Trots succén – inget Bastion 2 planerat

Robot
Trots succén – inget Bastion 2 planerat

Supergiant Games planerar ingen direkt uppföljare till sin framgångssaga men utesluter inte möjligheten att återvända till Bastions vackra värld.

#supergiant-games, #bastion


Medlem
Trots succén – inget Bastion 2 planerat

Känns lite dumt då de redan avslutat storyn. Hade de lämnat en cliffhanger, javisst hade en uppföljare varit trevligt.

Skulle hellre se ett nytt spel, i ny miljö med samma grafiska stil och musik. Och berättarröst.

Medlem

Jag älskar att det räknas som nyhet när någon inte vill mjölka sin skapelse.........


signatur

// Bacon <3

Medlem

"Vi avslöjade inte Bastion förrän ett år efter utveckligen hade startat eftersom vi känner att spel som inte är redo att spelas är inte redo att visas." Nog det bästa jag har hört en utvecklare säga på länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker det är skönt när de för en gång skull inte mjölkar ett varumärke. Låt det vara lite, låt det smälta in något år. Så trött på uppföljare nuförtiden.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Har väl alltid varit sagt från Supergiant's sida att det inte ska komma en uppföljare till Bastion.

Ska bli spännande att se vad de hittar på härnäst. Förhoppningsvis får vi ytterligare fantastiska spel.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag älskar att det räknas som nyhet när någon inte vill mjölka sin skapelse.........

This


signatur

Imperator

Medlem

Kan inte annat än hålla med, behövs ej ett andra spel.

Medlem

Bra, skapa något nytt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar