Rykte: Alan Wake 2 på väg till Xbox 720?

Robot
Rykte: Alan Wake 2 på väg till Xbox 720?

Microsoft och dess studios planerar på allvar för framtiden, om man ska tro insider-sektionen på Xbox World.

#nintendo, #microsoft, #sony, #alan-wake


Medlem
Rykte: Alan Wake 2 på väg till Xbox 720?

De spelen i alla fall
Samt bättre hårdvara (självklart) och gärna något nytt, något extra

Medlem

Är det bekräftat att den nya xboxen kommer heta 720 eller använder alla det namnet som tillfället nick?
Lite mer on topic: Är det värt att skaffa Alan Wake? Har nämligen hört lite blandade åsikter om spelet från vänner. En del älskade det medan andra bara tyckte det var okej och ryckte lite på axlarna när de sa att de aldrig pallade att spela klart


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag älskade Alan Wake. Skön stämning, spännande story etc. Det är inte ofta jag bryr om spelkaraktärer så mycket som när jag spelade AW. Men som du säger, många tycker det är dåligt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag älskade Alan Wake. Skön stämning, spännande story etc. Det är inte ofta jag bryr om spelkaraktärer så mycket som när jag spelade AW. Men som du säger, många tycker det är dåligt.

Ok, amen what the heck...det ser intressant ut så då är det väl värt ett försök xD
Btw, om du är ute efter ännu en upplevelse där du bryr dig om karaktärerna väldigt mycket så är The Darkness ett måste, har aldrig levt mig in så mycket i en story och karaktärer som i det spelet.

Jag har spelat en del spel med otroligt bra manus, men inget slår The Darkness, manusförfattarna är geniala!

Jag svär på heder och samvete att jag t om släppte en liten, manlig tår i spelets slutfilm^^


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Lite mer on topic: Är det värt att skaffa Alan Wake? Har nämligen hört lite blandade åsikter om spelet från vänner. En del älskade det medan andra bara tyckte det var okej och ryckte lite på axlarna när de sa att de aldrig pallade att spela klart

Om du tycker det låter lockande att spela en slö författare med jävligt taskig kondis i ett spel där du flyr heller än att slåss, genom leveldesign som är så dålig att dom blivit tvugna att lägga till en röd pil som pekar på rätt väg hela tiden, då är Alan Wake ett spel för dig

Det är verkligen inte ett spel där man känner sig tuff som spelare.

Medlem

Ska vi få vänta lika länge till i ovisshet på Alan Wake 2? som vi fick göra med första?
Kommer fortfarande ihåg den första trailern med öppet landskap, eller a massor av granar, en sjö/å och en liten pitoresk Amerikansk tv samhälle. Såg perfekt ut, vackert var det oxå, till pc med om jag inte minns helt fel. Vad hände?

Medlem

Jag förstår inte att Alan Wake sålde så dåligt. Det är ett av de bästa spelen jag spelat. Om vi får se ett nytt spel i den serien samt att Rare får göra något bra för en gång skull så kan inte lanseringen bli något annat än magiskt!


signatur

Gaming is a lifestyle!

Alan Wake är en upplevelse, men inte för alla, skulle vara intressant med ett "AW2" till ett framtida Xbox, nu när det ändå verkar som om Remedy har övergett PC-plattformen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Pretorian24:

Jag älskade Alan Wake. Skön stämning, spännande story etc. Det är inte ofta jag bryr om spelkaraktärer så mycket som när jag spelade AW. Men som du säger, många tycker det är dåligt.

Ok, amen what the heck...det ser intressant ut så då är det väl värt ett försök xD
Btw, om du är ute efter ännu en upplevelse där du bryr dig om karaktärerna väldigt mycket så är The Darkness ett måste, har aldrig levt mig in så mycket i en story och karaktärer som i det spelet.

Jag har spelat en del spel med otroligt bra manus, men inget slår The Darkness, manusförfattarna är geniala!

Jag svär på heder och samvete att jag t om släppte en liten, manlig tår i spelets slutfilm^^

Om du gillade The Darkness, så borde du testa Brothers in Arms: Hell's Highway där är det inlevelse i storyn ;D

Medlem

Bra, börjar bli dags för nästa generation konsoler så vi kommer ur träsket.

Medlem

Jag hoppas att om några generationer så når vi en standard där det helt enkelt blir en öppen plattform för utvecklare att kunna utveckla i princip vad de vill. Den möjligheten finns i princip redan på PC:n idag men i och med den situation spelmarknaden befinner sig i så är den inte direkt en optimal plattform att utveckla till om inte man inriktar sig till den sortens upplevelser som just PC-spelare är ute efter. Man kan ju se på Minecraft att det finns stor potential så länge man inte spottar publiken i ansiktet. Men som sagt, vi får väl se vad som händer.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hoppas verkligen att de börjar satsa på egna titlar då som vänder sig till deras fanbase och inte som nu på en massa Kinect smörja. Årets E3 var ett skämt, nästan Kinect för hela slanten. Nej Microsoft fortsätter ni så här kommer Sony sälja betydligt bättre, det är jag mer eller mindre övertygad om.

Medlem

Blir det så att Xbox är först och Playstation bäst en generation till månne? That's right, i said it. Console wars!


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Räcker med Ps3 / 360 i 5 år till för mig.. sen kan jag inhandla en ny konsol

Inaktiv

drygt bara att nya konsoller kostar 6000kr eller mer i minst ett år

Medlem

Tror dock inte att nästa xbox kommer heta 720 x)

För jag tror att med 360 så menade dom att konsollen är mer global med mer online å sådant.

Medlem

sitter fortfarande och väntar på alan wake till pc.. vart fan tog det vägen? så många lovord, skulle väl vara pc-exklusivt också om jag inte minns fel? precis som battlefield 1943.. väntade i massa år, slutade med att det bara kom till konsol... bah..

Medlem

För min del kan de gärna vänta 1-2 år till iaf med att byta ut. Det är alltid meckigt med barnsjukdomar och så vet man inte vad man ska göra med gamla spel och tillbehör när ett nytt kommer, köra vidare tills det kommit tillräckligt med spel, eller chansa och riskera mkt frustration och väntan?
Har ingenting jag saknar just nu i denna generations xbox faktiskt.

Medlem

Jag gissar på att nextbox kommer hösten 2013, så dessa rykten passar ganska bra in. Det tar mellan 2-3 år att utveckla ett spel - troligtvis närmare 3 när vi pratar om next-gen hårdvara.

Inaktiv

För mig som verkligen gillar AW så är detta en god nyhet. Håller fortfarande på att jaga termosar i första delen.. har sparat de 2 nästföljande DLC´s som ska avnjutas i lugn & ro


signatur

äldre än dig!

Medlem

Hoppas! Tyckte ettan var grymt!

1
Skriv svar