Games of Thrones-mmo röjt

Robot
Games of Thrones-mmo röjt

Webbläsarbaserat och utgivaren Bigpoint samarbetar med gänget bakom Battlestar Galactica Online.

#bigpoint, #artpoint, #battlestar-galactica-online


Medlem
Games of Thrones-mmo röjt

Ännu ett MMO.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De spottar ju ut Game of Thrones-spel för tillfället. Synd att inget verkar hålla samma höga klass som böckerna eller tvserien

Medlem

Winter is Coming

Medlem

Hur har de tänkt att göra ett MMO i Game of Thrones universumet? Politiska intriger och familjedraman låter inte som ett typsikt mmo, visserligen finns det ju strider och liknande i böckerna och serien också, men att farma drakar och direwolves låtar inte direkt som något som passar in.

Medlem

Åhhh nej, spelisera filmer har ju alltid gått bra genom alla tider.

Nää.

Medlem

Tveksamt, som red_laces sa, politiska intriger och drama är inte direkt material för ett mmo. Det finns inte så många möjliga fiender heller. Tror inte detta kommer bli ngt bra :/

Medlem

Jahaja kan dom inte döpa spelet till A Song of Ice and Fire som nu serien heter.

Medlem

Det är ju ett sådant här mmo som skulle kunna bli nästa stora om dom kör som jag tycker. Mer fokus på PVP spelaren tillhör olika länder/dynastier där man krigar mot varandra och där man även kan föra diplomati, ena dagen e man allierad med lannister andra e man i krig mot dom tex. även så hoppas jag på att dom gör det till ett fps där det är lite som Skyrim typ med stirdssystemet höger mus knappt använder man x item i höger hand osv. så skippar dom spells och ger rustningar vikt mm så att med tung rustning tål man mkt men orkar inte slå så hårt med vapen stor sköld för att va effektivare mot bågskyttar och man blir klumpigare på att gå och använda vapen tex.

Medlem

Om en vanlig spelare har en chans att sitta på the iron throne och leka regent så kommer det att bli grymt roligt. Då kommer det automatiskt att bli mycket politiska intriger

Game of Guild Wars tvåå... thrones? vaa näe

Medlem

Alltså, MMO's...nej du.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Är ett stort fan av både böckerna och serien men på nått vis känns det inte som det skulle funka alls, kan ju alltid hoppas på att bli positivt överraskad.

Hade varit fint att göre spelet lite mer "rollspelsaktigt" aka som vissa av NWNs PWs där man bara är en i mängden av soldater/bybor eller liknande, dock känns det som detta skulle kräva riktigt mycket innovation för att det skulle passa den stora massan.

Medlem

sen var ju inte battlestar mmot något att hänga i julgranen.

Medlem
Skrivet av Alair:

Det är ju ett sådant här mmo som skulle kunna bli nästa stora om dom kör som jag tycker.

Så go kommentar

Man undrar varför du inte är spelutvecklare själv?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Alair:

Det är ju ett sådant här mmo som skulle kunna bli nästa stora om dom kör som jag tycker.

Så go kommentar

Man undrar varför du inte är spelutvecklare själv?

HAHA jao man kan undra ?=)

1
Skriv svar