"Dream team"-rollspelet Kingdoms of Amalur på ny film

Robot
"Dream team"-rollspelet Kingdoms of Amalur på ny film

Med blytunga namn som Elder Scrolls-veteranen Ken Rolston, fantasy-författaren R. A. Salvatore och Spawn-tecknaren Todd McFarlane ombord kan detta bli något alldeles extra.

#kingdoms-of-amalur-reckoning


Medlem
"Dream team"-rollspelet Kingdoms of Amalur på ny film

Spelets artstyle är ju vidrig! man kan då inte se att det är tillverkat av något "dreamteam". Hade någon frågat vad jag trodde om spelet innan så hade jag sagt "Tillverkat i samarbete Lionhead studios och godkänt av Peter Molyneux själv." Amalur är Albions förlorade tvilling. (jepp, haters gonna hate)

Medlem
Skrivet av Typhor:

Spelets artstyle är ju vidrig! man kan då inte se att det är tillverkat av något "dreamteam". Hade någon frågat vad jag trodde om spelet innan så hade jag sagt "Tillverkat i samarbete Lionhead studios och godkänt av Peter Molyneux själv." Amalur är Albions förlorade tvilling. (jepp, haters gonna hate)

Kan inte annat än instämma.
Liknar World of Warcraft om inte annat.


signatur

Have a good time!

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite för mycket glitter och hack'n'slash-känsla för min del i den där trailern. Time will tell om trailern är talande för spelet.

Medlem

Jag trodde ju att artstylen skulle kännas McFarlane men det gör den då rakt inte :/

Medlem

Tycker själva spelbarheten ser relativt bra ut. Sedan att FZ påstår att de myntat begreppet "Dream team" får väl anses som samma storhetsvansinne som då Al Gore påstod att han uppfunnit Internet.

Medlem

Som somtliga nämnt så ser jag väldigt många liknelser till Fable & Albion vilket inte stör mig allt för mycket, för mig så får det faktiskt gärna göra det. Fable: TLC tyckte jag levererade och det här tycker jag faktiskt ser lovande ut. Kommer hålla utkik efter denna.

Inaktiv

Jag gillar art stylen! Ser framemot detta spel. Allting måste inte försöka se realistiskt ut.

zsm
Medlem

Det enda som var bra i den trailern var ju Claudia Black...

Medlem

Förvirrande... Det var ju uppenbarligen en trailer för Fable 2, men det släpptes ju för flera år sedan?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gnällspikar ! Själv ser jag potential i detta spel. Visst är mycket av det redan gjort och det låter som en del andra spel jag spelat men tror fortfarande att det kan bli fantastiskt om dom får till det. Mycket som kan gå fel.

Inaktiv

Jo, mycket gnällande så fort det är lite tecknat i stil. Jag tycker inte det är likt Fable heller.

Spelet verkar helt underbart. Det är ett open world RPG med en detaljerad och intressant värld, massivt med loot och gear, samt ett stridssystem som taget från Darksiders. Om de kan få ihop allting till ett sammanhängande action-RPG kan det bli riktigt bra.

Medlem

Det ser ut som The Sims: Medieval jämfört med Skyrim eller The Witcher.

Totalt skräp.

1
Skriv svar