Activision köper Black Ops 2-domänen

Robot
Activision köper Black Ops 2-domänen

Via varumärkesskyddsfirman MarkMonitor säkrar jätteutgivaren domänen till ännu en potentiellt intensiv förstapersonspangare.

#activision, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Activision köper Black Ops 2-domänen

Haha, ja herregud...

Medlem
Medlem
Medlem

Varför köper de inte upp till 7-8 på en gång? I värsta fall (säger inte att det har hänt innan *host*) kan de ju bara ta och sälja samma spel med en högre siffra på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nej. NEJ. NEEEEJ.
Flopp incomming

Medlem

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Medlem

Man kanske borde köpa upp nästa? Jag tror till och med jag skulle klara att göra ett mw4 om det ska vara lika mycket nytt som mw3. Det är ju bara att ta det förra spelet och göra om lite menyer och lägga till andra banor som man har klippt ihop med texturer från de föregående spelen.

Medlem

Ser fram emot detta! CoD serien är förmodligen en av dom bästa Singleplayer actionserie genom tiderna. Synd bara med allt hat på denna sida mot CoD.

Medlem

Fan alltså ni codhatare, ni skriver ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

Medlem

Lirade igenom MW3, insåg hur pass dåligt och inlåst det spelet är egentligen, bra skriven story men själva speldesignen är lite off sådär iom att man är inlåst på en fast bana hela tiden, inte tänkt på själva designen innan man kollade på det här; http://www.youtube.com/watch?v=eE_msAKWdOs

Förstört min COD upplevelse MP delen är roxors dock!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Knappast nån överraskning. de ska väl släppa en CoD titel varje år?!

Har inte spelat CoD på flera år nu och bara genom att titta på MW3 så ser jag att inget har förändrats heller.

Inaktiv
Skrivet av Voorhees:

Fan alltså ni codhatare, ni skriver ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

Finns ju uppenbara anledningar, lite som svenska deckare, samma skit hela tiden men ingen tröttnar och man undrar varför. Folk blir bara mer och mer lyriska varje gång man köra samma skit en gång till. NHL/FIFA liren byter ju iaf ut spelare och uppdaterar grafiken...sometimes.

Hursomhelst, kan man tjäna pengar på att köpa upp ett antal COD domäner eller kan dom tvinga sig till den? Det funkar väl i Sverige att hävda sin rätt till en domän?

Inaktiv

Black Ops va iofs lite roligt att spela igenom SP, så jag kan tänka mig en uppföljare.

Medlem

Yay, Blops är det bästa spelet i serien ( MP & SP)

Skrivet av Aresz:
Skrivet av Voorhees:

Fan alltså ni codhatare, ni skriver ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

Finns ju uppenbara anledningar, lite som svenska deckare, samma skit hela tiden men ingen tröttnar och man undrar varför. Folk blir bara mer och mer lyriska varje gång man köra samma skit en gång till. NHL/FIFA liren byter ju iaf ut spelare och uppdaterar grafiken...sometimes.

Hursomhelst, kan man tjäna pengar på att köpa upp ett antal COD domäner eller kan dom tvinga sig till den? Det funkar väl i Sverige att hävda sin rätt till en domän?

Fast jämför man mw med mw3 så ser man att trean ser mycket bättre ut, de använder samma motor men den uppdateras mellan varje spel.

Inaktiv
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

one.com suuger

Köpte en egen .com domän för några månader sen ([www.gnastystudios.com]), kostade 90 kr totalt för ett helt år hos Binero.se. Däremot har jag en polare som hostar åt mig, så behövde inte betala någon web space. Billigt och bra

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Då betalar du ett otroligt överpris kan jag ju säga...

Man fick registrera hur många .com domäner man vill för 9 kr/år hos citynetwork under december månad. Nu vet jag inte vad dem kostar, men inga 300 inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Tur att jag skiter pengar då

Jag gillade tidshoppen i Black Ops. dessutom röstskådespeleriet av Sam Worthington (Avatar) Ed Harris och Ice Cube. SP-delen var underhållande och tuff på högsta svårighet, och MP-delen underhållande. Jag gillade grafiken som höll Technicolour-standard och inte påminde om vare sig Crysis 2 eller BF3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Kan ni alla haters ta och hålla igen? ni klagar över något som inte ens är lönt att klaga på.
INGEN KOMMER TVINGA ER ATT KÖPA ELLER SPELA! det bästa är att det kommer åtminstone vara minst 5-6 stycken här inne sen som kommer säga (jävla activision kommer inte köpa spelet!) sedan har dom i alla fall införskaffat det. Inse istället att det är väl roligt för dom som vill köra andra delen av black ops när det väl kommer? jag kommer dock inte köpa det för jag är inte mycket för just det cod liret. Har ettan hemma men är inget för mig. Prövar det möjligtvis om någon polare köper det sen då får man se om jag ångrar mig. Men som sagt kan ni klagande idioter gå och göra något vettigare? för som jag sa tidigare ingen kommer tvinga er att köpa det eller spela det. Ni har fan inget att gnälla över. Vänta bara när dice kommer sätta igång och mjölka bf. Oj vänta den serien är ju redan mjölkad till en viss del. Olika bolag där dock men serien är mjölkad. Gnäll där istället eller gnäll på något annat spel som ni älskar som är mjölkat finns fler. Men ni måste ha endast ett att klaga på för ni har inget liv. Tack och hej borttappade själar

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Voorhees:

Fan alltså ni codhatare, ni skriver ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

Finns ju uppenbara anledningar, lite som svenska deckare, samma skit hela tiden men ingen tröttnar och man undrar varför. Folk blir bara mer och mer lyriska varje gång man köra samma skit en gång till. NHL/FIFA liren byter ju iaf ut spelare och uppdaterar grafiken...sometimes.

Hursomhelst, kan man tjäna pengar på att köpa upp ett antal COD domäner eller kan dom tvinga sig till den? Det funkar väl i Sverige att hävda sin rätt till en domän?

ja oj vilken skillnad dom byter ut spelare och uppgraderar grafiken. Kunde du inte ta ett bättre exempel? Det där var bara efterblivet tyvärr

Medlem

Har inte spelat cod sen 2:an tror jag. Men sp kan knappast vara sämre än BF3s dito, det är nog den sämsta rällsskjutare jag har testat. orkade bara en eller två missions innan jag tröttna helt.

Medlem

De orkar programmera mer än jag orkar kommentera snart.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

År väl ok/ vettigt att de skyddar sina domäner. Angående cod hat så grundar jag mitt motstånd mot cod på att cod var dominerande för FPS spel några år efter BF2 eran. En hel generation lärde sig spela FPS ala cod stilen.
Helt ok ! Men problemen uppstod då cod spelarna tog med sig cod spel stilen ijn i BF spelen. O då försvann teamwork o jobba för laget eftersom cod bygger på egna framgångar o perks bygger på ego spelande.
Detta är något som inte passar i BF spel. Så det som är i dag är att det är inte fel på BF3 spelet det är spel sättet som gör BF3 dåligt. Jo jag har en massa spel timmer i cod o gillar MW2 bäst.

Men jag spelar på ett helt annat sätt i BF spelen. Tyvärr har 90% av dagens spelare inte förstått skillnaden på cod vs BF spel sätt.
Det tror jag är grunden till cod hat från BF spelare. Har slutat spela BF3 då det inte spelas som det är tänkt att spelas samt att attityden mot "spel förbättringar" online är mer vanligt i cod o den synen tar de med till BF.
Är admin på 64 server o shit va mycket dåligt spelande man ser.
Så att skydda en domän är väl alltid bra för spelföretaget.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Intressseklubben antecknar...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Då betalar du ett otroligt överpris kan jag ju säga...

Man fick registrera hur många .com domäner man vill för 9 kr/år hos citynetwork under december månad. Nu vet jag inte vad dem kostar, men inga 300 inte.

Det är snarare ett underpris som du nämnde... Det du menar med att det kostade 9kr/år var självaste domänen, enbart. Alltså INGEN hosting. Skulle inte förvåna mig ifall säkerhet och DNS Service inte ingår i det priset heller...

300kr för hosting och domän är ett överkomligt pris. Dock vet jag att one.com inte skriver hela priset totalt i den uträkningen, vilket betyder att du kommer behöva pröjsa runt 400-600 kr för ett helt år, med hosting etc. Och deras service och support är totalt värdelöst har jag fått höra. Moniker är dock bra, och FatCow.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Då betalar du ett otroligt överpris kan jag ju säga...

Man fick registrera hur många .com domäner man vill för 9 kr/år hos citynetwork under december månad. Nu vet jag inte vad dem kostar, men inga 300 inte.

Det är snarare ett underpris som du nämnde... Det du menar med att det kostade 9kr/år var självaste domänen, enbart. Alltså INGEN hosting. Skulle inte förvåna mig ifall säkerhet och DNS Service inte ingår i det priset heller...

300kr för hosting och domän är ett överkomligt pris. Dock vet jag att one.com inte skriver hela priset totalt i den uträkningen, vilket betyder att du kommer behöva pröjsa runt 400-600 kr för ett helt år, med hosting etc. Och deras service och support är totalt värdelöst har jag fått höra. Moniker är dock bra, och FatCow.

Jo, fast nu var det domännamnet vi pratade om... Att man skulle köpa upp namn som sen stora företag köper tillbaks för dyyyyyra pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Då betalar du ett otroligt överpris kan jag ju säga...

Man fick registrera hur många .com domäner man vill för 9 kr/år hos citynetwork under december månad. Nu vet jag inte vad dem kostar, men inga 300 inte.

Det är snarare ett underpris som du nämnde... Det du menar med att det kostade 9kr/år var självaste domänen, enbart. Alltså INGEN hosting. Skulle inte förvåna mig ifall säkerhet och DNS Service inte ingår i det priset heller...

300kr för hosting och domän är ett överkomligt pris. Dock vet jag att one.com inte skriver hela priset totalt i den uträkningen, vilket betyder att du kommer behöva pröjsa runt 400-600 kr för ett helt år, med hosting etc. Och deras service och support är totalt värdelöst har jag fått höra. Moniker är dock bra, och FatCow.

Jo, fast nu var det domännamnet vi pratade om... Att man skulle köpa upp namn som sen stora företag köper tillbaks för dyyyyyra pengar.

Visst är det så, men du citerade väl ändå någon som pratade om (inklusive) webhosting? Inte sant?

Sjuka med one.com är också att de inte erbjuder enbart domän, utan man är tvungen att köpa till sig deras hosting också.

12
Skriv svar