Avhoppade Eve-lirare lockas tillbaka med rabatt

Robot
Avhoppade Eve-lirare lockas tillbaka med rabatt

CCP har kritiserats hårt senaste månaderna för riktningen de tagit sitt populära onlinerollspel i – nu erbjuds före detta Eve-lirare rabatt för att återvända.

#eve, #ccp


Medlem
Avhoppade Eve-lirare lockas tillbaka med rabatt

"mindre än halva ordinarie månadsavgiften". Kan ju inte säga att ni har fel, men mindre än en tredjedel låter bättre om kostnaden är 30% av den tidigare månadsavgiften...

Math fail! Åh, jag skulle ha varit mer uppmärksam i skolan...

Uppdaterade nyheten.

Medlem

Och är det inte euro och inte dollar man betalar?

Medlem
Skrivet av Ch4rles:

Och är det inte euro och inte dollar man betalar?

Har för mig att vi inom EU betalar euro, men vem köper inte sina plex längre

Medlem

Ja det låter väll inte helt fel.

Medlem

Tycker detta visar rätt så bra hur beroende de är av sina kunder och inte tvärtom. Alltså det är vi som dikterar villkoren inte de som gör det, om nu ändå fler kunde inse detta då hade ni nog aldrig sett DRM liknande den som är idag eller dlc som egentligen borde ingått i spelet.

Nu har jag inte själv spelat Eve men jag har varit sugen ett bra tag på det. Skulle inte bli direkt förvånad om detta spel snart går över till F2P och då kanske det blir till att jag testar det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

...Skulle inte bli direkt förvånad om detta spel snart går över till F2P...

Det skulle jag bli, då det alltid brukar vara runt 25-30k spelare online. Vet inte hur många det var som hoppade av på grund av de senaste förändringarna, men jag tror att de som har spelat eve länge har lagt ner för mycket tid och pengar på det för att bara kunna sluta sådär. Ett höglevlat eve-konto är värt rätt så mycket dessutom, så det säljs troligen vidare snarare än att man bara slutar spela på det. Tror antalet spelare kommer vara ganska konstant ett tag framöver.

Medlem

Eve hade kunnat vara så kul om de skippat "point and klick" skiten, förstör ju hela känslan av rymdspel
Tacka vet jag "styr ditt eget rymdskepp i realtid och använd dina egna skills/manövrar för att vinna/strida/utforska/handla", inte bara "klick, attack/trade/explore"...vänta...vänta...dags för nytt klick, jay! så interaktivt
Freelancer <3

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det skulle jag bli, då det alltid brukar vara runt 25-30k spelare online. Vet inte hur många det var som hoppade av på grund av de senaste förändringarna, men jag tror att de som har spelat eve länge har lagt ner för mycket tid och pengar på det för att bara kunna sluta sådär. Ett höglevlat eve-konto är värt rätt så mycket dessutom, så det säljs troligen vidare snarare än att man bara slutar spela på det. Tror antalet spelare kommer vara ganska konstant ett tag framöver.

Finns ju ett par spel som gått över till F2P men fortfarande har kvar månadsbetalning. DCU är till exempel ett spel som inom någon/några veckor kommer gå över till F2P modellen för de som inte vill eller inte har råd med att betala för det varje månad medan de som verkligen brinner för spelet kan fortsätta betala för det som vanligt fast då med saker som inte gratis spelarna får tillgång till och de verkar göra detta utan att det blir P2W.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av PcGamer:

...Skulle inte bli direkt förvånad om detta spel snart går över till F2P...

Det skulle jag bli, då det alltid brukar vara runt 25-30k spelare online. Vet inte hur många det var som hoppade av på grund av de senaste förändringarna, men jag tror att de som har spelat eve länge har lagt ner för mycket tid och pengar på det för att bara kunna sluta sådär. Ett höglevlat eve-konto är värt rätt så mycket dessutom, så det säljs troligen vidare snarare än att man bara slutar spela på det. Tror antalet spelare kommer vara ganska konstant ett tag framöver.

Gissar på att du pratar om players online vid login? Det är hur många som finns online på ditt cluster och inte hela EVE - Online, vill du titta på totala siffran gå in på eve status mon. Top varje dag ligger på ca 40k spelare.

Skrivet av Grumbledock:

Eve hade kunnat vara så kul om de skippat "point and klick" skiten, förstör ju hela känslan av rymdspel
Tacka vet jag "styr ditt eget rymdskepp i realtid och använd dina egna skills/manövrar för att vinna/strida/utforska/handla", inte bara "klick, attack/trade/explore"...vänta...vänta...dags för nytt klick, jay! så interaktivt
Freelancer <3

Går inte att gå förbi point and klick och de har sagt att de inte kommer lämna detta. Skills spelar fortfarande roll om hur man flyger skeppet och hur man hanterar hela skeppet vid PvP. Stor sak handlar om hur man fittar sitt skepp också vilka typer av drones man slänger in etc.

Kan man inte något av det kommer man bli dödad av en enkel manöver vare sig man pangar missiler eller använder turrets.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Wartex:

Det skulle jag bli, då det alltid brukar vara runt 25-30k spelare online. Vet inte hur många det var som hoppade av på grund av de senaste förändringarna, men jag tror att de som har spelat eve länge har lagt ner för mycket tid och pengar på det för att bara kunna sluta sådär. Ett höglevlat eve-konto är värt rätt så mycket dessutom, så det säljs troligen vidare snarare än att man bara slutar spela på det. Tror antalet spelare kommer vara ganska konstant ett tag framöver.

Finns ju ett par spel som gått över till F2P men fortfarande har kvar månadsbetalning. DCU är till exempel ett spel som inom någon/några veckor kommer gå över till F2P modellen för de som inte vill eller inte har råd med att betala för det varje månad medan de som verkligen brinner för spelet kan fortsätta betala för det som vanligt fast då med saker som inte gratis spelarna får tillgång till och de verkar göra detta utan att det blir P2W.

Kommer nog att inte hända. De som inte har råd för gametime får köpa sin gametime för ingame money vilket löser många problem kostar inte så mycket heller. Deras micro transactions försök i senaste patchen togs så dåligt pga att CCP inte sade ett ord om detta och tog in väldigt dyra saker. Ett plex (30d gametime) ger dig ca 3000AUR och random saker kostar 5000Aur eller liknande.

Det har varit om snack med F2P dock fram till en viss skillpoint men det har man redan om man kör buddy program eller genom steam där man får 30dagar free game och man kan fortsätta på samma gubbe om man köper antingen plex eller gametime.

Medlem

Ja jag har läst lite grand om sätt att spela spelet gratis. Någon här på FZ (har jag för mig) länkade för ett tag sedan till en viss cynisk britt och efter detta har jag börjat följa mer eller mindre alla hans program. Han har tagit upp en del saker som berör Eve (då han tydligen själv spelat spelet en hel del) och vissa saker får iaf mig att börja undra hur CCP tänker när de ingår ett avtal med Sony för att nå fler spelare. Jag har varit intresserad av det här spelet sett bra tag men eftersom det kräver en månadsavgift har det inte blivit av att jag har kört spelet. Kommer nog testa den trial version som finns men först när jag har tid.

Som jag förstått det så är Eve ett spel som bygger väldigt mycket på att man tillhör olika fraktioner, det blir inte fullt lika kul om man väljer att spela spelet som en "lone Wolf" (något jag, iaf till en början, hellre väljer att göra). Älskar rymdspel som Elite, I-War, Freelancer, X- spelen (även om jag bara testat demo på det första än så länge, äger dock X-3 Reunion) med flera så Eve kan mycket väl vara ett spel som jag gillar, som sagt kommer nog testa det när jag har tid för det=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja jag har läst lite grand om sätt att spela spelet gratis. Någon här på FZ (har jag för mig) länkade för ett tag sedan till en viss cynisk britt och efter detta har jag börjat följa mer eller mindre alla hans program. Han har tagit upp en del saker som berör Eve (då han tydligen själv spelat spelet en hel del) och vissa saker får iaf mig att börja undra hur CCP tänker när de ingår ett avtal med Sony för att nå fler spelare. Jag har varit intresserad av det här spelet sett bra tag men eftersom det kräver en månadsavgift har det inte blivit av att jag har kört spelet. Kommer nog testa den trial version som finns men först när jag har tid.

Som jag förstått det så är Eve ett spel som bygger väldigt mycket på att man tillhör olika fraktioner, det blir inte fullt lika kul om man väljer att spela spelet som en "lone Wolf" (något jag, iaf till en början, hellre väljer att göra). Älskar rymdspel som Elite, I-War, Freelancer, X- spelen (även om jag bara testat demo på det första än så länge, äger dock X-3 Reunion) med flera så Eve kan mycket väl vara ett spel som jag gillar, som sagt kommer nog testa det när jag har tid för det=).

Spelet har en PVE och PvP del. (Highsec, lowsec, nullsec)
Folk han döda dig var som helst i spelet och är fullt lagligt så länge de följer game mechanics alltså är du inte 100% var än du är i spelet.

I början väljer man Gallente, Amarr, Caldari och Minmatar. Dessa val spelar stor roll i början då man får -skills- till deras skepp men spelar ingen roll alls senare i spelet eftersom man kan skilla till vilket skepp man än vill om du nu inte vill köra roleplay.

Inom EVE finns det flera allianser vare sig roleplay eller folk som har samma agenda eller helt enkelt geografiska.

EVE kartan =
http://go-dl1.eve-files.com/media/corp/Verite/influence.png

1
Skriv svar