Så fungerar Halo Anniversarys Kinect-stöd
Halo Anniversary har gått guld. Nytt för den här versionen är röstkommandon som ser ut att kunna göra din resa både smidigare och fylligare.
#halo-combat-evolved-anniversary, #metroid-prime
Känns som MS försöker få stöd för Kinect i alla möjliga spel, Kinect är en cool teknikpryl men den är inte någon ersättare för en handkontroll. Tekniken har funnits sedan jag var liten, visst den är mer avancerad men det råder ingen tvekan om att det är samma typ av teknik. Spelen däremot verkar inte ha utvecklats speciellt mycket, merparten av spelen jag sett ser ut som de spelen jag såg när jag var liten om än kanske lite mer avancerade.
Om man inte räknar spel som Dance Central då, då blir det helt annorlunda, där verkar Kinect vara ypperlig och faktiskt betydligt mer avancerad när det kommer till själva spelet och tekniken. Kinect är som gjord för den typen av spel, problemet är bara att det är få spel som detta funkar med. Som sagt, som komplement ja men ersättare, nej knappast.
Trevligt, blir onekligen en anledning att ha Kinect ikopplad
Bortsett från alla hatare i tråden som ändå har fullt upp med super-casual spel som MW3 eller BF3 (same shit different names) så kan vä'l ingen seriöst säga att detta är något dåligt?
Du får en frivillig extrafunktion av Kinect, inget krav på att släppa handkontrollen utan bara ytterligare ett steg/djup i spelupplevelsen, röstkommandon är väldigt logiskt att ha med i Halo då Chief ständigt snackar med Cortana. Ingen kinect = spela vanligt, ha Kinect = mer spelupplevelse.