Forumtävling – vinn Terror på Elm Street

Robot
Forumtävling – vinn Terror på Elm Street

Freddy Kruegers sju första filmäventyr kan bli dina.


Forumtävling – vinn Terror på Elm Street

Åh, fantastiska filmer! Gillar framförallt ettan och trean, i de sista filmerna börjar det spåra ur lite.

Förstår inte vad du menar

1, 3, 4 och 7 är bäst, 2.an är klart underskattad. Den 5 och 6 är komedi, inte skräck.
De perfekta filmerna för helgen som nalkas.
Underhållning rakt igenom. Och extra materialet är guld!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem

Har tyvärr boxen med filmerna sedan länge. :/ Men rör det sig om boxen med filmerna i bd format så ställer man ju såklart upp. Att få se Johnny Depp bli molestad i hd känns inte fel.

Är DVD som gäller, tyckte inte BD priset (som var 3 gånger dyrare) var rättfärdigat för samma innehåll.
Sen handlar det ju om filmer från tidigt 80 genom 90 tal. Blir tyvärr ingen större skillnad i kvalitet, och det som polerats och gjorts "bättre" har enligt mig tagit bort mycket av charmen med att se filmer från den tiden.

Jag är inte emot BD, men tycker det skall vara ett utmärkande drag för denna generation, och låta klassikerna vara klassiker. (VHS Ftw)
Visste ni förresten att flera moderna Deckare och Polisdraman i USA fortfarande spelas in på band
(celluloid), det ger en estetisk look till slutprodukten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Riktiga klassiker det här!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Träffade karln och pratade lite på Scifi-mässan i Göteborg nyligen, pratglad herre minsann.
Passade givetvis på att skaffa mig en autograf.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Tävlings Bump för forumets räkning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar