Battlefield 3-motorn används i Army of Four?

Robot
Battlefield 3-motorn används i Army of Four?

Färskt rykte gör gällande att EA arbetar på en Army of Two-uppföljare i Frostbite 2-motorn.

#electronic-arts, #dice, #army-of-two-the-40th-day


Medlem
Battlefield 3-motorn används i Army of Four?

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Medlem
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Säga vad man vill, men EA äger praktiskt taget Frostbite 2motorn, vem tror du pyntatde för utvecklingen av motorn?

Det är EA som har pumpat ut all pengarna och kan använda den i andra Spel de släpper.

Medlem

Varför gråta över att en spelmotor som är bra används i andra spel?

Har dock inte spelat eller hört om detta spel förut, men har inget emot att dom använder motorn på flera ställen.

Medlem

Det var ju väntat att de skulle göra så!

Medlem

Förstår inte gnället. Det ligger i DICE intresse att så många släpp som möjligt använder deras motor. Win-Win från deras sida.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Jag förstår inte? Varför är detta dåligt?

Själv gillar jag Frostbite-motorn och det är ju faktiskt PC-vänlig vilket är bättre än det mesta andra där ute på marknaden.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Jag förstår inte? Varför är detta dåligt?

Själv gillar jag Frostbite-motorn och det är ju faktiskt PC-vänlig vilket är bättre än det mesta andra där ute på marknaden.

Jo, Frostbite 2 är bra...
Men att EA tar all äran för Frostbite för att dom har finansierat det, det hatar jag.
Det är väl Dice som har ideerna och EA finansierar...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Jag förstår inte? Varför är detta dåligt?

Själv gillar jag Frostbite-motorn och det är ju faktiskt PC-vänlig vilket är bättre än det mesta andra där ute på marknaden.

Jo, Frostbite 2 är bra...
Men att EA tar all äran för Frostbite för att dom har finansierat det, det hatar jag.
Det är väl Dice som har ideerna och EA finansierar...

Frostbite är inte så bra som folk påstår. Visst det är snyggt men den har också väldigt uppenbara problem. Det mest störande är Delayen som finns i varje frostbite drivet spel. Samt att hit detection på objekt kan vara jävligt off ibland.

Inte för att jag emot motorn. Men dem kanske ska ta och fixa dem satans problemen innan dem släpper fler spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Jag förstår inte? Varför är detta dåligt?

Själv gillar jag Frostbite-motorn och det är ju faktiskt PC-vänlig vilket är bättre än det mesta andra där ute på marknaden.

Jo, Frostbite 2 är bra...
Men att EA tar all äran för Frostbite för att dom har finansierat det, det hatar jag.
Det är väl Dice som har ideerna och EA finansierar...

Vadå tar åt sig all äran, EA har aldrig påstått att dom utvecklat motorn. Dom har lovprisat DICE för sina bedrifter. EA är bara ägaren då dom betalat för den, så att EA bestämmer hur den ska användas är bara helt i sin ordning. Väx upp.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av totte1015:

(om det stämmer)

Jävla idiot EA.
Kan inget annat än hata dom asen

Jag förstår inte? Varför är detta dåligt?

Själv gillar jag Frostbite-motorn och det är ju faktiskt PC-vänlig vilket är bättre än det mesta andra där ute på marknaden.

Jo, Frostbite 2 är bra...
Men att EA tar all äran för Frostbite för att dom har finansierat det, det hatar jag.
Det är väl Dice som har ideerna och EA finansierar...

Helt ärligt hur orkar du bry dig om DICE "ära" hit eller dit? Barnsligare får man leta efter.

OT: Bra att fler spel använder FB2 det är en grym motor. Har vissa problem ja, men man får inte glömma att den är väldigt ny också.

Inaktiv

Det är EA som har pumpat ut pengarna på motorn.. då får dom göra vad dom vill med den.

Medlem

Kom i håg när man lirade Army of Two med brorsan, goda tider!
Sedan detta?! Underbart. Frostbite for the win.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Heja Fanboys och Haters! Bråka mer, skitkul att läsa


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja Need for speed the Run blev skit, så Army of four blir väll lika dåligt.

Medlem

Det spelar ingen större roll vilken motor ett spel är gjort i, det kan bli hur bra eller dåligt på skalan skit till magnifikt som helst. Jag slår vad om att det går att göra väldigt roliga spel med id-tech ala 90-tal fortfarande, likväl en ytterligare bajsnödig förstapersonspangare med Frostbite i periferin.

Medlem

Varför klaga? Jag ser gärna Frostbite 2 i fler spel än bara BF3. Det bevisar bara att DICE har gjort en riktigt grym motor som fler vill använda.

Medlem

Eller att de investerat i en jätte dyr motor som inte funkar så bra och nu måste de få tillbaka pengarna och släpper fler halvhjärtade spel byggt på en motor som gör sig ännu sämre i de spelen, så var fallet med need for speed, kanske inte med Army of four

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

Eller att de investerat i en jätte dyr motor som inte funkar så bra och nu måste de få tillbaka pengarna och släpper fler halvhjärtade spel byggt på en motor som gör sig ännu sämre i de spelen, så var fallet med need for speed, kanske inte med Army of four

Derp..

Medlem
Medlem
Skrivet av MachOne:

Varför klaga? Jag ser gärna Frostbite 2 i fler spel än bara BF3. Det bevisar bara att DICE har gjort en riktigt grym motor som fler vill använda.

Haha...Nej.Det evisar inget annat än att EA tyckte att Frostbyte 2 vart väldigtdyr oc tvingar andra utvecklare att använda motorn även om den suger/inte passar för spelet. Vilket medför sämre spel som säljer sämre, vilket gör att EA lir snålare och använder motorn än mer omotiverat

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att urra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor, men vad gör det när vi istället får njuta av Bf:BC3 nästa år och BF4 inom 2-3

Urk, vad hände med den tiden då spelutvecklare satsade på ra spel och spelare köpte spel som var ra, inte de som var kända?
Vad hände med tiden då folk vågade ha en egen åsikt och inte bara gilla saker som är populära, tiden då stora, kända IP fick dåliga betyg om spelet var dåligt?
Vad hände med tiden då en uppföljare ska erbjuda mer än föregångarna inte mindre (Battlefail 3), men s¨klart släng in snygga ljuseffekter och säg "det är snyggt, alltså är det bra, känd IP!!!!"så lurar du nog 90% av dagens gamers, speciellt på PC, casuals hela bunten som ara bryr sig om märken och grafik inte innehåll.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av MachOne:

Varför klaga? Jag ser gärna Frostbite 2 i fler spel än bara BF3. Det bevisar bara att DICE har gjort en riktigt grym motor som fler vill använda.

Haha...Nej.Det evisar inget annat än att EA tyckte att Frostbyte 2 vart väldigtdyr oc tvingar andra utvecklare att använda motorn även om den suger/inte passar för spelet. Vilket medför sämre spel som säljer sämre, vilket gör att EA lir snålare och använder motorn än mer omotiverat

Nej, ju bättre en motor är desto mer kan den användas till.
Om FB2 bara användes till BF3 så är det en värdelös motor eftersom ingen på marknaden ser hur dom skulle kunna använda den.

Gillar att det är fler spel som snappar upp FB2 för då är det större chans att dom fixar alla fel med den.

Medlem

Varför gnälla över att den skall användas i andra spel än Battlefield 3? Ju fler som använder den, ju mer åsikter kommer in på hur den kan förbättras, vilket bara är ett plus?
Sedan tycker JAG att motorn är riktigt bra och passande i Battlefield 3. Snygg grafik med bra ljuseffekter, jämna animeringar och härlig förstörelse. Ser bra ut, även på Xbox och PS3. Ligger absolut i topp-skiktet grafiskt sett. Förstår inte vad folk gnäller om.
Detta är såklart bara min åsikt, andra får såklart tycka annorlunda om de vill, men varför gnälla över att BF inte ser lika bra ut på 6 år gammal hårdvara som på minst 2 år ny på PC? Såklart det ser snyggare ju mer kraft man har, bra att man optimerar till varje plattform!

Sedan måste jag säga att Army of Four verkar redigt ballt, gött att köra co.op med 3 andra polare!

Medlem

Klart, Frostbite är ju G J O R D för konsoler.

På senaste tid även anpassad till PC i BF3.

Medlem

NFS The Run är gjord under Frostbite 2, sluta böla och se framåt att vi i Sverige är grymma på motorer och i framtiden att frostbite 3 lätt kommer bli verkligt!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Nfs on the run sög, tagit bort allt vettigt..Men BF3 var bra..
Vilken jäkla grafik motor som helst är bättre än den som varit i både ettan och tvåan av army of two!
Menar stora textur fel vart man än vände sig mådde man illa av när helt plötsligt halv vägsgenom en bossfight fick se en vägg plötsligt få textur eller en fyraknt komma in genom fönstret bara för att en halvminut senare genom cutscenen förrvandlas till en helikopter och helt plötsligt ändras juh storyn..!!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av MachOne:

Varför klaga? Jag ser gärna Frostbite 2 i fler spel än bara BF3. Det bevisar bara att DICE har gjort en riktigt grym motor som fler vill använda.

Haha...Nej.Det evisar inget annat än att EA tyckte att Frostbyte 2 vart väldigtdyr oc tvingar andra utvecklare att använda motorn även om den suger/inte passar för spelet. Vilket medför sämre spel som säljer sämre, vilket gör att EA lir snålare och använder motorn än mer omotiverat

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att urra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor, men vad gör det när vi istället får njuta av Bf:BC3 nästa år och BF4 inom 2-3

Urk, vad hände med den tiden då spelutvecklare satsade på ra spel och spelare köpte spel som var ra, inte de som var kända?
Vad hände med tiden då folk vågade ha en egen åsikt och inte bara gilla saker som är populära, tiden då stora, kända IP fick dåliga betyg om spelet var dåligt?
Vad hände med tiden då en uppföljare ska erbjuda mer än föregångarna inte mindre (Battlefail 3), men s¨klart släng in snygga ljuseffekter och säg "det är snyggt, alltså är det bra, känd IP!!!!"så lurar du nog 90% av dagens gamers, speciellt på PC, casuals hela bunten som ara bryr sig om märken och grafik inte innehåll.

HAHAHA betyder det att Epic Games gjorde riktig jävla skitmotor när de gjorde UE3?
logiken..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av MachOne:

Varför klaga? Jag ser gärna Frostbite 2 i fler spel än bara BF3. Det bevisar bara att DICE har gjort en riktigt grym motor som fler vill använda.

Haha...Nej.Det evisar inget annat än att EA tyckte att Frostbyte 2 vart väldigtdyr oc tvingar andra utvecklare att använda motorn även om den suger/inte passar för spelet. Vilket medför sämre spel som säljer sämre, vilket gör att EA lir snålare och använder motorn än mer omotiverat

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att urra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor, men vad gör det när vi istället får njuta av Bf:BC3 nästa år och BF4 inom 2-3

Urk, vad hände med den tiden då spelutvecklare satsade på ra spel och spelare köpte spel som var ra, inte de som var kända?
Vad hände med tiden då folk vågade ha en egen åsikt och inte bara gilla saker som är populära, tiden då stora, kända IP fick dåliga betyg om spelet var dåligt?
Vad hände med tiden då en uppföljare ska erbjuda mer än föregångarna inte mindre (Battlefail 3), men s¨klart släng in snygga ljuseffekter och säg "det är snyggt, alltså är det bra, känd IP!!!!"så lurar du nog 90% av dagens gamers, speciellt på PC, casuals hela bunten som ara bryr sig om märken och grafik inte innehåll.

Att dra in din uppfattning av ett spel i en diskussion om grafikmotorer bevisar ju bara din okunnighet. DICE gjorde BF3 på sitt sätt och la till effekter som DOM tyckte skulle passa in, och det betyder inte att teamet som gör Army of Four kommer göra på samma sätt.

Medlem

Det här kommer bli grymt! Mer Frostbite2 porr tack!

Skrivet av Grumbledock:

Det enda bra med Frostbyte är animationerna, förstörelsen är inte mycket att hurra för, den har en del välkända problem, grafiken lämnar en hel del att önska etc. Visst, 200% bloom och sjukt överdrivna ljuseffekter för att verka snygg, men kollar man under huven luktar det unket lång väg. En fattig motor som inte presterar bra trots grym hårdvara och som sviker när det gäller.
BF3, Dice och Frostbyte 2 är mer av samma mjölkade dynga, klart under konkurrenternas nivå. Army of Two var bra, the 40:th day sög, detta lär suga ännu mer pga dålig ledning och spelmotor,

Kan nån tala om för mig vad mr positiv svamlar om?
Hur kan nåt verka snyggt? Ser det snyggt ut ÄR det väll snyggt även om man använder knep och genvägar för att få det så.
Med grafik i absoluta toppskiktet även på medium på mitt "gamla" 5850 kort.. din gök


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar