walk the walk.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Pjotor , 100+ för dig, jag tar av mig hatten


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja, kanske de har något färre buggar men... haha.... hahahah.... hahha ... nej nu får jag ge mig men. ahahhahahahahahahaha! Ahhhh! Ja jag antar att de måste säga så för att hålla moralen uppe internt på företaget.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Medlem

Vet inte om det är jag som har dålig humor men jag garvade sönder. Tack!

Bra betheseda btw. Sånt gillar vi!

Medlem

Har lagt ett par hundra timmar för mycket på Elder scrolls spelen, spelat 3an 4an sedan release (även fallout serien) utan att märka en enda bug som förstört spelet för mig. Enda som har knäckt spelen är när man har lagt in en 30 olika moddar samtidigt. Så jag känner mig ganska säker på nästa. ^^

Edit:stavning

Medlem
Skrivet av kAmaOn:

Har lagt ett par hundra timmar för mycket på Elder scrolls spelen, spelat 3an 4an sedan release (även fallout serien) utan att märka en ända bug som förstört spelet för mig. Ända som har knäckt spelen är när man har lagt in en 30 olika moddar samtidigt. Så jag känner mig ganska säker på nästa. ^^

Enda ska det vara. Brukar inte bry mig men det var så jävla kul skulle dock inte förvånat mig om det var någon ända som var lite buggig i något av deras spel.

Medlem

Jaja, det återstår att se.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Konsolport = buggfri lol?

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.

Ehh... nej. Krashade mycket sällan och har lirat det på tre helt olika datorer.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Man kan säga att de har blivit bättre på att...
Betathesta.

Där satt den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Haha

Medlem

Hmm... Vet inte om det bara är jag men mina sparfiler i Fallout 3 och New Vegas brukar bli korrumperade sisådär var tionde spelsession...

Medlem

"Vi börjar från toppen och jobbar oss neråt". Men det betyder ju att de tar den hängande stenen i luften före buggen som krashar spelet. Fel ordning om ni frågar mig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tacka vet jag Unoffical Patches! Visst är deras spel buggiga, men med mod toolsen dom släpper så kan och kommer communityn alltid städa upp alla flygande stenar. Det viktiga är faktiskt, som dom säger, att göra rätt på de lägre assembleringsnivåerna. Men ibland tänker jag t.o.m. jag själv hade kunnat hitta en lång rad grejer om de anställt mig som QA.

Medlem

Hoppas verkligen att skyrim är inte ens i närheten så buggigt som Fallout 3 och Oblivion till konsol, båda spelen var ju nästan ospelbar...


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.

Ehh... nej. Krashade mycket sällan och har lirat det på tre helt olika datorer.

Grattis.

Har spelat Oblivion på flera datorer och flera operativsystem. Nu senast installerade jag även Steamversionen av Oblivion. Krasch vid avslut av spelet, alltid. Helt utan moddar dessutom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bra!
Fallout new vegas och fallout 3 hade extremt mycket buggar.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.

Ehh... nej. Krashade mycket sällan och har lirat det på tre helt olika datorer.

Grattis.

Har spelat Oblivion på flera datorer och flera operativsystem. Nu senast installerade jag även Steamversionen av Oblivion. Krasch vid avslut av spelet, alltid. Helt utan moddar dessutom.

Just den krashen är välkänd, och enkelt fixad med OBSE-modden FastExit. Och den påverkar inte heller spelet på något vis för 99% av alla som spelar - den känns bara jävligt slarvig.

Sen så finns ju...
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Oblivion Patch Supplementals
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial DLC Patch

Mellan dessa moddar och kanske ett par till så finner vi en praktiskt taget totalt bugg- och krashfri upplevelse. Garanterat.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.

Ehh... nej. Krashade mycket sällan och har lirat det på tre helt olika datorer.

Grattis.

Har spelat Oblivion på flera datorer och flera operativsystem. Nu senast installerade jag även Steamversionen av Oblivion. Krasch vid avslut av spelet, alltid. Helt utan moddar dessutom.

Just den krashen är välkänd, och enkelt fixad med OBSE-modden FastExit. Och den påverkar inte heller spelet på något vis för 99% av alla som spelar - den känns bara jävligt slarvig.

Sen så finns ju...
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Oblivion Patch Supplementals
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial DLC Patch

Mellan dessa moddar och kanske ett par till så finner vi en praktiskt taget totalt bugg- och krashfri upplevelse. Garanterat.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Tybalt:

Jag älskar Bethesdas Elder Scrolls serie men buggar finns det gott om i deras spel. Det spel som är mest stabilt är Morrowind. Oblivion kraschar jämt, oavsett dator eller operativsystem.

Ehh... nej. Krashade mycket sällan och har lirat det på tre helt olika datorer.

Grattis.

Har spelat Oblivion på flera datorer och flera operativsystem. Nu senast installerade jag även Steamversionen av Oblivion. Krasch vid avslut av spelet, alltid. Helt utan moddar dessutom.

Just den krashen är välkänd, och enkelt fixad med OBSE-modden FastExit. Och den påverkar inte heller spelet på något vis för 99% av alla som spelar - den känns bara jävligt slarvig.

Sen så finns ju...
Unofficial Oblivion Patch
Unofficial Oblivion Patch Supplementals
Unofficial Shivering Isles Patch
Unofficial DLC Patch

Mellan dessa moddar och kanske ett par till så finner vi en praktiskt taget totalt bugg- och krashfri upplevelse. Garanterat.

Jovisst, men nu pratade vi om den kod som Bethesda släpper. Inte sådant som privatpersoner gjort. Jag skall testa fast-exit modden. Tack för tipset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av huledule:

Bra!
Fallout new vegas och fallout 3 hade extremt mycket buggar.

Ja, Fallout 3 kraschade konsekvent vid någon "boss" för mig, då lade jag ned det spelet.
Kanske skall installera på en nyare dator och se om det fungerar bättre.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Rättelse: Bethesda har börjat leta efter buggar istället för att skeppa en enda stor bugg på en skiva.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Att lyckas få den motorn vara stabil är en bedrift.

Medlem

Spelade Fallout 3 på PS3:an, och det läckte ganska mycket minne. Efter en timme så segade spelet ner och stannade upp helt och hållet, så omstart krävdes. Men förbannat bra var det ändå

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Hmm... Vet inte om det bara är jag men mina sparfiler i Fallout 3 och New Vegas brukar bli korrumperade sisådär var tionde spelsession...

Hmm! O_o Jag har 125 timmars Fallout 3 (GOTY) på Steam och aldrig fått korrumperade sparfiler.. :S Du kanske borde kolla så att dina RAM-minnen inte ballat ur.. Det låter ju definitivt som att nåt inte riktigt står rätt till hur som helst.

12
Skriv svar