Ett Guitar Hero-liknande spel för blinda under utveckling

Robot
Ett Guitar Hero-liknande spel för blinda under utveckling

De få spel som finns på marknaden för synskadade är gamla och utdaterade. En spelutvecklare vill ändra på det och jobbar därför på Rock Vibe - ett slags Rock Band som kan spelas av synskadade.

#rock-band


Medlem
Ett Guitar Hero-liknande spel för blinda under utveckling

Väldigt fint tycker jag, imponerande!

Inaktiv

brr. .. rupa dhillon .. fulare namn får man leta efter .. men hon såg inte så kass ut

Medlem

Gillar idén och konceptet oerhört. Mera såna initiativ!


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Vilken fin tanke! Detta gillas

Medlem

och om man missade en not eller slog fel så borde man få en elchock. skulle iallafall jag uppskatta!

Inaktiv

Väldigt bra!

Visst kan man säga att Guitar Hero är mjölkning men kul när handikappade personer får möjligheten också! Utvecklingen går framåt, härligt!

Medlem

Då slipper man göra grafik iallafall.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

brr. .. rupa dhillon .. fulare namn får man leta efter .. men hon såg inte så kass ut

Du är riktigt riktigt desperat eller?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Väldigt bra!

Visst kan man säga att Guitar Hero är mjölkning men kul när handikappade personer får möjligheten också! Utvecklingen går framåt, härligt!

Vet faktiskt inte om jag skulle säga att synskadade är handikappade...

Inaktiv
Skrivet av anon_111278:
Skrivet av showerguy:

Väldigt bra!

Visst kan man säga att Guitar Hero är mjölkning men kul när handikappade personer får möjligheten också! Utvecklingen går framåt, härligt!

Vet faktiskt inte om jag skulle säga att synskadade är handikappade...

Från wikipedia: Handikapp = "En person med funktionsnedsättning (t.ex syn, hörsel, dyslexi, kognitiva funktioner) kan uppleva ett funktionshinder vid en specifik situation, som kan vara i arbete, fritid eller i hemmet."

Medlem

Det finns olika sätt att se vad en synskada är. Jag tror det är vad Hezan menar. Det är en definitionsfråga. Till exempel: Har du en mindre synsvaghet - då bär du glasögon eller gör laserkirurgi. Är man då en person med en funktionsnedsättning? Var drar vi gränsen? Var börjar och slutar samhällets ansvar? Statistik kan visa på att både 1/9 av vår befolkning har en nedsättning. Annan statistik visar ännu mer..

Medlem

Btw verkligen superbra idé med spelet!

Medlem

Undrar om den kommer stöda olika upplösningar...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar