Rykte: Nästa Assassin's Creed-protagonist är indian

Robot
Rykte: Nästa Assassin's Creed-protagonist är indian

Enligt två bilder som har dykt upp på nätet kommer nästa del i Assassin's Creed-serien att utspela sig under amerikanska revolutionen.


Medlem
Rykte: Nästa Assassin's Creed-protagonist är indian

DET lät awesome.
Indianer är en omjölkad källa av awesome när det gäller spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

http://www.g4tv.com/thefeed/blog/post/721276/is-assassins-cre...

Klart han kan vara det, han har ju en pilbåge och... ja sånt som indianer har. Låter ganska coolt, har inte spelat AC sedan AC2 och det är en serie jag inte bryr mig så mycket om. Men vad kan jag säga? Indianer är jävligt coola

Medlem

Klart intressant, kan bli en perfekt "nystart" för serien med en ny tidsera.

/ LordDaimos

Medlem

Klarade för nyligen AC:R och vill ha mer! Men hmm, om det stämmer ska det bli väldigt intressant hur de binder ihop tiden till denna lönnmördare! Vem är man? Hur kom creeden dit? etc. Blir spännande!

Medlem

Ooh, inte helt fel..

Medlem

Jävlar! jag måste spela igenom Assassins Creed Revelations snart! Men... Mass Effect 3 kommer ju nästa vecka..... Får bli senare! Får hålla mig undan ACIII information så jag inte får ACR spoilat!!!!!!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Suck, så de valde den mest ointressanta eran av alla.. Det är även rätt lustigt om det visar sig att man är indian för då är nog Desmonds släkt den minst homogena jag varit med om, Arab, Italienare och Indian. Släng in en eskimå också vetja!

Medlem

Klockren idé! Om vi inte kan få Japan eller WW2 så är detta okej ändå!

Medlem

Jag vet inte jag, det finns ju inte så många byggnader och storstäder att klättra omkring på under den tiden. Förstör inte det hela konceptet med AC?

Medlem

Vänta nu, hur fasen funkar det? Ezio levde på 14-1500 talet samtidigt som vi europeer upptäckte amerika. Skall han då under denna tiden åkt över till andra sidan pölen och spridit sin säd bland indianerna? Eller skedde det ännu senare? Är han kanske resultatet av en våldtäckt? Det låter bara urdumt att försöka få in honom som indian, ärligt talat.

Inaktiv

åsk-käppar, eldvatten och skalpera folk känns som ett annat spel

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Vänta nu, hur fasen funkar det? Ezio levde på 14-1500 talet samtidigt som vi europeer upptäckte amerika. Skall han då under denna tiden åkt över till andra sidan pölen och spridit sin säd bland indianerna? Eller skedde det ännu senare? Är han kanske resultatet av en våldtäckt? Det låter bara urdumt att försöka få in honom som indian, ärligt talat.

De nämner 1700-talsvapen i artikeln, så då behöver det inte nödvändigtvis vara Ezio som åkt över Atlanten och mejslat en indianjänta, utan istället någon ättling till honom.
Konceptet låter jäkligt intressant för övrigt! Kan inte minnas att jag spelat indianprotagonist i något annat spel än Turok, och det är några år sedan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

En kvinnlig assassin skulle inte vara fel men det blir säkert en kille.

Medlem

ACR var riktigt kul att spela, ser verkligen fram emot nästa...

Medlem

Låter genialt, blev helt plötligt jävligt hypad

Medlem

Jag skulle bli mycket nöjd med att spela som indian, så förhoppningsvis är ryktet sant.

Medlem

Indian? men... en indian assassin creed låter .................... AWESOME :D!

Medlem

Håller med, låter väldigt intressant och såg att nån nämnde att det skulle vara roligt med en kvinnlig karaktär den här gången och det håller jag med om faktiskt...hade varit kul om man kunde välja en manlig eller kvinnlig karaktär i början av spelet, det är ju ändå en nystart så berättelsen behöver ju inte lida av det! + det blir mer intressant att spela om spelet en gång till då

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

DET lät awesome.
Indianer är en omjölkad källa av awesome när det gäller spel.

Nu handlar det ju inte om ett spel där vi får strida som indianerna gjorde och leva som indianerna gjorde. Bara att vi får spela ETT TILL Assassin's Creed, fast denna gången med ett annat skin på huvudkaraktären.

Måste också tillägga att karaktären i fråga är helt efterblivet klädd! En amerikansk urinvånar-lönnmördare klädd i en 1200-talsdräkt på 1700-talet i Amerika? Det kommer ju verkligen hjälpa honom att smälta in... I de tidigare spelen var ju ändå lönnmördarnas kläder någorlunda i enighet med samtidens mode (även om armborsten, svärden och de otaliga andra vapen de hängt på sig inte direkt var diskret för en lönnmördare). Kan vi inte få en huvudkaraktär klädd i autentiska indiankläder eller i alla fall dåtidens västerländska kläder, vad som helst som inte får honom att se ut som han är på maskerad i sin miljö.

Det är ju som om jag idag hade bestämt mig för att bli lönnmördare och sagt " dags att hänga på mig min viktorianska kostym med peruk och värja!"


signatur

Imperator

Medlem
Inaktiv

Den nya karaktären kan ju vara släkt med altair och inte ezio.

Medlem
Medlem

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Reize:

Nu handlar det ju inte om ett spel där vi får strida som indianerna gjorde och leva som indianerna gjorde. Bara att vi får spela ETT TILL Assassin's Creed, fast denna gången med ett annat skin på huvudkaraktären.

Måste också tillägga att karaktären i fråga är helt efterblivet klädd! En amerikansk urinvånar-lönnmördare klädd i en 1200-talsdräkt på 1700-talet i Amerika? Det kommer ju verkligen hjälpa honom att smälta in... I de tidigare spelen var ju ändå lönnmördarnas kläder någorlunda i enighet med samtidens mode (även om armborsten, svärden och de otaliga andra vapen de hängt på sig inte direkt var diskret för en lönnmördare). Kan vi inte få en huvudkaraktär klädd i autentiska indiankläder eller i alla fall dåtidens västerländska kläder, vad som helst som inte får honom att se ut som han är på maskerad i sin miljö.

Det är ju som om jag idag hade bestämt mig för att bli lönnmördare och sagt " dags att hänga på mig min viktorianska kostym med peruk och värja!"

Vad är det som säger att han kommer vara en indian? Var står det? Kan han inte vara antingen amerikan eller britt? Bara för att han använder sig av en tomahawk och en pilbåge blir han inte automatiskt en indian.

Gillar det faktum att folk går batshit crazy över 2 bilder. "Don't judge a book by it's cover" passar in ganska bra här tycker jag.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Ingen har gått battshit crazy, och det länkades nyss flera bilder, och syns på deras facebook-profil.

Samt att ansiktsdragen inte ser speciellt brittiska eller amerikanska ut på bilden här.
http://img.gawkerassets.com/img/17f1l0q0cz7xtjpg/original.jpg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Blir ledsen när jag ser release datumet, detta verkar för awesome för att vara sant


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Var står det ett release-datum? Missade jag nåt? o.O


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av helplessidiöt:

Den nya karaktären kan ju vara släkt med altair och inte ezio.

SPOILERVARNING

Eftersom både Ezio och Altair är Desmonds förfäder så är dom båda släkt (direkt eller indirekt) vilket betyder att den nya är släkt med båda

Finns ett antal teorier med det där, men eftersom både Ezio och Altair har blod från "the ones who came before" (eagle vision, koppling till edenföremål med mer) , och chansen att det är flera olika familjer med blod från den första civilisationen i Desmonds släktträd känns ganska smal så tror jag nog att dom är direkt släkt allihopa (y)

Är ju inte heller bara 20-30 år mellan spelen, det finns plats för flera generationer, med flera barn i varje generation, och det är inte alls så omöjligt som vissa anser att någon av Altairs ättlingar flyttade till Italien vid någon punkt, eller att någon av Ezios ättlingar flyttade till Amerika xD

Medlem

Inte spelat AC spelen så mycket, testade när jag fick det på köpet med playstationet, måste säga att det är ett perfekt spel att köra igång om man vill att saker och ting ska flyta på hela tiden + att det är medeltiden mixat med modern framtida teknik. Det är faktiskt ett väldigt unikt spel concept och gameplay. Det är också bra att det går så bra för dom, för då kommer det ut nya spel snabbare, en bra cirkel dom har hamnat i. Ett mycket bra spel som är lockande att höra igång efter en hård dag på jobbet. Samma cirkel som Call of duty har, fast detta är bättre. Keep doing what you are doing och sa har ni nästa generations kassa redan klart!

12
Skriv svar