Star Trek Online blir F2P i januari

Robot
Star Trek Online blir F2P i januari

Men vissa features är begränsade eller avstängda om du inte betalar, förklarar Cryptic.

#star-trek-online, #cryptic


Medlem
Star Trek Online blir F2P i januari

Inte för att vara sån, men det har varit känt ganska länge nu att Star Trek Online blir Free-to-play. Det är dock endast nyligen som "releasedatum" blivit känd.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Titeln är ju" Det blir f2p i januari" så vad är problemet?

Docks så gimpar dom fp2 versionen ganska hårt ifall man inte får använda chat funktionen samt mail.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

mail och ingame chat begränsat eller avstängt... lycka till att få några nya spelare då.

Medlem

Det räcker att gimpa guild/fleet-funktionerna, att inte kunna chatta ordentligt är ju skumt.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

mail och ingame chat begränsat eller avstängt... lycka till att få några nya spelare då.

Pay: Wanna party?
F2P:....
Pay: Well? Do you?
F2P:....
Pay: Hellooooo!? Talking to you.
F2P:....
Pay: Fuck this! Screw you!
*Pay walks away*
jag kan se det framför mig

Medlem

Väldigt kul spel, skulle egentligen köpt det när det kom (spelade betan) men tänkte att det skulle sluka alldeles för mycket tid, nu känns det dock nice att det blir f2p, kommer definitivt testa.

Medlem

Går att se skillnaden mellan gratis/betal-varianten här; http://startrekonline.com/f2p_features

In-Game Chat
Gold Members - $14.99 Monthly (or Lifetime)
Unlimited Access

Silver Players - Free
Limited;
Rate limited, broadcast chat restricted, private messages only to friends. Limits go away when any of the following is met: 20 hours of aggregate play across all characters, account has ever had a subscription, account carries a Cryptic Points balance, account has made a C-Store purchase.

Medlem
Skrivet av Zrix:

Går att se skillnaden mellan gratis/betal-varianten här; http://startrekonline.com/f2p_features

In-Game Chat
Gold Members - $14.99 Monthly (or Lifetime)
Unlimited Access

Silver Players - Free
Limited;
Rate limited, broadcast chat restricted, private messages only to friends. Limits go away when any of the following is met: 20 hours of aggregate play across all characters, account has ever had a subscription, account carries a Cryptic Points balance, account has made a C-Store purchase.

Så, varit Gold (En månad betald), 20h spelat, har store valuta och har köpt något
Gillar man spelet så är det nog ganska enkelt att skaffa.

Medlem

Trevligt, Star Trek Online var riktigt kul men kostnaden höll mig borta. Nu när det blir f2p får man nått att gra under natten
Vem behöver ingame chat när man lika lätt (lättare) kan kommunicera med headset och likande...

Medlem

Jag och polarn har lifetimekonto i STO.. :/


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

free to play - pay to enjoy


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Såvidare Cryptic inte satsar på endgame content, gör fler uppdrag, kanske rent utav ett nedladdningsbart expansion så kommer inte äns f2p kunna rädda det här spelet :/

Jag hade skitkul när jag levlade upp, men direkt när jag nådde endgame så dog spelet. Det finns inget att göra helt enkelt, inga raids och pvp är ett obalanserat skämt, Federation har ingen chans mot Klingon Empire som har överlägsna sköldar och vapen...framför allt vapen!

Det går typ minst tre-fyra federation skepp mot ett sketet Klingon skepp >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Det går typ minst tre-fyra federation skepp mot ett sketet Klingon skepp >.<

Är det fortfarande så pass obalanserat? Då har det ju inte hänt ett dugg sedan spelet var nysläppt.

Medlem

hahahaha!

Jag har spelat Star Trek sen realse, är just nu i spelets bästa PvP-guild (inte att det säger mycket, finns kanske bara 30st att tala om).

Spelet är hyfsat balanserat, största problemet är att cryptic gång på gång släpper p2w items i sin Real life Store.

Men att klingons skulle vara OP är INTE sant, snarare tvärt om, federation har mer stabila ship setups.

Tro mej, jag vet

Medlem
Skrivet av thamupp:

hahahaha!

Jag har spelat Star Trek sen realse, är just nu i spelets bästa PvP-guild (inte att det säger mycket, finns kanske bara 30st att tala om).

Spelet är hyfsat balanserat, största problemet är att cryptic gång på gång släpper p2w items i sin Real life Store.

Men att klingons skulle vara OP är INTE sant, snarare tvärt om, federation har mer stabila ship setups.

Tro mej, jag vet

wtf? När jag spelde lite pvp så hade vi inte en chans på federationens sida >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av thamupp:

hahahaha!

Jag har spelat Star Trek sen realse, är just nu i spelets bästa PvP-guild (inte att det säger mycket, finns kanske bara 30st att tala om).

Spelet är hyfsat balanserat, största problemet är att cryptic gång på gång släpper p2w items i sin Real life Store.

Men att klingons skulle vara OP är INTE sant, snarare tvärt om, federation har mer stabila ship setups.

Tro mej, jag vet

wtf? När jag spelde lite pvp så hade vi inte en chans på federationens sida >.<

detta berodde på att, när du spelade, (för ganska så länge sen nu?) så var klingons bara en pvp faction, vilket betyder att alla som spelade klingon bara körde pvp = dom blev bra på det.

STO är inget svårt spel, men som i alla spel tar det lite tid att bemästra!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av thamupp:

hahahaha!

Jag har spelat Star Trek sen realse, är just nu i spelets bästa PvP-guild (inte att det säger mycket, finns kanske bara 30st att tala om).

Spelet är hyfsat balanserat, största problemet är att cryptic gång på gång släpper p2w items i sin Real life Store.

Men att klingons skulle vara OP är INTE sant, snarare tvärt om, federation har mer stabila ship setups.

Tro mej, jag vet

wtf? När jag spelde lite pvp så hade vi inte en chans på federationens sida >.<

Tyder på att spelet är balanserat då alla tycker att det andra laget är OP ^^

@ thamupp
Vilken blir den väsentliga skillnaden mellan f2p med cryptic-hop, och p2p med cryptic shop?
Samma typ av föremål erbjuds på den "öppna marknanden" kan vem som helst få de bästa vapnen/gubbarna etc genom att betala engar, trots månadskostnad.
Ända skillnaden mellan f2p och p2p är tt i det sistnämnda måste du betala per månad utöver det du tvingas betala för bästa gear, medan i f2 är det bara en kostnad. Oavsett så vinner alltid den som betalar mest, då utvecklare alltid vill tjäna pengar. p2w = always

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ thamupp
Vilken blir den väsentliga skillnaden mellan f2p med cryptic-hop, och p2p med cryptic shop?
Samma typ av föremål erbjuds på den "öppna marknanden" kan vem som helst få de bästa vapnen/gubbarna etc genom att betala engar, trots månadskostnad.
Ända skillnaden mellan f2p och p2p är tt i det sistnämnda måste du betala per månad utöver det du tvingas betala för bästa gear, medan i f2 är det bara en kostnad. Oavsett så vinner alltid den som betalar mest, då utvecklare alltid vill tjäna pengar. p2w = always

Som jag förstått det så kommer subscribers, som sagt, få Store-Points varje månad. Utöver det har dom olika fördelar med ekonomin som gör det enklare för dom att bli "rika".

Annars är det mycket restriktioner för free-spelare, som att de måste betala riktiga pengar för respecs, nästan ingen inventory space (om du inte köper mera för Store-Points..!) osv osv.

Vad dom också gör är att de just nu totalt förstör den (sådära) balansen mellan skepp. det finns 5 tiers av skepp. T5 har nästan alltid haft "bonus-skepp" som man kunnat köpa i affären men de har alltid varit balanserade med de som är gratis, så det har inte varit något problem.

Men nu lägger dom till "+-skepp" i varje tier som dom ska sälja i f2p. Dessa skepp går bara få tag i Cash Storen och är UPPENBARLIGEN p2w (extra abililty slots etc).

Nä, Cryptic är verkligen inte en favo. Synd att dom fick tag i Star Trek IPen... !

Medlem

Tänkte bara lägga till, om någon vill testa spelet har jag 1 extra key från nån alienware grej. 60 dagar speltid + bonus items.

Då verkar det som om även detta spel kommer läggas ned inom en "snar" framtid...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Då verkar det som om även detta spel kommer läggas ned inom en "snar" framtid...

Säg inte det, de flesta andra spel de släppt som f2p har ökat lavinartat i spelare, dessutom har de spenderat ett bra tag på konversionen på test-servrarna. Iofs säger inte det så mkt som det borde när det gäller cryptic då de verkar riktigt sega med vad de gör ibland... Men räkna inte ut sto än.

Medlem

Tjaa, vi får se hur pass STO lyckas överleva. Fast om dom ska ha en ärlig chans så måste verkligen Cryptic ändra utvecklingen av spelet. Istället för att fokusera sig på att ändra gameplay som de gjort under året så måste de lägga till nya områden osv.

För att vara ett mmo så är Star Trek universumet väldigt litet och instängt, riktigt synd då jag vill spendera mer tid med min Captain T´Pinnu, min störtsköna Vulcan som jag baserade på T´Pol från serien Enterprise

Lär väl bli att casual spela lite ifall gratis konton får tillgång till de spelarskapade uppdragen, men ifall de dragit restriction över chatten så blir det lite surt


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar