Cthulhu-rollspelet säljer mycket mer till pc än Xbox 360

Robot
Cthulhu-rollspelet säljer mycket mer till pc än Xbox 360

Obeskrivliga sötmonstret Cthulhu räddar världen så att han kan förstöra den – du har väl inte missat Zeboyd Games indie-fullträff?

#cthulhu-saves-the-world, #zeboyd-games, #valve, #breath-of-death-vii


Medlem
Cthulhu-rollspelet säljer mycket mer till pc än Xbox 360

världen behöver fler Lovecraft-spel

Medlem

MW3 är ändå bättre, det sålde mycket mer.

Medlem
Skrivet av jippo1:

MW3 är ändå bättre, det sålde mycket mer.

Super Mario bros är bättre, det sålde mycket mycket mer än MW3

Medlem

Jag gissar att konsolspelarna inte tycker att grafiken duger.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Jag gissar att konsolspelarna inte tycker att grafiken duger.

WHAM

Seriöst, spelet är inget speciellt. Men nog så värt det lilla priset för att dra på smilbanden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vilken frisk vind detta kom som efter Ubisofts utspel dom senaste dagarna


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Vilken frisk vind detta kom som efter Ubisofts utspel dom senaste dagarna

Att jämföra AAA-titlar som ubisoft gör mot det här är bara dumt

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:

Vilken frisk vind detta kom som efter Ubisofts utspel dom senaste dagarna

Att jämföra AAA-titlar som ubisoft gör mot det här är bara dumt

Var inte riktigt titeln som jag syftade på, bara att det är något positivt om PC försäljning.

Edit ; Sen är väl inte "I Am Alive" en AAA titel? Eller? :S


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:

Vilken frisk vind detta kom som efter Ubisofts utspel dom senaste dagarna

Att jämföra AAA-titlar som ubisoft gör mot det här är bara dumt

Var inte riktigt titeln som jag syftade på, bara att det är något positivt om PC försäljning.

Edit ; Sen är väl inte "I Am Alive" en AAA titel? Eller? :S

tänkte mer på Ghost Recon

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:

Vilken frisk vind detta kom som efter Ubisofts utspel dom senaste dagarna

Att jämföra AAA-titlar som ubisoft gör mot det här är bara dumt

Var inte riktigt titeln som jag syftade på, bara att det är något positivt om PC försäljning.

Edit ; Sen är väl inte "I Am Alive" en AAA titel? Eller? :S

tänkte mer på Ghost Recon

Fair enough.


signatur

Nämen!

Medlem

Alldeles för hård konkurrans på xbox, kommer ju flera nya indie games varje dag och många av hög kvalite
Personligen köpte jag det inte då jag köpt deras förra spel och ännu inte spelat ut det, samt att det var för dy nyheter (samma gameplay etc), lite nytt skadar inte.
Sist är det sant vad de säger, om man inte gör reklam för sig (eller andra gör reklam åt en) är det lätt att försvinna i mängden, det hindrar dock inte riktigt bra spel från att ändå sälja ett par hundra tusen ex även på xbox indie games (I made a game with zombies som exempel, minecraft-kloner etc)

Medlem

Fräckt, Cthulhu börjar bli en riktig superhjälte. Räddade ju världen från ondska så sent som i South Park säsong 14...
http://www.youtube.com/watch?v=bJ1dOIgiIyk


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Alldeles för hård konkurrans på xbox, kommer ju flera nya indie games varje dag och många av hög kvalite
Personligen köpte jag det inte då jag köpt deras förra spel och ännu inte spelat ut det, samt att det var för dy nyheter (samma gameplay etc), lite nytt skadar inte.
Sist är det sant vad de säger, om man inte gör reklam för sig (eller andra gör reklam åt en) är det lätt att försvinna i mängden, det hindrar dock inte riktigt bra spel från att ändå sälja ett par hundra tusen ex även på xbox indie games (I made a game with zombies som exempel, minecraft-kloner etc)

Jo, för det kommer ju inte många bra indiespel på Steam alls ju...


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Någon annan som får följande problem när dem försöker handla på Steam?

"There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance."

Funkar inte med varken paypal eller kortbetalning Blev sugen på lite Cthulhu nu, ju!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Åh, NES vibbar i grafiken <3
Kommer skaffa det här i framtiden när spelschemat tunnats ut lite


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av jippo1:

MW3 är ändå bättre, det sålde mycket mer.

Super Mario bros är bättre, det sålde mycket mycket mer än MW3

Aaa! Dumt att resonera, spelet sålde bra o därför är det ett bra spel. Lol!

Medlem

XLIG dras tyvärr med enorma problem och dåligt rykte tack vare utvecklare likt Silver Dollar Games som spammar ned hela skiten med värdelösa massproducerade "spel" som de knackat ihop på en kafferast allt i jakten på att lura folk på sina växelpengar. Utan att överdriva är >90% ren smörja som bara ligger uppe "to make a quick buck". Seriösa indieutvecklare har det ENORMT svårt att etablera sig och överleva på XLIG.

Med det sagt är det trevligt att höra att det faktiskt finns spel som lyckas tränga sig igenom bruset och sälja relativt bra även där.

KoP
Medlem

Kan bero på att deras spel drunknar någonstanns ihop med 50 liknande spel på Xbox live indiegames.

Köpte just! Lätt värt det.

Medlem

hoho, då har man stöttat indie marknaden litet, kan ju inte säga nej till ett Cthulhu lir för en sådan slant, och man hade ändock lite växelslantar på paypal kontot så! Faan, man kanske skall fundera på att utveckla nått och ha steam distro i tankarna!

Medlem

Lovecraft skulle vända sig i sin grav...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar