Så fungerar Halo Anniversarys Kinect-stöd

Robot
Så fungerar Halo Anniversarys Kinect-stöd

Halo Anniversary har gått guld. Nytt för den här versionen är röstkommandon som ser ut att kunna göra din resa både smidigare och fylligare.

#halo-combat-evolved-anniversary, #metroid-prime


Medlem
Så fungerar Halo Anniversarys Kinect-stöd

Snarare något för att locka inte bara helt "clueless" Halo spelare, utan även "Kinect-spelare" att köpa detta.

Medlem
Medlem

Är det bara jag som får känslan av att Kinectinslag skapar störningsmoment och försvårar spelandet snarare än gör det enklare?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

"Reload!"?
Nej nej nej nej....

Medlem

Egentligen borde det inte krävas Kinect för röststyrningsmoment. Jag menar det ingår ju trots allt ett headset till Xboxen...

Medlem

Känns som MS försöker få stöd för Kinect i alla möjliga spel, Kinect är en cool teknikpryl men den är inte någon ersättare för en handkontroll. Tekniken har funnits sedan jag var liten, visst den är mer avancerad men det råder ingen tvekan om att det är samma typ av teknik. Spelen däremot verkar inte ha utvecklats speciellt mycket, merparten av spelen jag sett ser ut som de spelen jag såg när jag var liten om än kanske lite mer avancerade.

Om man inte räknar spel som Dance Central då, då blir det helt annorlunda, där verkar Kinect vara ypperlig och faktiskt betydligt mer avancerad när det kommer till själva spelet och tekniken. Kinect är som gjord för den typen av spel, problemet är bara att det är få spel som detta funkar med. Som sagt, som komplement ja men ersättare, nej knappast.

Medlem
Medlem

Ja! Nu kan jag kanske få någon användning av min kinect...
Men jag känner att de borde kunnat ge bibliotek stödet till människor som inte har kinect också.
Ser fram emot denna reboot. Älskade spelet när jag köpte min xbox sommaren 2003 och har varit xbox fanboy sedan dess.

Medlem

Fan att Anniversary ska ha Reach multiplayer -_- Den är så jävla värdelös med sina noobvänliga powerups, ge mig gammal hederlig Halo multiplayer så skulle jag köpa det här på en gång


signatur

Game long and prosper

Medlem

Värdelöst.

Ge oss Halo serien till PC istället...

(kan _nästan_ tänka mig gfwl om vi får det till pc ).. *ryser*

Medlem

- "Master Cheif move right"

Medlem
Skrivet av Adezj:

- "Master Cheif move right"

haha fyfan. Kinect alltså. Vilken jävla smörja.

Medlem

Trevligt, blir onekligen en anledning att ha Kinect ikopplad
Bortsett från alla hatare i tråden som ändå har fullt upp med super-casual spel som MW3 eller BF3 (same shit different names) så kan vä'l ingen seriöst säga att detta är något dåligt?
Du får en frivillig extrafunktion av Kinect, inget krav på att släppa handkontrollen utan bara ytterligare ett steg/djup i spelupplevelsen, röstkommandon är väldigt logiskt att ha med i Halo då Chief ständigt snackar med Cortana. Ingen kinect = spela vanligt, ha Kinect = mer spelupplevelse.

1
Skriv svar