Razer gör spelplatta

Robot
Razer gör spelplatta

Innan året är slut ska du kunna lira pc-spel på Razers kraftfulla blandning av Ipad och bärbar konsol.

#razer, #intel


Inaktiv
Razer gör spelplatta

flopp

Medlem
Medlem

Intressant att de snackar om "spelplatta", nämner en biffig processor och upplösning på skärmen, men missar totalt att nämna grafikchipet? Spelar liksom ingen roll om du har 4st Xeon i7-processorer i den och 24TB minne och så, om plattan sitter med ett gammalt inbyggt S3-grafikkort så kommer den ändå inte spela något mer än Doom.

Så var är det för grafikchip som skall driva spelen?

gnu
Medlem

Eller så köper man en riktigt bra dator för dom pengarna, detta lär ju floppa hårt om det ska kosta 10 000 kr.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Intressant att de snackar om "spelplatta", nämner en biffig processor och upplösning på skärmen, men missar totalt att nämna grafikchipet? Spelar liksom ingen roll om du har 4st Xeon i7-processorer i den och 24TB minne och så, om plattan sitter med ett gammalt inbyggt S3-grafikkort så kommer den ändå inte spela något mer än Doom.

Så var är det för grafikchip som skall driva spelen?

Skulle gissa att den kör på det integrerade grafikkretsen på CPU:n? Nu är inte jag världens hårdvaru-guru men sådana lösningar är vanliga.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Hur fan tänkte Razer nu egentligen?

Medlem

den kommer kosta mer än en dator + Nintendo WII-U tillsammans.

Och Nintendo WII-U gör redan detta bättre. Men visst om man har behov att spela på bussen/t-banan så är den "bättre" än WII-U.

Medlem
Skrivet av papaz1:

den kommer kosta mer än en dator + Nintendo WII-U tillsammans.

Och Nintendo WII-U gör redan detta bättre. Men visst om man har behov att spela på bussen/t-banan så är den "bättre" än WII-U.

Men då sparar man trots allt ca 8,000 på att köpa en NDS eller PSVita istället !

Medlem

Är det bara jag eller är den grymt ful?

Äh, Razer är passe. Dålig kvalité på sina produkter och alldeles för höga priser. Vad hände med den andra Razer-laptopsaken?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Avstängd

Får väl se när det börjar närma sig release, men priset känns ju som nämnt väldigt avskräckande.

Avstängd

Får väl se när det börjar närma sig release, men priset känns ju som nämnt väldigt avskräckande.

Medlem

Köp en stationär dator för pengarna istället.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Äh, Razer är passe. Dålig kvalité på sina produkter och alldeles för höga priser. Vad hände med den andra Razer-laptopsaken?

Instämmer var ett fan men mina senaste Razer produkter har jag bara möt med missnöje.
De håller inte samma kvalitet längre och svarar inte ens på deras support forum då man ber om hjälp.

Medlem

Tanken med surfplattor är väl för att kunna SURFA på dom, inte serious gaming?

Medlem

Om dom gör så man kan plugga ur och i kontrollerna på sidan så är jag lätt på.


signatur

subterranean homesick alien

Ett nytt sätt att sköta styrningen i spel? Jo, det funkar väl, men jag tror inte någon har lust att köpa för att kolla om de gillar det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av riktigninja:

flopp

Min första tanke också.

Medlem

Jag tror att de ska känna på marknaden lite. Om jag hade varit dem hade jag inte massproducerat något sådant, men har de pengarna för att testa den på marknaden tycker inte jag det är en jättedum idé.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tror mer på att strömma bilden ifrån en stationär dator till surfplattan om man nu tvunget ska spela avancerade spel på surfplattan. I och för sig kan man inte göra det på bussen (bandbredd saknas) men jag tror att du överlever med Angry Birds under dessa 10-30min.

På tåget/hotellet/universitetet/svärmor/sängen kan man lika gärna ha laptop.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Borde inte en i5 2500k räcka med tanke på skärmstorleken?
plattor ska ju inte vara monster direkt, du ska inte kunna spela BF3 på maxinställningar på den direkt >_>

Medlem

Den här spelplattan är väl till för dom som måste spela spel när dom sitter och skiter..

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Den här spelplattan är väl till för dom som måste spela spel när dom sitter och skiter..

Jag brukade spela på mitt SEGA Portable när jag sket

Medlem

billig tablett + onlive + ps3 dosa = winning !

Detta kommer sälja bra om det hamnar runt 5-6 tusen, för det där är ju ändå portabelt och det står "Dagens pc-spel går att köra direkt på den." Jävlar, en sån skulle jag vela ha när jag ej har tid vid min burk.

Medlem

Påminner mig om fjärrkontrollen till Robotarna i filmen Real Steel

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Tror att det kommer att kunna säljs OM man sänker priset med några kronor sägs att man tar ut 4-5k för den beroende på hur bra den kommer att vara. Annars en flopp


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Jag har svårt att se en marknad för den, i alla fall för det priset. Man måste vara rätt hardcore för att vara villig att betala så pass mycket för den och samtidigt så associeras tablets främst med casual gaming (och vi vet ju vad hardcore gamers tycker om sådant).
Det är oundvikligt att jämföra den med en iPad och då framstår den som en riktig pengabrännare, speciellt om priserna på spelen är samma som fullpris PC-spel (vilket jag tolkar det som).
Man kan visserligen argumentera för att man inte kan jämföra AAA-titlar med casual-spel, men de dyraste iPad spelen kommer ändå att kosta 1/5 och ofta mycket mindre.

Angående grafikprocessorn så skulle jag gissa på minst en nVidia Tegra 3 (som de flesta nya high-end tablets kör), men troligtvis något kraftfullare om de kan klämma in det, typ ett avancerat grafikkort för laptops.

Dessutom är det en gammal sanning att det måste finnas en viss bas med attraktiva spel till den när den börjar säljas om den skall ha en chans. Om den är 100% kompatibel med PC-spel så kan det fungera -- men eftersom den saknar tagentbord, så kommer den inte att kunna vara det.

Ett ambitiöst projekt, om den hade sålt för halva priset hade den kunnat ha en chans. Nu så verkar den mest vara ett intressant sätt att elda upp pengar på.
(Nu kastar jag sten i glashus, för jag har precis lagt 14.000 på en Alienware laptop)

Angånde Naraccas kommentar om att strömma till surfplattan, ni vet väl att OnLive kommer med en android-app och kontroller så att man skall kunna använda OnLive på sin (android)-surfplatta?

Medlem

Haha fan vad dryga ni är här på FZ. Användarna alltså.

Har Razer sagt att "omg dis is gun seel like a bazzillionz copies lawl"?

Ibland gör teknikintresserade personer bakom företag nya projekt som detta för att se möjligheter, och tänja gränser.

Eller förlåt, atllting måste sälja i miljontals ex för att vara bra...

123
Skriv svar