Steam-forumet kan ha blivit hackat

Robot
Steam-forumet kan ha blivit hackat

Steams forum ligger nere och mycket tyder på att det kan röra sig om ett intrång.

#valve


Medlem
Steam-forumet kan ha blivit hackat

Tror jag har annat lösen till forumen än till steam kontot.. Smått tröttsamt det här med folk som ska hacka sidor överallt, kan inte dom bara agera som Whitehats o bevisa intrångs möjligheterna och skicka info vidare berörda företagen .. :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Pansarknekt

Drygt när man sitter och lusläser om Skyrims release...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

väntar på internet 2 nu... PRS ftw!

Inaktiv

Jaha EA, vad blir nästa steg?

Medlem
Medlem

Idioter!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

håller med sniper_nr1 äär så grymt trött på dessa idjuts som ska hacka allt och alla just for the kick of it.
Kolla vad dem gjort med mitt mentala tillstånd när jag tvingas change my lösenord all the jävla time, jag börjar till och med skriva svengelska nu tack vare dem, fan THIS skit!

Medlem

har ju vart så ett tag nu, hoppas dom får upp det snart

Inaktiv

Vad har vi lärt oss av denna nyhet? Internet är farligt..

Medlem

Ojojoj, att inte folk har vettigare saker för sig.. :/


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad har vi lärt oss av denna nyhet? Internet är farligt..

Jag väljer att tolka ut "ha aldrig samma lösenord på två ställen". Men visst... Internet är farligt också.

Medlem

kass säkerhet dom måste haft me tanke på hur stora dom är och vilka pengar steam drar in så ska ju sånt vara av toppklass vilket det inte verkar ha varit.

Medlem

You're not alone


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kass säkerhet dom måste haft me tanke på hur stora dom är och vilka pengar steam drar in så ska ju sånt vara av toppklass vilket det inte verkar ha varit.

Ja vbulletin är i topklass när det gäller säkerhet för forum, problemet är inte det, problemet är att kör man mjukvara som är av öppen typ där alla har tillgång till att testa och lära sig explots så hittar man altid något, som tar tid att patcha, Steam kör senaste versionen av vBulletin 3.x så finns inte så mycket mer de kan ha gjort.

Självklart kan ha orsakat av andra saker t.ex. kommit åt ett admin konto, finns en miljon olika sätt här, men vem vet finns ju inga detaljer.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Jaha EA, vad blir nästa steg?

EA? äret inte steam som är hackad?

Medlem

Ja men bra! Det är per auto samma login på forum som på Steam programmet.. Ändrade pw direkt


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad har vi lärt oss av denna nyhet? Internet är farligt..

hahaha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Ja men bra! Det är per auto samma login på forum som på Steam programmet.. Ändrade pw direkt

Det där var fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi har lärt oss att denna nyhet kan vara en nyhet. (om nu forumet är hackat?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skribent
Skrivet av krqkan:
Skrivet av Aquilalore:

Jaha EA, vad blir nästa steg?

EA? äret inte steam som är hackad?

Tror han syftar på "kriget" mellan Origin och Steam och att EA skulle legat bakom hackerattacken som ett sätt att skada Steam.

Medlem

"Steam cannot currently process your request please try again later?"
Lätt att byta lösen med. :'(

Medlem

[http://www.kotaku.com.au/2011/11/steam-forums-apparently-hack...]

sålänge den där bilden inte är fabricerad , så verkar "kanske" ganska uteslutet.

Medlem

Ngn försökte logga in på mitt steam-konto tidigare idag, kanske var ngt med denna sida? Verkar jävla skumt iaf. Trist om kontoinfo är på vift.

Hmm, jag har skippat forumet helt och hållet där som tur är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av LaserFloyd:

håller med sniper_nr1 äär så grymt trött på dessa idjuts som ska hacka allt och alla just for the kick of it. Kolla vad dem gjort med mitt mentala tillstånd när jag tvingas change my lösenord all the jävla time, jag börjar till och med skriva svengelska nu tack vare dem, fan THIS skit!

Haha, du är grym

+ 1


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

haha, använde min bild t.om

Varsågod för tipset!

Medlem

Händer inte allt för mycket om de nu kommer åt mitt lösenord till Steam, det behövs ändå tillgång till min e-mail-adress för att kunna komma in på det. Sååååååh, så är det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Verkar som om skiten har träffat fläkten, får detta nu när man startar upp steam:

10 November 2011
Dear Steam Users and Steam Forum Users:

Our Steam forums were defaced on the evening of Sunday, November 6. We began investigating and found that the intrusion goes beyond the Steam forums.

We learned that intruders obtained access to a Steam database in addition to the forums. This database contained information including user names, hashed and salted passwords, game purchases, email addresses, billing addresses and encrypted credit card information. We do not have evidence that encrypted credit card numbers or personally identifying information were taken by the intruders, or that the protection on credit card numbers or passwords was cracked. We are still investigating.

We don’t have evidence of credit card misuse at this time. Nonetheless you should watch your credit card activity and statements closely.

While we only know of a few forum accounts that have been compromised, all forum users will be required to change their passwords the next time they login. If you have used your Steam forum password on other accounts you should change those passwords as well.

We do not know of any compromised Steam accounts, so we are not planning to force a change of Steam account passwords (which are separate from forum passwords). However, it wouldn’t be a bad idea to change that as well, especially if it is the same as your Steam forum account password.

We will reopen the forums as soon as we can.

I am truly sorry this happened, and I apologize for the inconvenience.

Gabe.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Det är bedrövligt, Vi kommer se mera såna här attacker och säkerhets problem i framtiden.
Ingen system är säkert längre även om de har bästa skyddet. Det måste tas på allvar.

12
Skriv svar