Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam

Robot
Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam

Både fysiska och digitala kopior av Mass Effect 3 kräver EA:s onlinetjänst Origin. Spelet kommer inte att lanseras via Steam på grund av "restriktiva användarvillkor".

#mass-effect-3, #bioware, #electronic-arts, #battlefield-3


Medlem
Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam

HAHAHAHA!

Medlem

JAAAA!

Haters gonna hate!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

helt ok för mig, tycker inte Origin är dåligt som många andra tycker

Medlem

Är inte ett fan av Origin men måste säga att jag gillar att ha majoriteten av mina spel på Steam och därmed ogillar jag detta val
Men men, kommer troligtvis bli ett bra spel ändå

Medlem

Har inte haft några problem med Origin på varken Fifa 12 eller BF3.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Origin funkar precis lika bra som steam, så inget att klaga över här direkt, även om jag hade föredratt steam pga att min stora spelsamling redan ligger där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ok, då blev det inget köp. Tvåan var ändå inget särskilt bra spel enligt mig. Kunde inte stå sig mot ettan.

Medlem

Och vafan kan dom göra på origin och inte på steam? det hela handlar ju om att dom vill gå origin större och inte lansera det nån annanstans.. ta er i röven ea.

Medlem

Buuu och -5


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Origin har fungerat felfritt för mig i 9 fall av 10.

Det jobbiga är ju att man tydligen behöver program för det mesta idag. Undantaget är t ex the witcher 2 som jag köpte digital via game.co.uk. Behöver inget extraprogram för att köra det spelet. Flyter mycket bättre än alice - madness returns som körs via origin (då är the witcher 2 bra mycket mer krävande än alice).

Origin är givetvis på god väg, men behöver tid för att utvecklas.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Usch, synd. Den enda anledningen till att steam är okej i sin nuvarande form är att det är den enda tjänsten man behöver. Jag förutspår en irriterande framtid.

Medlem

Pest eller kolera..

Båda suger..

Medlem

Då kan man räkna bort att få se detta på 75% off under julen. Origin har bara varit problematiskt för mig. Sen hjälper det inte att det är så FULT också. Gillar att Steam får lite konkurrans, men Origin är undermåligt Steam på alla sätt och vis.

Medlem

Spelar inte mig någon roll, tror dock de kommer få minskad försäljning iom att steam är så mkt populärare (inbillar jag mig iaf).
Håller med om att origin funkar ok, det är battlelog som är ett h-vete! ^_^


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Och vafan kan dom göra på origin och inte på steam? det hela handlar ju om att dom vill gå origin större och inte lansera det nån annanstans.. ta er i röven ea.

Antar att du ogillar Valve för att dom inte lanserar sina spel någon annanstans också?

Skrivet av magma:

Det jobbiga är ju att man tydligen behöver program för det mesta idag. Undantaget är t ex the witcher 2 som jag köpte digital via game.co.uk. Behöver inget extraprogram för att köra det spelet. Flyter mycket bättre än alice - madness returns som körs via origin (då är the witcher 2 bra mycket mer krävande än alice).

Håller med, ogillar verkligen att majoriteten av spel idag kräver extra program för att spelas. Köpte Witcher 2 via GOG för att slippa allt sådant tjafs, så trevligt

Skrivet av Manley:

Pest eller kolera..

Båda suger..

Jo, tyvärr så är det så. Men det är något man tvingas leva med som en laglydig medborgare som köper sina spel, suck. Så fel.

Inaktiv

Jag använder bara origin för att man måste ha skiten på när man lirar BF3. Har aldrig chattat på programmet eller varit inne på någon funktion. Nån som är med mig ?

Inaktiv

Det här var ju inte direkt oväntat, det är nog framtiden för alla EA spel.

Medlem

Hahapp... då blir det till att missa sista delen då. Origin hade säkert varit bra om det inte vore så uruselt.

Medlem

Tycker att det är jäkligt löjligt av EA att skylla på "restriktiva användarvillkor" när det är uppenbart att de bara vill ha över folk till Origin. Visst, det är bra att Steam har fått lite konkurrens, men de kan väll i alla fall vara ärliga.

Medlem

Det är väl Valves regler för DLC-försäljning som gör att det endast kommer till Origin. Du får ju inte sälja DLC någon annanstans än på Steam om du ska ha ditt spel där. Har för mig att detta stod i samband med BF3 iaf?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Tycker att det är jäkligt löjligt av EA att skylla på "restriktiva användarvillkor" när det är uppenbart att de bara vill ha över folk till Origin. Visst, det är bra att Steam har fått lite konkurrens, men de kan väll i alla fall vara ärliga.

Det är väl inte som att de är oärliga när de säger "restriktiva användarvillkor", om de inte kan ta de priser de vill ta och också få hela kakan... sen får de ju sälja sitt DLC som de vill osv...

Medlem

Och antalet personer som kommer pirata spelet steg just drastiskt.

Medlem

Tänk om det vore så fränt att man kunde bestämma sina egna villkor, steam eller origin. Skicka över steams spel till origin också, och vise versa så folk slutar gråta.

Men vi lever ju inte i en digital värld full av möjligheter och rättigheter, snarare skyldigheter och koncisa val som man inte vet hur det ska påverka ens investeringar.. Jag hade föredragit steam då jag har resten av mina spel där redan, känns kluvet att behöva sortera in dem i "steam-låda" och "origin-låda"
Får se om det kommer en piratversion, då kan jag köpa spelet och bara skita i att använda origin.

Medlem

Ser inget fel på det. Origin fungerar utmärkt

ett plus i kanten är det snopar Valve på den förtjänsten

Medlem

Ärligt talat så bryr jag mig inte då jag ändå har båda igång.

Medlem

SWTOR kostar som fysisk skiva 445kr på Mediamarkt... och nästan 700kr som digital kopia via origin... hej och hå vilken bra tjänst dom har..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Let the shitstorm begin!

Medlem

meh


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skriv svar