The Last of Us vill "säga något om mänskliga varelser"

Robot
The Last of Us vill "säga något om mänskliga varelser"

Utvecklarna Naughty Dog känner sig "bedrövade" när bra spel med mediokra berättelser hyllas för sitt historieberättande.

#uncharted, #naughty-dog, #the-last-of-us-remastered


Medlem
The Last of Us vill "säga något om mänskliga varelser"

Jag tycker absolut att Naughty Dog lyckats med många av de absolut bästa historierna i spelvärlden, ser verkligen fram mot The Last of Us, hoppas det blir så bra som det är i mitt huvud.

Medlem

"– Vi kämpar så hårt på Naughty Dog för att förbättra saker. Och sen kommer det spel som är roliga och spännande och får till de invärtes sakerna, men att läsa i recensioner att de har en fantastisk historia känns bedrövande för oss"

Varför? Då har de ju inget att oroa sig för om mediokra historier i spel får + för story så lär väl de sitta bergsäkert om deras story är så jävla bra som de säger?


signatur

// Bacon <3

Avstängd
Medlem

Synd att spelet är PS3 exklusivt

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

"– Vi kämpar så hårt på Naughty Dog för att förbättra saker. Och sen kommer det spel som är roliga och spännande och får till de invärtes sakerna, men att läsa i recensioner att de har en fantastisk historia känns bedrövande för oss"

Varför? Då har de ju inget att oroa sig för om mediokra historier i spel får + för story så lär väl de sitta bergsäkert om deras story är så jävla bra som de säger?

tror du missar poängen lite här. de är nog mer oroliga över att kritiker osv. inte riktigt ser skillnad på en väl berättad historia och en mindre väl berättad, ur NDs perspektiv då alltså. så när de lägger massor med krut på en bra berättelse så är det inget som kanske blir belyst så mycket som de hoppas, medan andra storspel får mer creds för sin story än vad NDs spel får. Tycker det är riktigt synd faktiskt, om det stämmer.

Medlem

Mm... zombies fungerar säkert till en bra story. Varenda "zombieäventyr" går överstyr eller i B-film's träsket.

Medlem

Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.

Medlem

Ser fram emot ett intelligent, djupt, reflekterande spel riktat till en vuxen publik!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.

Tycker du tittar på det lite snävt när du buntar ihop realism och en bra story. Jag menar Final Fantasy 7 har en bra story och där kör de på det de vill.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.

Dagens spel kräver en bra story för att kännas komplett. Förr va spelen fula och man spelade för interaktivitetens skull, vilket kanske har något att göra med att äldre spelföretag har ordet "interactive" i sig? Men nu när spelen börjar bli mer och mer verklighetstrogna rent grafiskt så känns det bara tomt om de saknas en handling. Det kunde lika gärna ha varit ett tech demo utan en handling.

Medlem

ameh föfan! nu blir det en 50" tv + ps3... pallar inte vara pc fanboy längre finns för många bra konsol exklusiva spel där ute som jag måste få leka med. i cant handle the pressure anymore!

Medlem

Helt rätt. Spel är helt enkelt ett underutvecklat medium när det gäller att berätta intelligenta historier. Och det smärtar mig att se recensenter som hyllar t.ex. Mass Effect och Portal 2 för "sitt mogna berättande"... Det är ju på samma nivå som en barnfilm för guds skull!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Typhor:

Synd att spelet är PS3 exklusivt

Kan inget annat göra än att hålla med, blev taggad när jag såg trailern förut, men sen blev man ju besviken att det bara släpps till ps3.. -.-

FM-guru
F.d. Sisyr

Så är det jämt och ständigt i spelmediet. Vad som i andra sammanhang hade setts som mediokra eller rentav dåliga berättelser höjs till skyarna - till synes utan anledning.

Medlem

Läste att de hämtat inspiration från The Walking Dead. Bästa serien jag läst. Där är Zombies verkligen en backdrop för mänskliga relationer.

Medlem
Skrivet av Reize:

Helt rätt. Spel är helt enkelt ett underutvecklat medium när det gäller att berätta intelligenta historier. Och det smärtar mig att se recensenter som hyllar t.ex. Mass Effect och Portal 2 för "sitt mogna berättande"... Det är ju på samma nivå som en barnfilm för guds skull!

+1

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Läste att de hämtat inspiration från The Walking Dead. Bästa serien jag läst. Där är Zombies verkligen en backdrop för mänskliga relationer.

Oj oj oj! Om ND flirtar med The Walking Dead franchise'n kan ju vad som helst hända! Min hype steg med ens flera grader!

1
Skriv svar