DMC – emo-Dante dubbelfilmad

Robot
DMC – emo-Dante dubbelfilmad

Två läckra trailers från Capcoms Devil May Cry-reboot har letat sig in i filmarkivet! Vrålös och Twilight väntar är vad som väntar dig!

#capcom, #dmc-1, #ninja-theory


Medlem
DMC – emo-Dante dubbelfilmad

Musiken,fighterna, ja till och med dante verkar helt förjävliga. Så här förstör man en redan fungerande spel-serie!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

RIP DMC


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Medlem

Tycker det ser bra ut

Medlem

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag är nästan tacksam för att de gör ett spel med en image som främst unga pojkar och gayrörelsen kommer digga. Då slipper jag köpa ett till spel för DMC4 var så bra att jag spelade igenom det tre gånger.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Känns inte alls som det DMC jag spelat och älskar.


signatur

Rawr

Medlem

I'll still play it.

Medlem

De gör ju en reboot av serien, om den skulle vara helt likadan som de andra skulle det bli fett boring, sluta gnäll!

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Grov fail på min senaste kommentar...

OnT: Ser inte vad det är som är fel med spelet, förutom att Dantes nya look är åt helvete. Tror att detta kan bli ett helt OK söndagslir!


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem

Såg ju helt okej ut fast saknar gamla dante mer

Medlem

jag tycker de ser bra ut jag se fram mot de
om alla spel skulle vara exakt lika varandra i en serie så skulle man tröttna på dem
ta ff serien
skulle ni villja att lla va exakt som ff 1 hela tiden
i kanske vill ha dom fyra warriors of light nr 28 eller nått där de är samma sak om o om igen

prova spelet innan ni säger att nä de ser skit ut bra för att ni är van vid nått gammalt


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Moderator | Testpilot

Förstår inte varför alla klagar. Tycker Dante ser helt okej ut, fighterna är i samma stuk om inte bättre än tidigare, banan när allting ändrar form eller vad det nu ska kallas verkar också väldigt grymt.

Eller är det bara för han ser annorlunda alla ska hata?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag är nästan tacksam för att de gör ett spel med en image som främst unga pojkar och gayrörelsen kommer digga. Då slipper jag köpa ett till spel för DMC4 var så bra att jag spelade igenom det tre gånger.

Ja, inget skriker vuxet och heteronormativt som en man med långt vitt hår iklädd en lång röd rock.

Medlem

Hade Dante varit mindre tonåring hade jag inte haft något emot hans nya look, även om jag föredrar den Dante vi är vana vid. För övrigt tycker jag det ser väldigt bra ut.

Medlem

DMC serien behövde ingen reboot! Nej, fy fan. Emo Dante kommer jag ignorera. Detta spelet existerar inte i min värld.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ninja Theory har helt klart kapaciteten att göra storverk, titta bara på Enslaved som är helt sagolikt vad gäller både berättande, design och spelbarhet. Visst, Devil May Cry 4 var en riktig pärla och har spelats igenom flertal gånger på min krysslåda (och det står sig väldigt bra än idag), men döm inte ut den här 'nystarten' på förhand. Jag säger inte att det nödvändigtvis blir toppen, men säger inte heller att det blir botten. Det ligger i människans natur att bli rädd och slå på våra försvarsmekanismer när vi stöter på något som känns främmande och/eller nytt. Om ingen någonsin vågade sig på förändringar så skulle vi sitta här om 30 år och lira ännu ett expansionspaket till Modern Warfare. Och det vill vi ju verkligen inte!

Och vad klagar folk på egentligen? Dantes nya 'look'? Han kan väl på många sätt liknas med en västerländsk version av Nero från DMC4 (som i sin tur kan liknas med Dante från tidigare DMC-titlar), och det verkar ju ingen klaga på. Snarare tvärtom anser ju de flesta att DMC4 är seriens formtopp. Vi fick spela som asiatisk emo-snubbe i DMC4. Nu får vi spela som västerländsk emo-snubbe istället. Big deal!

Gå ut och ta en nypa luft nu gott folk, så ska ni se att det känns lite bättre sen

Medlem

Förstår inte varför vissa klagar på hur han ser ut? man behöver väl inte ha karaktären man spelar som idol eller va kär i den ? Jag kommer nog köpa detta tillsammans med DMC collectionen som kommer för att återleva lite fina stunder, spelen är ju bra och tror knappast dom kommer glida långt ifrån orginalen med detta nya spel. Självklart köp.


signatur
Medlem

Bara jag som kom att tänka på Inception vid Escape delen?


signatur

"eyuup"

Medlem

Bara jag som kom att tänka på Inception vid Escape delen?


signatur

"eyuup"

Medlem

Förra Dante är ju mer EMO än den här.

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Paddington:

Jag är nästan tacksam för att de gör ett spel med en image som främst unga pojkar och gayrörelsen kommer digga. Då slipper jag köpa ett till spel för DMC4 var så bra att jag spelade igenom det tre gånger.

Ja, inget skriker vuxet och heteronormativt som en man med långt vitt hår iklädd en lång röd rock.

Vitt hår och röd rock är inte sexuellt förknippat om man inte har en särskild böjelse för sånt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vitt hår och röd rock är inte sexuellt förknippat om man inte har en särskild böjelse för sånt.

Men svart hår och röd rock är det, menar du?

Medlem

Dante känns inte riktigt som Dante, utan mer som typ Hayden Christensen (Anakin i Star Wars - Attack of the clones och Revenge of the Sith). Men fighterna känns som de ska, och hur banorna "morphar" sig verkar riktigt intressant. Sen verkar röstskådespelarna vara rätt bra om man ska döma från det lilla som hördes i dessa filmsnuttar. Är glad så länge jag slipper höra japanska porrfilms- småflicks- stön ur varje kvinnlig karaktär så fort de reagerar på något, vilket förstörde mycket av min DMC-upplevelse, samma med många andra asiatiska spel.

Medlem

Ser skitbra ut, grymt att världen ändras medans man lirar och inte bara i cutscenes mellan fighterna.

Vad spelar det för roll hur Dante ser ut? Hans look kan ju omöjligt påverka om spelet blir blir bra eller ej.

1
Skriv svar