Studion som gjorde Assassin's Creed jobbar på ett MMO

Robot
Studion som gjorde Assassin's Creed jobbar på ett MMO

Ubisoft Quebec som bland annat har jobbat med Assassin's Creed skapar nu ett stort MMO. Studion har lagt ut flera MMO-relaterade jobbannonser.

#ubisoft-quebec, #assassins-creed-brotherhood, #assassins-creed-revelations


Medlem
Studion som gjorde Assassin's Creed jobbar på ett MMO

Det sista som behövs är mer MMO eller FPS.

Medlem

zzzzzzzz.. hoppas dom gör pacman 12 också när dom ändå är i farten..


signatur
Medlem
Medlem

Dömer inte ut det förrens jag vet vad för slags spel det är. Däremot hoppas jag att det inte är ännu ett hålla-i-handen/korridors-MMO som SWTOR är. Ser fram emot Archeage.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Ser fram emot Archeage.

Och där tappade du all trovärdighet i en mening...

Medlem

Tja, alla andra gör det ju, så varför inte..........

Skrivet av s3ng:

Dömer inte ut det förrens jag vet vad för slags spel det är. Däremot hoppas jag att det inte är ännu ett hålla-i-handen/korridors-MMO som SWTOR är. Ser fram emot Archeage.

trollololol...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

med alla sina ovärdiga dlcs så har de stulit tillräckligt av mina pengar!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:
Skrivet av s3ng:

Ser fram emot Archeage.

Och där tappade du all trovärdighet i en mening...

lolwut?

Ser fram emot det i den meningen att jag tycker det ska bli intressant vad det blir utav det. Ser kul ut med byggandet av båtar och hus, fast mer än så har jag egentligen inte sett. Får dock erkänna att designen på karaktärerna i nuläget ser alltför.. Hmm.... "asiatiska" ut? Kanske (förhoppningsvis) västerniseras.

Annars finns väl The Secret World, när det nu kommer.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Dömer inte ut det förrens jag vet vad för slags spel det är. Däremot hoppas jag att det inte är ännu ett hålla-i-handen/korridors-MMO som SWTOR är. Ser fram emot Archeage.

haha, tycker lite lustigt att du också kommenterade en annan nyhet (SWTOR) även den med

Skrivet av s3ng:

Njjaeeee. Kom till 22 sen dog lusten. Så himla trött på dessa värdelösa korridors-mmo'n som pumpas ut med jämna mellanrum. Väntar på Archeage.

Tycker det var lite smålustigt att detta (i mina konstiga ögon iaf) nästan såg ut som exakt samma meddelande typ som skrivet från mall, hehe.
no offence, tycker bara var lite lustigt.

Medlem
Skrivet av afterclap:
Skrivet av s3ng:

Dömer inte ut det förrens jag vet vad för slags spel det är. Däremot hoppas jag att det inte är ännu ett hålla-i-handen/korridors-MMO som SWTOR är. Ser fram emot Archeage.

haha, tycker lite lustigt att du också kommenterade en annan nyhet (SWTOR) även den med

Skrivet av s3ng:

Njjaeeee. Kom till 22 sen dog lusten. Så himla trött på dessa värdelösa korridors-mmo'n som pumpas ut med jämna mellanrum. Väntar på Archeage.

Tycker det var lite smålustigt att detta (i mina konstiga ögon iaf) nästan såg ut som exakt samma meddelande typ som skrivet från mall, hehe.
no offence, tycker bara var lite lustigt.

Jag kom på det efter jag skrivit i denna tråden, väntade på att någon skulle påpeka det haha. Jaja, jag är ingen Archeage fanboy innan någon säger motsatsen.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av afterclap:
Skrivet av s3ng:

Dömer inte ut det förrens jag vet vad för slags spel det är. Däremot hoppas jag att det inte är ännu ett hålla-i-handen/korridors-MMO som SWTOR är. Ser fram emot Archeage.

haha, tycker lite lustigt att du också kommenterade en annan nyhet (SWTOR) även den med

Skrivet av s3ng:

Njjaeeee. Kom till 22 sen dog lusten. Så himla trött på dessa värdelösa korridors-mmo'n som pumpas ut med jämna mellanrum. Väntar på Archeage.

Tycker det var lite smålustigt att detta (i mina konstiga ögon iaf) nästan såg ut som exakt samma meddelande typ som skrivet från mall, hehe.
no offence, tycker bara var lite lustigt.

Jag kom på det efter jag skrivit i denna tråden, väntade på att någon skulle påpeka det haha. Jaja, jag är ingen Archeage fanboy innan någon säger motsatsen.

ARCHEAGE FANBOY ALERT!

Medlem

Det vore coolt med ett MMORPG som har fysik så alla inte är spöken utan massa som går igenom varandra. Så om man gick in bland andra spelare så skulle karaktären tränga sig förbi ungefär som man gör på gatorna i Assassins Creed.

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det vore coolt med ett MMORPG som har fysik så alla inte är spöken utan massa som går igenom varandra. Så om man gick in bland andra spelare så skulle karaktären tränga sig förbi ungefär som man gör på gatorna i Assassins Creed.

Warhammer Online uppfyller den funktionen, att du kan blockera på riktigt med några snubbar med stora sköldar. Dock så är det de enda spelet uppfyller sett utifrån ditt inlägg dock

Medlem
Skrivet av Matn:
Skrivet av soderkvist:

Det vore coolt med ett MMORPG som har fysik så alla inte är spöken utan massa som går igenom varandra. Så om man gick in bland andra spelare så skulle karaktären tränga sig förbi ungefär som man gör på gatorna i Assassins Creed.

Warhammer Online uppfyller den funktionen, att du kan blockera på riktigt med några snubbar med stora sköldar. Dock så är det de enda spelet uppfyller sett utifrån ditt inlägg dock

Age of Conan hade den funktionen förut, om spelet har kvar funktionen vet jag inte. Tro mig, det är bara irriterande då folk blockerade quick travel båten i Stygia´s huvudstad hela tiden


signatur

Game long and prosper

Fuck, inte ännu ett mmo.

Inaktiv

behövs fan inge mera MMO.. räcker med Wow.

Medlem
Skrivet av showerguy:

räcker med Wow.

Nevaaah! Marknaden måste ha konkurrens så det händer något.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:
Skrivet av showerguy:

räcker med Wow.

Nevaaah! Marknaden måste ha konkurrens så det händer något.

Helt rätt men det är svårt att slå sig in på marknaden när wow verkligen är nummer ett.

Alla mmo spel som har släppts har blivit Free 2 Play 1-2 år efter. Nu är det bara Star Wars kvar. Kan dom få in spelare och hålla kvar dom gamla så är det bra.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av showerguy:

räcker med Wow.

Nevaaah! Marknaden måste ha konkurrens så det händer något.

Helt rätt men det är svårt att slå sig in på marknaden när wow verkligen är nummer ett.

Alla mmo spel som har släppts har blivit Free 2 Play 1-2 år efter. Nu är det bara Star Wars kvar. Kan dom få in spelare och hålla kvar dom gamla så är det bra.

Guild Wars 2 är på väg. TERA likaså, Guild Wars 1 lever fortfarande.

Medlem

MMO när,ar sig Zombier i "uttjatatnivå"...


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv

Väldigt skeptisk till ännu ett mmo. Men ska bli intressant att se senare vad dom åstadkommit. När dom väl kommit igång med spelet så lär man ju få se lite. Men som sagt jag är riktigt skeptisk till att det ens kommer hålla innan det blir som alla andra säger blir ett free to play lika snabbt

Medlem

Varför en försöka göra ett MMO, Blizzard är dom ända som kan lyckas med något sådant. När Titan kommer förstår väl vem som helst att de kommer slå rekord eller rekord på antalet spelare.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tycker många av er fokuserar på MMO-stämpeln lite för mycket. Vad som utgör ett MMO är väl bara att det är massivt online-spel där spelvärlden delas av alla. Jag gillar den premissen men personligen har jag inte tyckt något spel av det nuvarande utbudet har varit intressant. Därför välkomnar jag mer konkurrens från stora spelutvecklare. Detta är goda nyheter!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Matn:
Skrivet av soderkvist:

Det vore coolt med ett MMORPG som har fysik så alla inte är spöken utan massa som går igenom varandra. Så om man gick in bland andra spelare så skulle karaktären tränga sig förbi ungefär som man gör på gatorna i Assassins Creed.

Warhammer Online uppfyller den funktionen, att du kan blockera på riktigt med några snubbar med stora sköldar. Dock så är det de enda spelet uppfyller sett utifrån ditt inlägg dock

Age of Conan hade den funktionen förut, om spelet har kvar funktionen vet jag inte. Tro mig, det är bara irriterande då folk blockerade quick travel båten i Stygia´s huvudstad hela tiden

Kanske bara i striderna då. Kan tänka mig att det blir störande i huvudstäderna. Men spelet får väl designas med detta i åtanke från grunden så tror jag det skulle fungera bra. Jag är övertygad om att det är nästa stora (mmo-)grej

Medlem

Ubisoft + MMO låter som en fruktansvärt dålig kombination.

1
Skriv svar