Mängder med fel i Mass Effect-romanen

Robot
Mängder med fel i Mass Effect-romanen

Karaktärer åldras sex år på tre år och nyckelbitar i storyn har ändrats om helt. Fansen har redan hittat fler än 80 fel i nya Mass Effect-boken.

#halo-combat-evolved, #hitman-codename-47, #resistance-fall-of-men


Mängder med fel i Mass Effect-romanen

He baaaaad, mmmmkay.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Drew kanske skulle ha sagt åt han att läsa dom tidigare böckerna när dom bytte av varandra..

Medlem

Är nog bäst om dom som är riktigt insatt i loren skriver böckerna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fattar inte vad rollspels spelare ser i detta spel, för mig var detta ett tråkigt grafik demo.

Gilla inte spelet, kändes fel att välja mellan 2 alternativ och få ett 3 uppspelat efter att ha valt 1 av de första 2. Ett rollspel där du inte kan leva dig in i karaktären och göra dina egna beslut utan tvingas följa story berättarens beslut, kändes gammalt när det släpptes för mig.

Trodde den här storyn skulle kunna göra sig bäst i bok, men icke kanske film är så Mass Effect ska presenteras?

Medlem

Skamligt


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

Drew Karpyshyn är i en klass för sig helt enkelt. Hans böcker är skitbra.

Medlem

William, BORT MED DIG!!!!!!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ok, då är fansen till Mass Effect är alltså inte lika blåsta som Halo-fansen?

Medlem

Haha, fan vad dåligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tror att mannen behöver behandling à la "God bless America" Kolla på trailern, så hajar ni vad jag menar.

Medlem

kunde dom inte ha sagt det tidigare nu när man redan har den:(. men inte läst de än

Medlem
Skrivet av Ducci:

Fattar inte vad rollspels spelare ser i detta spel, för mig var detta ett tråkigt grafik demo.

Gilla inte spelet, kändes fel att välja mellan 2 alternativ och få ett 3 uppspelat efter att ha valt 1 av de första 2. Ett rollspel där du inte kan leva dig in i karaktären och göra dina egna beslut utan tvingas följa story berättarens beslut, kändes gammalt när det släpptes för mig.

Trodde den här storyn skulle kunna göra sig bäst i bok, men icke kanske film är så Mass Effect ska presenteras?

Vi är tydligen väldigt olika. Anledningen till att jag gillar ME så mycket är just för att jag kan relatera till karaktären och göra egna val. Humorn och storyn hjälpte också till.

Medlem

Detta kändes ju inge vidare, fick boken i brevlådan idag och var taggad på att börja läsa den ikväll efter att ha uppskattat de tidigare novellerna...

/ LordDaimos

Medlem

Jag läste klart boken idag och jag hade ingen aning om att det skulle vara så mycket fel i den innan jag började. Önskar nu i efterhand att jag inte läst den alls. Får verkligen hoppas att storyn i ME3 inte bygger på eller nämner många händelser från denna bok.

Haha, sorry, kan inte låta bli att skratta lite. Det är inte författarens fel helt och hållet, utan redaktören, det är de som sitter med de stora pusselbitarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tur att man inte har några planer på att läsa den här boken då. Känns som det skulle bli ett riktigt mindfuck då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Jag ska bara gå och runka i ett hörn medans jag rättar ALLA felen i boken. FAP FAPFAPFAPFAPFAPFAPF

Medlem

Årets största spelrelaterade tabbe?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vilken skandal.

Medlem

well, still better then anything hamburger-helper would make...


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv

Dock så är de enda "riktiga" Mass Effect böckerna de som är skrivna av författaren Drew Karpyshyn, som är författaren till storyn Mass Effect, inklusive spelen, från ettan till trean, det är hans verk i skriven form,
gjord till spel av BioWare.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Nerdrage!!!
Jo lite korkat att inte ha koll på bakgrunden när man sätter sig ner för att plita.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"This includes a character ‘growing up’ from being autistic, turning Mass Effect’s only gay male character straight and then killing him, and being literally impossible to reconcile with the timeline made by the games, comics and other books."
HAHA
läste genom de flesta, jag som bara spelat spelen hade inte gjort hälften så många missar. Tog den här författaren bara manualen till ME1, läste den på toan och satte igång?

Medlem

Illa att fansen måste dras med buggiga böcker också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

alltså vafan, använd aldrig william igen bioware

Medlem
Skrivet av john2376:

Dock så är de enda "riktiga" Mass Effect böckerna de som är skrivna av författaren Drew Karpyshyn, som är författaren till storyn Mass Effect, inklusive spelen, från ettan till trean, det är hans verk i skriven form,
gjord till spel av BioWare.

Tyvärr Så är det inte Drew som är lead writer I ME3 (Kanske är med i något LITET hörn) då han vart skickad för att skriva storyn i ToR :/

Skrivet av Pjotor:

Illa att fansen måste dras med buggiga böcker också.

+1


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Isch vad snopet :\ Kan en hotfix vara att väntas?

12
Skriv svar